2013-04-15, 08:56
Medlem
smygarn08s avatar
äter inte mkt glass. men ben & jerrys cookie dough var min favorit länge, numera är den dock ersatt av nutz eller simply nutz eller va den heter. förmodligen den godaste glass jag ätit.
Citera
2013-04-15, 16:46
Medlem
Någon som kan berätta om den nya Peanut butter cup är god ?
Smakar den som den heter eller, är lite nyfiken
Citera
2013-04-15, 22:38
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...

Den är riktigt bra om man gillar jordnötter. Till och med vaniljglassen smakar jordnötter. En av mina favoriter.
Citera
2013-04-15, 23:01
Medlem
MansMjolks avatar
Jag har aldrig smakat BJ än, bara Lidls egna BJ-kopia. Då tog jag Cookie smaken och gillade den som fan.

Så är skillnaden stor jämfört med originalet?

Vilken smak ska man tappa oskulden av?
Citera
2013-04-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MansMjolk
Jag har aldrig smakat BJ än, bara Lidls egna BJ-kopia. Då tog jag Cookie smaken och gillade den som fan.

Så är skillnaden stor jämfört med originalet?

Vilken smak ska man tappa oskulden av?

Skillnaden är inte avgrundsdjup. Vill du hålla dig kvar på Lidls skulle jag föreslå den med bananernas, nötter och choklad, som är en ren klon av Chunkey Monkey. Av BJ:s är mina favoriter Half Baked, Brownie och den nya med jordnötssmör.
Citera
2013-04-16, 17:06
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...

Är man en vän av jordnötssmör så uppskattar man denna läckerbit. Personligen älskar jag den!
Citera
2013-04-17, 17:47
Medlem
skrudiss avatar
Äter Karamel Sutra nu. God, men egentligen bara vanlig chokladglass med bitar, samt vaniljglass och kolasås i mitten.

Har inte provat den gamla Cherry Garcia. Gillar ju Grateful Dead och körsbärssmak. Å andra sidan är jag inte mycket för sötglass, i stil med jordgubbssmak och så.

Är den god, och smakar den artificell körsbär (godaste smaken)?
Citera
2013-04-17, 17:51
Medlem
FetFulElaks avatar
Så jävla överreklamerat nu... de bara skiakcar ut en massa skit och lever på sitt namn. Åt Phish Food - vanlig glass med stora fiskformade chokladbitar. För 50 :-. Bögbröderna kan dra...
Citera
2013-04-18, 00:12
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Har inte provat den gamla Cherry Garcia. Gillar ju Grateful Dead och körsbärssmak. Å andra sidan är jag inte mycket för sötglass, i stil med jordgubbssmak och så.

Är den god, och smakar den artificell körsbär (godaste smaken)?
Den är fruktansvärt jävla god, kanske rentav min favorit, och jag har provat en jävla massa smaker. Köp den och testa, det är väldigt osannolikt att du blir besviken. Den smakar körsbär, artificiellt eller inte vete fan, den smakar som körsbärsglass bör smaka.
Citera
2013-04-18, 08:32
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Den är fruktansvärt jävla god, kanske rentav min favorit, och jag har provat en jävla massa smaker. Köp den och testa, det är väldigt osannolikt att du blir besviken. Den smakar körsbär, artificiellt eller inte vete fan, den smakar som körsbärsglass bör smaka.

Tack för svaret! Du har lyckats sälja in den i mina ögon. Ska köpa den snarast möjligt!
Citera
2013-04-18, 17:22
Medlem
Markmags avatar
Jag måste vara sjukt ute som aldrig smakat denna "magiska" glass.
Citera
2013-04-18, 18:25
Medlem
MansMjolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Skillnaden är inte avgrundsdjup. Vill du hålla dig kvar på Lidls skulle jag föreslå den med bananernas, nötter och choklad, som är en ren klon av Chunkey Monkey. Av BJ:s är mina favoriter Half Baked, Brownie och den nya med jordnötssmör.

Allright! Hoppas innerligt att Lidl producerar fler smaker inom en snar framtid. Vad kostar en B&B? Det känns som den är hypad så in åt helvete.

Lägger hellre pengar på snus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in