2011-04-10, 02:29
Bannlyst
New York Super Fudge Chunk - vidrig i mitt tycke,choklad glassen smakar vanlig 10kronors glass,absolut inget speciellt kring denna Ben N jerryn.
Hade hellre köpt 1liter vanilj/choklad av ica´s egna märke för bråkdelen av pengen.
Citera
2011-04-10, 04:14
Bannlyst
godast är chocolate fudge brownie. Jag kan äta 4 st
Citera
2011-04-10, 13:25
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag tycker att det största problemet med Ben & Jerry's är att de i Sverige lanserar så många smaker med choklad. Räknar man enbart de smaker som har chokladglass så är det 6 av 14, det vill säga nästan hälften av smakerna, och om man räknar med de sorter som innehåller choklad i någon form så blir det 10 av 14 (då har jag valt att inte räkna med varken Cookie Dough (vars kaksmet innehåller chokladbitar) eller Baked Alaska (som innehåller vit choklad)).

Jag personligen tycker att det är varianter i stil med Cookie Dough, Chunky Monkey (som visserligen innehåller choklad men vägs upp av den delikata bananglassen) och Strawberry Cheesecake, annorlunda smaker på den svenska marknaden som sticker ut mest och är roligast att man lanserar.
Om man kollar på den amerikanska hemsidan så finns det fantastiska smaker, till exempel Cinnamon Buns (vaniljglass med kanelbulledeg och kanelströssel), Clusterfluff (jordnötssmörglass med knäck, jordnötssmör och strängar av marshmallow), Maple Blondie (vaniljglass med bitar av ljusa brownies och lönnsirap) eller Oatmeal Cookie Chunk (kanelglass med havrekakor och kola). Mums! Jag önskar att de kunde lansera fler smaker av denna sort...
Citera
2011-04-10, 14:15
Medlem
Ronilles avatar
Jag skulle ge allt för en cinammon bun just nu, den är ljuvlig! Håller med dig fullt å fast, det är alldeles för chokladigt här i Sverige.

Precis som du säger så finns det ju så många andra smaker och det är synd att de inte finns här i Sverige!
Citera
2011-04-10, 15:18
Medlem
Dreijers avatar
Är glassen värd priset? Har ännu inte provat dessa.
Citera
2011-04-10, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Är glassen värd priset? Har ännu inte provat dessa.

Jag och flickvännen delade på en "Ben And Jerry's Chocolate Fudge Brownie" efter älskog. Vilket var mycket mumsigt. Hälften var dock tillräckligt sen blev man smått illamående, glassen är långt ifrån lättäten. Vilket betyder att man inte behöver käka upp en halvliter själv på en gång.
Jag menar 25spänn per skalle är fan ingenting för en glass i den klassen, det är ju vad man får ge för en vanlig, äcklig daimglass.

4/5 får den. Tyckte dock den var lite för söt för min smak.
Citera
2011-04-10, 23:21
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackThis
Jag och flickvännen delade på en "Ben And Jerry's Chocolate Fudge Brownie" efter älskog. Vilket var mycket mumsigt. Hälften var dock tillräckligt sen blev man smått illamående, glassen är långt ifrån lättäten. Vilket betyder att man inte behöver käka upp en halvliter själv på en gång.
Jag menar 25spänn per skalle är fan ingenting för en glass i den klassen, det är ju vad man får ge för en vanlig, äcklig daimglass.

4/5 får den. Tyckte dock den var lite för söt för min smak.
Daimstrutar som är så gott!
Okej, kanske köper en bowl till munchet någon dag.
Citera
2011-04-10, 23:45
Medlem
Grim_Reapers avatar
Om du planerar munchies så är det definitivt värt pengarna.

Köp en Chunky Monkey, Cookie Dough eller Half Baked. Finns inte någon av dem så kan du köpa en burk Macadamia Nut Brittle från Häagen Dazs, det är också en fantastiskt god glass.
Citera
2011-04-11, 00:22
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Om du planerar munchies så är det definitivt värt pengarna.

Köp en Chunky Monkey, Cookie Dough eller Half Baked. Finns inte någon av dem så kan du köpa en burk Macadamia Nut Brittle från Häagen Dazs, det är också en fantastiskt god glass.
Haha, okej då. Får bli det.
Half Baked passar bra...
Citera
2011-04-12, 15:03
Medlem
vonfnass avatar
Jag gillar de flesta B&J som finns, men de absoluta favoriterna är Baked Alaska och Vanilla Toffee Crunch
Citera
2011-04-12, 18:17
Medlem
Ronilles avatar
Angående priset, ja det är dyrt. Men jag personligen tycker att det är väl värt en stunds njutning för 45-50 spänn!

På något sätt så anser jag att man får det man betalar för till skillnad på ICA/Triumf/Klings/Sia etc.
Citera
2011-04-21, 20:26
Medlem
Har bara smakat Cookie Dough. Fastnade direkt och eftersom priset är högt har jag inte vågat prova någon ny. Half Baked har jag testat men då tar jag hellre en Cookie Dough.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in