Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det är ju inte bara människor som utrotar arter, utan djuren är ganska duktiga på att utrota varandra också... Och om någon förstör naturen så är det naturen själv... När solen går supernova kommer ju inget att kunna leva på jorden, så mycket skada vet jag inte om människorna någonsin skulle kunna orsaka även om de försökte... Tvärtom är det väl människorna som är naturens enda hopp om en bättre plats, ifall man nån gång konstruerar en rymdark och flyr till ett annat solsystem för att klara sig från solens undergång...
alltså shiett, så jävla bra skrivet...
Detta lilla inlägget fick mig verkligen att tänka i nya banor, så underbart vacker tanke, vet inte varför det rör mig men ja... kanske just det att det finns något hopp i destruktivitet, att det är något positivt eller liknande..
aja jag vet inte, kanske låter lite misantropiskt, fast å andra sidan behöver det ju inte vara något fel i det.
Kul att få nytt perspektiv på saker och ting iaf. Bara det jag ville säga!(alltid sett människan som ond och destruktiv som förstör världsbalansen)