2013-06-10, 18:12
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Phish Food är den godaste smaken och äckligast är nog Cherry Garcia, såg att dom kostade 20;- för ungefär ett halvår sen så jag köpte 3 stycken. Smakade på skiten och äcklig var den fan. Alla tre fick ta en tur till soptunnan

Hur vågar du!? Cherry Garcia är ju lugnt den godaste, synd bara att den inte säljs längre..
Citera
2013-06-12, 20:21
Medlem
asdyaos avatar
Var och köpte en Ben and Jerrys för första gången, chocolate fudge brownie (kan ju inte gå fel med choklad?) eller något sådant och jädrar mig vilket fruntimmer jag måste vara, stupade efter drygt halva förpackningen.

Första intrycket var att man i alla fall inte luras vad gäller innehållet, den var fylld till kanten och lite till istället för 70% som är vanligt med livsmedel.

Själva glassen var väl god men inget speciellt, har smakat många chokladglassar som var bättre än den här.

Blir att ta revansch på den lite senare när jag är hungrig. Hur hungriga är ni som käkar en hel förpackning? Och tröttnar ni inte på smaken efter ett tag?
Senast redigerad av asdyao 2013-06-12 kl. 20:24.
Citera
2013-06-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Var och köpte en Ben and Jerrys för första gången, chocolate fudge brownie (kan ju inte gå fel med choklad?) eller något sådant och jädrar mig vilket fruntimmer jag måste vara, stupade efter drygt halva förpackningen.

Första intrycket var att man i alla fall inte luras vad gäller innehållet, den var fylld till kanten och lite till istället för 70% som är vanligt med livsmedel.

Själva glassen var väl god men inget speciellt, har smakat många chokladglassar som var bättre än den här.

Blir att ta revansch på den lite senare när jag är hungrig. Hur hungriga är ni som käkar en hel förpackning? Och tröttnar ni inte på smaken efter ett tag?

Har inte käkat på ett tag nu, men när jag väl gjorde det så käkade den när jag var rätt hungrig, det blir ju som godast då.

Jo, "tröttnade" väl halvvägs, men den gick ner. Gillar inte att spara godsaker som jag har hemma.
Citera
2013-06-13, 00:50
Medlem
Vad hände med Bohemian Raspberry? Den var min favorit, men jag antar att den blev indragen? Sålde för dåligt?
Citera
2013-06-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
För min del blir det oftast så att jag tröttnar och blir ganska mätt efter 2/3 men orkar inte lägga tillbaka den i frysen så det slutar med att jag äter hela.
Citera
2013-06-14, 20:32
Medlem
Ben and Jerrys Core med hallonsås och half-baked: mums. Men de är för dyra så det köper jag väldigt sällan.
Citera
2013-06-14, 21:52
Medlem
Strangeflowers avatar
Just nu äter jag Peanut butter cup, sjukt mäktig men helt fantastisk och inte så påträngande söt som många andra smaker. Gillar att man kan frysa om den trots att den tinat. Den ska ätas ur burken, annat är som att svära i kyrkan.

Dyr? Nej. Kan man köpa öl för 70kr, eller en flaska vin för 100kr att avnjuta or whatever, kan jag avnjuta min B&J två dagar i rad för 45 spänn. Lätt.

Ang Häagen Dasz...den är god. Mjuk. Och för mesig. Men händer att jag köper den om suget finns. Jag gillar att det är mkt att tugga på i B&J. BJ slinker inte ned lika lätt.
Senast redigerad av Strangeflower 2013-06-14 kl. 21:58.
Citera
2013-06-15, 07:54
Medlem
Pangaeas avatar
Half-baked är skitgod, och cheesecake gillar jag väldigt mycket också. Men det fanns en core med hallon och vit choklad tror jag, kommer inte ihåg vad den heter men den var fan najs. Oh My Applepie är nog den äckligaste BJ-glassen jag någonsin ätit, äppelbitarna smakade typ unken bacon eller nått, fy fan hoppas jag aldrig behöver äta den igen.
Citera
2013-06-15, 21:11
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea
Half-baked är skitgod, och cheesecake gillar jag väldigt mycket också. Men det fanns en core med hallon och vit choklad tror jag, kommer inte ihåg vad den heter men den var fan najs. Oh My Applepie är nog den äckligaste BJ-glassen jag någonsin ätit, äppelbitarna smakade typ unken bacon eller nått, fy fan hoppas jag aldrig behöver äta den igen.

Ja! Den är så jävla vidrig. Trodde inte glass kunde smaka så hemskt. Med tanke på att de B&J jag smakat varit alltifrån goda till himmelska, kan jag inte låta bli att undra vad i helvete som gick fel med Oh My Applepie. En styggelse!
Citera
2013-06-16, 22:03
Medlem
Wheatstacks avatar
Ben&Jerrys är mer "stoppa in olika sorters godis och sockerklumpar i glass", medans Hägen Dazs står för rena smaker som gifter sig väldigt bra.

Åt i veckan Hägen Dazs nya salt kola + salt knäck. Fantastiskt god. Åt sedan nån kola-liknande Ben&Jerrys där dom hade tryckt in massor mini plopp i. Vill jag ha plopp/center köper jag hellre en lös och smular ned...
Citera
2013-06-17, 11:36
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Åt i veckan Hägen Dazs nya salt kola + salt knäck. Fantastiskt god. Åt sedan nån kola-liknande Ben&Jerrys där dom hade tryckt in massor mini plopp i. Vill jag ha plopp/center köper jag hellre en lös och smular ned...

Vilken sort var detta? Har smakat nästan alla sorter, men kan inte komma på vilken du menar.
Citera
2013-06-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Vilken sort var detta? Har smakat nästan alla sorter, men kan inte komma på vilken du menar.

Caramel Chew Chew?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in