2011-12-06, 21:59
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprayweed
Hallå bj-bröder!
Håller på att ta mig igenom deras underbara smaker nu. Igår var det dags för Chunkey Monkey, smaken som fått sådant bra omdöme! Men när jag ska ta den första skeden med den väldoftande glassen möts min tunga av en lite isig konsistens. Nästan lite grötig eller hur man ska beskriva den, alltså inte lika len som glassen i t.e.x. Phish food och New York Super Fudge Chunk. Även då smakupplevelsen var trevlig nådde inte glassen som helhet mina förväntningar. Så jag undrar nu, ska glassens konsistens vara såhär? Eller har jag fått en dålig glassburk?

Jag upplever precis som du skriver att Chunky Monkey är mer frostig i konsistensen – högst troligt beror det på bananpurén. Lite speciellt i början, men angenämt när man vet om det tycker jag ändå.
Citera
2011-12-07, 21:02
Medlem
FruDekadents avatar
Nja... Tycker att B&J är ganska överskattat. Det går an att äta ett par skedar men jag tröttnar så snabbt vilket betyder att den åker in i frysen igen nästan direkt. Jag föredrar att äta glassen tillsammans med vänner, att sitta och gräva tillsammans i glassen är mysigt. Överlag föredrar jag dock Häagen-Dazs.

Smaker jag inte tycker om är Phish food, Chunky Monkey, Caramel Chew Chew och Cookie Dough. Smaker som jag däremot tycker om är Fairly Nuts, Strawberry Cheesecake, Coconutterly Fair och New York Super Fudge Chunk.
Cherry Garcia och Half Baked har jag aldrig smakat.
Citera
2011-12-08, 01:20
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag måste nog säga att Fairly Nuts är nya favoritsmaken, tycker om den där lilla sältan som gör att det inte blir en orgie i sötsliskig kola.
Citera
2011-12-08, 02:45
Medlem
daddyfreshs avatar
God glass
Citera
2011-12-08, 19:46
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruDekadent
Cherry Garcia och Half Baked har jag aldrig smakat.

vaa!! Två utav dom godaste, lyckost dig som har det bästa kvar!
Citera
2011-12-08, 21:26
Medlem
FruDekadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movieboy
vaa!! Två utav dom godaste, lyckost dig som har det bästa kvar!
Jag har faktiskt aldrig lyckats hitta Cherry Garcia konstigt nog. Half Baked har jag sett överallt men har aldrig riktigt haft lust att köpa den. Hade varit kul att smaka Cherry Garcia, men jag klarar inte av att äta mörk choklad så det kan bli lite problematiskt.

Btw, såg nu på hemsidan om att "The Vermonster" kommer 2012. Den ser mycket god ut!
http://lingonord.se/forum/userpix/16_the_vermonster_1.gif
Senast redigerad av FruDekadent 2011-12-08 kl. 21:28.
Citera
2011-12-09, 07:02
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Jag har faktiskt aldrig lyckats hitta Cherry Garcia konstigt nog. Half Baked har jag sett överallt men har aldrig riktigt haft lust att köpa den. Hade varit kul att smaka Cherry Garcia, men jag klarar inte av att äta mörk choklad så det kan bli lite problematiskt.

Btw, såg nu på hemsidan om att "The Vermonster" kommer 2012. Den ser mycket god ut!
Du kan pusta ut, chokladen tar inte ut smaken. Här är det körsbärs smaken som bestämmer! Det tog mig ett tag också att hitta den, sen var jag en slav under den smaken. Det är inte slumpen att just den smaken fått en t-shirt tryckt efter sin goda smak. Köp den direkt om du hittar den.

http://commerce.workflowoneaccess.com/UI/Customer.aspx?p=ProductView&ProductID=HH5X8MBczLPA ExyKpSYHkWAaFQzCzF5XGWtjnQCIa-ptSDb8WW268ZA-e-e&ProductInteropID=01-07034448-0-5&CatID=nTGl21zTT7j2U3EZoAE2ihHcgU-sjeBEcNyklsu8k4DQezDELKvnB1g-e-e&CatInteropID=01-07037672-T-Shirts&CEI=d19dca46-bcc8-456f-bdd2-bb0ee81a1b7d

Nästa års smak kan bli väldigt god.
Citera
2011-12-09, 18:19
Medlem
Jag älskar B&J, särskilt glasspinnen med jordnötssmör. Är dock allergisk mot många nötter, så några av mina favoriter kan jag bara äta några få skedar av.
Citera
2011-12-09, 20:07
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:

Då Half Baked i princip bygger på samma tanke som man hade med "Cookie dough" är den inte att rekommendera för din del.

Vermonster lanserades för ett antal år sedan men togs sedan bort ur sortimentet. Den liknar "Fairly nuts" och är riktigt god!
Senast redigerad av ViktorNumondsson 2011-12-09 kl. 20:15.
Citera
2011-12-11, 07:10
Medlem
Jag måste säga att den här (oförtjänta) kreddglassen är radikalt överskattad.
Det finns glass som är tio gånger billigare och smakar klart godare.
Citera
2011-12-11, 19:31
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Jag måste säga att den här (oförtjänta) kreddglassen är radikalt överskattad.
Det finns glass som är tio gånger billigare och smakar klart godare.

När jag gick i skola blev 10 ggr någonting ett högre resultat inte ett lägre. Det borde rimligtvis kosta en tiondel? Antar att det var det du syftade på, alltså 5kr för en halvliter glass. Vilken glass syftar du då på? Är du ute i Euroshopper träsket nu? Vilken glass kostar annars 5 kr för den mängden..och tycker du verkligen den är godare?
Citera
2011-12-11, 21:42
Medlem
SweetAsss avatar
Med tanke på vad man får för priset så är den helt klart värt sina 50 ca spänn. Klart mycket godare än annan glas jag har ätit. Den har bättre konsistens än tillex gb´s big pack. Sedan så kan man, eller jag iaf, inte äta lika mycket av B&Js som av gb´s då jag blir fortare "mätt". Gb´s är som att äta luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in