2013-06-01, 20:32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Jag åt en när jag skrev det. Den smakade exakt som Snickersglassen. Absolut inget speciellt med den, 3/5.

Om den liknar nåt godis så liknar den Reese's Peanut Butter Cup.

Jordnötssmör + choklad är inte samma sak som jordnötter + kola.

Så, då kan vi konstatera att din känsla för smaker är helt fucked up. Sluta skriv i tråden nu, tack.
Citera
2013-06-01, 20:46
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Om den liknar nåt godis så liknar den Reese's Peanut Butter Cup.

Jordnötssmör + choklad är inte samma sak som jordnötter + kola.

Så, då kan vi konstatera att din känsla för smaker är helt fucked up. Sluta skriv i tråden nu, tack.
Det är chokladdoppade kolabitar i Peanut Butter Cup...
Citera
2013-06-01, 22:02
Medlem
Svar nej, det är halverade Peanut Butter Cups därav namnet.
Citera
2013-06-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Håller helt med dig att typ vaniljen i B&J inte smakar särskilt bra. Finns många märken som har godare vanilj i min mening. Häagen Dazs är en av dessa Är svag för deras "Salted caramel" t.ex., men tycker ändå B&J har lite roligare kombinationer och uppdaterar mer frekvent. Fast ja, som du säger, glassen i sig är rätt medelmåttig.

Ja hehe men anledningen att dem inte uppdaterar sin glass här i Sverige är för att inte efterfrågan är så stor skulle jag tro. Har sett i USA finns det massa mer smaker
Citera
2013-06-03, 03:52
Medlem
Vart tog Chocolate therapy vägen??
Citera
2013-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formidee
Mycket konserveringsmedel och knappast gräddglass så det är väl rätt så billig skit de kränger. Men de har fått till en del intressanta smaker faktiskt.

Att det är så populärt i Sverige säger en del om hur dåligt sortimentet på glass är i vårt manslemsformade konungarike. Närmaste ICA-city har bara GB-glass i frysen. Folk har ätit 88:an i hundra år här i Sverige. Så när ben & jerry's kom hit blev vi så klart alldeles till oss.

Är du helt efterbliven? Om du nu kan läsa så är det BARA naturliga ämnen och fairtrade ingredienseer i ben and jerry? därför den är så jävla dyr och därför den är så jävla god enligt mig! Vet inte var fan du har bott men kanske under en sten? Men de finns carte dor,sia glass,diplom is,Gb. Och alla de har sina egna smaker? Lägg dig pöjk
Citera
2013-06-04, 11:32
Medlem
Jag har länge funderat på samma sak!
Hur kan en glass som dena fått så stor uppmärksamhet?
Min spontan känsla är att tjejer överkonsumerar Ben & Jerrys framför killar..
Har jag rätt?
Citera
2013-06-04, 12:24
Medlem
-silent-s avatar
Är det ingen i tråden som saknar cherry garcia? Tyckte den var fräsch och god då och då. Finns många andra som är så lika varandra som man skulle kunna ta bort ur sortimentet om var nu var tvungen.

Å fyfan, tittar på smakerna som finns i USA. Fyfan va mycket man missar, blev riktigt sugen! Banana Split, Cheesecake brownie, Everything but..., Mud pie

http://www.benjerry.com/flavors/our-flavors/#
Senast redigerad av -silent- 2013-06-04 kl. 12:31.
Citera
2013-06-04, 12:27
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Är det ingen i tråden som saknar cherry garcia? Tyckte den var fräsch och god då och då. Finns många andra som är så lika varandra som man skulle kunna ta bort ur sortimentet om var nu var tvungen.

Jo, det finns flera i tråden, bland annat jag! Det var en av mina favoriter. De hade kunnat ta bort Phish food i stället. Den har jag aldrig fastnat för riktigt.
Citera
2013-06-09, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Plockade upp en Half-Baked efter jobbet då jag inte hade ätit på 5 timmar. Kunde inte få i mig mer än drygt halva. Jag är inte riktigt mätt, men jag är inte hungrig och jag känner inte för att äta upp glassen.

Hur fan lyckas ni? Det är en halv liter glass vi talar om.
Fan är du för pussy. Jag kan trycka i mig 5 burkar inom 1 h (ne men typ)

Glassen är överskattad! Däremot är några smaker goda
Citera
2013-06-09, 20:08
Medlem
han solos avatar
Chunky Monkey är den bästa. Half Baked funkar också. Vanilla är den sämsta.
Citera
2013-06-09, 22:26
Medlem
Phish Food är den godaste smaken och äckligast är nog Cherry Garcia, såg att dom kostade 20;- för ungefär ett halvår sen så jag köpte 3 stycken. Smakade på skiten och äcklig var den fan. Alla tre fick ta en tur till soptunnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in