2007-06-07, 21:37
Medlem
ge_Tres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankie_Hustle
Mycket möjligt, jag påstår inte att det är fel, jag påstår bara att jag inte låter mig köpas.

Liksom du jobbar jag och sliter för att uppnå en högre levnadsstandard men jag skyltar inte med det. Och skulle mina barn leva upp mina pengar på det viset skulle jag sätta dem i exil i en sibirisk gruva tills dess att dem lärt sig hyfs.

Lönner är säkerligen en snäll trevlig, charmig kille. Men att påstå att han jobbar och sliter för att förvalta familjens kapital är ett hån, en skymf och ett slag i ansiktet mot alla människor som jobbar med förvaltning, oavsett ursprung.

Eller vad säger du ?

Jo man skulle ju vända sig i graven om ens snorunge köpte champis för 40k
Det tar fan mig 2 månader att tjäna in 40k,
Men jag tvivlar på att jag lämnar något arv efter mig, det lutar mest åt att jag blir en sur jävla gubbe som kommer att bränna min pension på brudar i ett U-land ngnstans
Citera
2007-06-07, 21:38
Medlem
VanReys avatar
Det är ju helt sanslöst vad det finns muppar och wannabes.

Jag finner det enormt lustigt att en person som säger sig veta att Sverige är uppbyggt av avundsjuka och förkastar Stureplan som social samlingsplats försvarar händelsen med Dompan. Varför gör man en sådan här sak om inte för att synas i ett land där sådana här saker verkligen syns? Ingen av pojkarna är mig veterligen några champagnekonnässörer som verkligen beställer in en flaska helt makalös champagne för ren avnjutning. Det handlar om att "steka", och att de blivit övertalade att göra en sådan sak i ren PR är oväsentligt, 5tkr per man är ändå en rejäl summa att lägga på en flaska bubbel om man inte är en riktig kännare.
Citera
2007-06-07, 21:43
Bannlyst
Oj vilken fart det blivit i tråden om Max Lönner
Alltid lika kul när FB:s stenhårda garde går i närkamp nyreggade personer som försvarar personen som diskuteras. Mycket underhållande

Till försvarare av Max: jag som trådskapare är inte ute efter att kasta skit på herr Lönner. Vill bara veta lite mer om denna kille som lägger 5 tusen på lite dompa. För mig så känns det inte riktig som en rätt prioritering, men alla gör vad tycker är rätt just då.
Citera
2007-06-07, 22:02
Medlem
ge_Tres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Glider 95% av FB:arna omkring i knallgula Ferraris? Det var nåt nytt.

För övrigt så tycker jag att det är ovanligt många som beslutar sig för att skriva sitt alldeles första inlägg i den här tråden. Tänka sig, jag undrar vad det kan bero på.....

Fan det kanske börjar likna lite person angrepp, men det bara blev så när jag råkade hitta detta inlägg i en annan tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nja, det visar på att vi förstår värdet av att imponera och få kompisar på ställen där kompisarna rent generellt är av lite bättre kvalité än på Sturecompagniet.
Citera
2007-06-07, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ge_Tre
Jo man skulle ju vända sig i graven om ens snorunge köpte champis för 40k
Det tar fan mig 2 månader att tjäna in 40k,
Men jag tvivlar på att jag lämnar något arv efter mig, det lutar mest åt att jag blir en sur jävla gubbe som kommer att bränna min pension på brudar i ett U-land ngnstans

Tillsammans ska vi bygga den tredje världen
Citera
2007-06-07, 23:47
Medlem
Bombardirs avatar
Skakar på huvudet samtidigt som jag inte kan sluta flina när nyreggade här på FB försöker förklara, eller i alla fall spekulera i vad FB är och vad forumet står för. I den här tråden ter det sig extra tydligt, då vederbörande tydligen reggat sig efter att ha Googlat ML och hamnat på Skvaller-delen.

Tycker för övrigt att den här tråden utvecklats till riktigt underhållande. För att citera BAF:

Citat:
Alltid lika kul när FB:s stenhårda garde går i närkamp nyreggade personer som försvarar personen som diskuteras.

OT:
Ignatius, varför detta starka ogillande gentemot Täby-bor?
Citera
2007-06-07, 23:56
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Skakar på huvudet samtidigt som jag inte kan sluta flina när nyreggade här på FB försöker förklara, eller i alla fall spekulera i vad FB är och vad forumet står för. I den här tråden ter det sig extra tydligt, då vederbörande tydligen reggat sig efter att ha Googlat ML och hamnat på Skvaller-delen.

Tycker för övrigt att den här tråden utvecklats till riktigt underhållande. För att citera BAF:

OT:
Ignatius, varför detta starka ogillande gentemot Täby-bor?

Jag kan inte svara för Ignatius, men täbypack är urtypen för småstekare som inte har råd att nå ända fram. Därför passar dom alldeles utmärkt in på stureplan med en flaska billig champagne, eller i bästa fall visby på sommaren.
Men att dom skulle festa loss ordentlig vid nåt roligare ställe vid medelhavet kommer vi aldrig att se.
För att förstärka bilden av att dom verkligen är brats, fast att dom oftast är uppväxta i en medelklassfamilj i ett radhus, tar dom till alla attribut som t.ex backslick osv in i absurdum.
Citera
2007-06-08, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Jag kan inte svara för Ignatius, men täbypack är urtypen för småstekare som inte har råd att nå ända fram. Därför passar dom alldeles utmärkt in på stureplan med en flaska billig champagne, eller i bästa fall visby på sommaren.
Men att dom skulle festa loss ordentlig vid nåt roligare ställe vid medelhavet kommer vi aldrig att se.
För att förstärka bilden av att dom verkligen är brats, fast att dom oftast är uppväxta i en medelklassfamilj i ett radhus, tar dom till alla attribut som t.ex backslick osv in i absurdum.

Fel, värsta sorten är den klassiska Haninge-Braten, ni vet han som alltid är tre år efter med allting som ändå bara var hett bland småstadskillarna. Bigbrothertypen mao.
Citera
2007-06-08, 00:08
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Fel, värsta sorten är den klassiska Haninge-Braten, ni vet han som alltid är tre år efter med allting som ändå bara var hett bland småstadskillarna. Bigbrothertypen mao.

Ganska enkelt kan man säga så här: Att behöva åka tåg in till stan är inte kompatibelt med att vara brat.
Sist det var kul att "steka" i sthlm var när Bondi, Bos bar och Kravatt i gamla stan fortfarande fanns. Alltså bäst föredatum 99. Men det var innan alla medelklassungar från täby och andra förorter insåg att rika killar får ligga med snyggare tjejer, och därför själva började låtsas vara från bättre familjer.
Citera
2007-06-08, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ganska enkelt kan man säga så här: Att behöva åka tåg in till stan är inte kompatibelt med att vara brat.
Sist det var kul att "steka" i sthlm var när Bondi, Bos bar och Kravatt i gamla stan fortfarande fanns. Alltså bäst föredatum 99. Men det var innan alla medelklassungar från täby och andra förorter insåg att rika killar får ligga med snyggare tjejer, och därför själva började låtsas vara från bättre familjer.

Hehe berätta gärna mer om Bos Bar och grabbarna som höll i stället... kan bjuda på en trevlig video om ni önskar
Citera
2007-06-08, 00:14
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Hehe berätta gärna mer om Bos Bar och grabbarna som höll i stället... kan bjuda på en trevlig video om ni önskar

Minns jag helt fel om jag tror att det var Robert "dajma mig med en strapon" Hållstrand som arrade Bos bar?
Citera
2007-06-08, 00:17
Bannlyst
Citat:
Minns jag helt fel om jag tror att det var Robert "dajma mig med en strapon" Hållstrand som arrade Bos bar?

Bland annat. En viss MG var också med. Det finns en inte alltför smickrande tråd om honom är på FB.

http://www.youtube.com/watch?v=MY0H6ibZ1YE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in