2019-06-19, 11:40
Medlem
Det är ju konceptet. Som tyvärr många tog efter rätt fort.

I sak kan man ju trycka i kladdkaka i vilken gb mega pack som helst så vips har du en sån glasstyp.

Men jo så märkvärdigt är det inte o mkt handlar nog om marketing som ngn tidigare sa. Egentligen har ju smaksatt glass funnits länge skillnaden är väl att B&J har mer bitar och ovanligheter

Testa Djurgårdglass eller Lejonet&Björnen. De har dessutom roligare lite mer svenska varianter.

Djurgårdsglass; äppelpaj är att dö för. Jag har ätit två sånna i en sittning
Citera
2019-06-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SONY-BRAVIA
Jag tycker att B&J's humanistiska PR-kampanj är bra. På B&J's hemsida märks det att målgruppen hos B&J är högutbildade vänstermänniskor. Dessa människor har råd att inhandla B&J så ockerpriset ger förmodligen B&J mer vinst än om pöbeln hade haft råd att köpa B&J. Vi med klass äter vänsterglass som B&J så får ni hålla er till nazistglass som Haägen Dazs, B&J är bättre ändå.

Det är min tes om B&J. Helsike, nu måste jag få tag på lite B&J. Jädrar vad fin B&J'n är.

Med vänliga hälsningar

Vad har Haägen Dazs med nazister och göra?
Det är inte tyskt om du anspelar på det, lika Amerikanskt som ditt kära B&j.
Citera
2019-06-19, 11:51
Medlem
Glassen är hajpad. Minns besvikelsen när jag köpte en och började äta.

Inte alls gott, jag har ätit glass som varit helt juvligt gott. Ben&Jerrys är inte en av dem
Citera
2019-06-19, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chapel
Vad har Haägen Dazs med nazister och göra?
Det är inte tyskt om du anspelar på det, lika Amerikanskt som ditt kära B&j.
Du hör ju på namnet att Haägen Dazs kommer från Tyskland...

Med vänlig hälsning
Citera
2019-06-19, 12:10
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
testa den med kanelbullesmak

Den är mycket god fast priset är för högt. Ger känsla av att nu saknar jag något när man inte har den hemma.
Citera
2019-06-19, 12:17
Medlem
Finns ju värre glass därute. Men man bör ta avstånd från Ben & Jerry's framförallt för att de har börjat ta ställning i svensk politik. Bojkotta det vidriga PK & invandringsvurmande företaget om möjligt.
Citera
2019-06-19, 12:18
Medlem
sappys avatar
Visst dyrt skit. Men jämfört med andra ”portionsglassar” som de flesta kostar 20-30 kr. Daimstrut osv, så får man ju ändå relativt mkt glass för pengarna.
Citera
2019-06-19, 12:41
Medlem
AttansNedranss avatar
B&J är glassarna iPhone. Dvs lite för priset.
Citera
2019-06-19, 13:02
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Hur orkar man lägga energi på att gnälla om att vissa tycker att en glass är god? Den största nollan är alltså du.

Jag tycker att cookie dough är godare än någon annan glass jag vet. Köper det dock inte längre pga deras politiska ställningstaganden
Citera
2019-06-19, 13:05
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SONY-BRAVIA
Du hör ju på namnet att Haägen Dazs kommer från Tyskland...

Med vänlig hälsning

Ja Häagen-Dazs är en riktig nazistglass...

En amerikansk glass med danskinspirerad hittepåstavning. Startat av två polsk-amerikanska judar.

Heil troll!
Citera
2019-06-19, 13:09
Medlem
Enzymes avatar
Jag tycker inte man kan kalla vissa glassar för glass. Jag föredrar rena smaker då känner man om det är kvalitet. Är det massa choklad, nötter, kolasås mm i glassen så smakar all glass godis. Finns ställen där de gör egen glass lokalt i mindre skala utan massa tillsatser och denna brukar slå det mesta.
Citera
2019-06-19, 13:28
Medlem
TokyoBarns avatar
Inget slår en B&J kakdeg ju, förövrigt enda goda glassen dom har.

Gärna tips på vad man ska köpa istället uppskattas.

Jag vet dom är PK och skit numera, men finns ärligt inte så jättemånga alternativ. Är inte sugen på att bara äta ren vaniljglass t.ex
Senast redigerad av TokyoBarn 2019-06-19 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in