2011-03-10, 22:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Båda dom nya såg ju läskigt goda ut, ska införskaffas så fort som möjligt! Blir att svänga förbi Hemmakväll efter jobbet imorgon.

två för 79. Tänkte gå förbi där imorgon jag med efter gymet. Har nästan ett helt hyllplan i frysen emd ben and jerrys nu. Någon som vill komma på glassfest?
Citera
2011-03-10, 22:42
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
två för 79. Tänkte gå förbi där imorgon jag med efter gymet. Har nästan ett helt hyllplan i frysen emd ben and jerrys nu. Någon som vill komma på glassfest?
På Hemmakväll? Skojar du!?
Citera
2011-03-11, 00:21
Medlem
Cheesecake & Brownie är ju helt gudomlig imo! Priset och faktumet att det tar slut rätt så snabbt får ju en dock att inte äta dem allt för ofta.
Men har hört att de kostar under en dollar styck i (ex.) New York, kan detta verkligen stämma?
Senast redigerad av ttccqq 2011-03-11 kl. 01:12. Anledning: Fel
Citera
2011-03-11, 00:47
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Mastiga? Äh, en förpackning drar man ju lätt i sig i ett. Tar väl en dryg timme men att spara den till senare är omöjligt.

Kan bara instämma. Första förpackningen bara försvinner. Andra är lite tyngre mot slutet men fortfarande god.

Ja, man måste ju köpa två. Annars sitter man ju rastlös halva filmen...
Citera
2011-03-11, 20:36
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

skojar aldrig om sådana allvarliga saker. Tyvärr hade inte mitt lokala hemmakväll fått in de nya smakerna så jag fick gå hem utan glass.
Citera
2011-03-13, 00:16
Medlem
Har aldrig prövat Ben & Jerry men tänkte testa det nu och kikade lite på vad det finns för smaker. Jag tycker väldigt mycket om chokladglass och har tidigare köpt ICA's trippel choklad-glass. Eftersom glassen är dyr och jag är student vill jag ha lite råd ang vilken jag ska välja Vilken av Choclate Fudge Brownie, Cookie Dough, Half Baked eller Phish Food ska jag välja? Kommer väl fömodligen testa alla men vilken ska jag starta med?

Mvh

Edit: Är half baked en blandning av cookie dough och chocolate fudge brownie precis som man skulle tagit hälften av varje och lagt i en och samma förpackning? Smakar den som det också?
Senast redigerad av Regin 2011-03-13 kl. 00:29.
Citera
2011-03-13, 08:57
Medlem
movieboys avatar
Igår åt jag Nordic Water Peace, klart godkänd! Men det finns många godare, men ändå kul att få testa nån ny smak. Tycker Svenska ben&jerry hemsidan är kass på att uppdatera.

http://www.benjerry.se/ourflavours/
Citera
2011-03-13, 14:15
Medlem
RubixKubs avatar
Testade Coconytterfly Fair igår, fanns bara ett ex kvar av den i affären och nwp var slut. Smakade ju kokos i början men ju mer man åt desto mindre smakade det kändes det som. Är inte så förtjust i kokos och tyckte inte att glassen var så speciell så kommer nog inte att köpa den igen.
Citera
2011-03-13, 19:27
Medlem
pazzions avatar
Jag köpte och inmundigare Nordic Water Peace igår, och den var riktigt god! Dock så kände jag en lite misstänkt smak av bränt Men den var fortfarande god!

Dock så undrar jag vad "sweet cream" är med ett bra svensk ord?
Citera
2011-03-15, 21:13
Medlem
RubixKubs avatar
Citat:

Citat:

Citat:
skojar aldrig om sådana allvarliga saker. Tyvärr hade inte mitt lokala hemmakväll fått in de nya smakerna så jag fick gå hem utan glass.

Kan också intyga att Hemmakväll har två för 79, gick förbi en sådan butik igår och de skyltade med det erbjudandet. Var till och med de två nya smakerna på affischen så de passar väl på och försöker få så många som möjligt att köpa B&J heh.
Citera
2011-03-16, 22:03
Medlem
Aniki-kuns avatar
Idag när jag var på ica kvantum och drog kortet i den där "kolla om du har rabattcheckar att ta ut" så hade jag ben & jerry, 2st 79kr. Tror att det var veckans vara eller nå. Kollade ej hur länge erbjudandet gällde...
Citera
2011-03-17, 15:52
Medlem
Här i Norrköping så kommer det öppnas en Ben & Jerrys glassbar i slutet av mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in