2007-06-08, 00:20
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankie_Hustle
Bland annat. En viss MG var också med. Det finns en inte alltför smickrande tråd om honom är på FB.

http://www.youtube.com/watch?v=MY0H6ibZ1YE

Haha.. Jag kommer ihåg deras reunion på Laroy för några år sen, tror det var när ST fyllde 30.
Citera
2007-06-08, 00:20
Medlem
Bombardirs avatar
Vet att särskilt D-rydsbor särskilt ogillar Täby-bor just pga det du beskriver. Därför gissar jag att Ignatius och kanske du också Jake bor där/uppvuxna där...
Citera
2007-06-08, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Haha.. Jag kommer ihåg deras reunion på Laroy för några år sen, tror det var när ST fyllde 30.

Hehe, jo, men killarna vill inte under några som helst omständigheter förknippas med 1st Class annars. Men jag tycker att det är stort, Där Maverick har du killar med Hybris som kan göra PR för sig själva
Citera
2007-06-08, 00:24
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Hehe, jo, men killarna vill inte under några som helst omständigheter förknippas med 1st Class annars. Men jag tycker att det är stort, Där Maverick har du killar med Hybris som kan göra PR för sig själva

Du har inte lust att länka till tråden nu nämnde tidigare?
Citera
2007-06-08, 00:30
Bannlyst
Citat:
Du har inte lust att länka till tråden nu nämnde tidigare?

http://www.flashback.org/archive/index.php/t-438085.html
Citera
2007-06-08, 00:34
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ganska enkelt kan man säga så här: Att behöva åka tåg in till stan är inte kompatibelt med att vara brat.
Sist det var kul att "steka" i sthlm var när Bondi, Bos bar och Kravatt i gamla stan fortfarande fanns. Alltså bäst föredatum 99. Men det var innan alla medelklassungar från täby och andra förorter insåg att rika killar får ligga med snyggare tjejer, och därför själva började låtsas vara från bättre familjer.

Ja jävlar det var tider, jag kommer ihåg när man flyttade Bo's upp till där pepes bodega låg och fyllde uteplatsen med sand och palmer, samtidigt dunkade sabrinas boys boys boys ur högtalarna och Bruno Wintzell höll hov, då var det stek på riktigt!
Citera
2007-06-08, 00:55
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ganska enkelt kan man säga så här: Att behöva åka tåg in till stan är inte kompatibelt med att vara brat.
Sist det var kul att "steka" i sthlm var när Bondi, Bos bar och Kravatt i gamla stan fortfarande fanns. Alltså bäst föredatum 99. Men det var innan alla medelklassungar från täby och andra förorter insåg att rika killar får ligga med snyggare tjejer, och därför själva började låtsas vara från bättre familjer.

Those were the days, kommer ihåg Bo's på Berns. Tror det var när Bailando var het, vip-korten var gjorda av silverfärgad metall med en skön svart palm på.
Ginos och den där lilla italienska krogen på humlegårdsgatan var schysst ett tag också.

Nu är ju som sagt hälften av dom med bratlook från alla möjliga lesser förorter, fy och usch.
Citera
2007-06-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ironi är inte din starka sida va?
Jag skall inte till Troppan däremot har jag en inbjudan till deras invigningsfest på lördag. Jag skall på bal på annan ort, och att som du säger dra ned dit i juli på svenskveckan är ju i sig ett skämt, något mer tacky än ankdammssvennar som leker stekare i troppan hittar du bara bland ryssarna i Verbier!

Vem har sagt att man inte får och skall köpa ferraribilar och stora flaskor dompa? Skillnaden ligger väl i hur man uppför sig när man gör det, en nedsläkt lokal och en flaska som bärs ut till star warsmusiken är tacky, svårare än så är det inte!

Det fina i allt detta är ju att god smak och sinne för hur ÄKTA dekadens bäst bedrivs inte är något som kan köpas för pengar - antingen har man det eller inte. Och det är väldigt betryggande.
Citera
2007-06-08, 01:17
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradlee
Det fina i allt detta är ju att god smak och sinne för hur ÄKTA dekadens bäst bedrivs inte är något som kan köpas för pengar - antingen har man det eller inte. Och det är väldigt betryggande.

Det unga gardet växer väl upp en dag de också och inser att deras beteende var tramsigt när de var yngre, tyvärr så kan det ju bli problem för ML då han är över 30 och fortfarande beter sig som en lite brat!
Citera
2007-06-08, 01:20
Bannlyst
Xallo, har du någon koll på huruvida ML har några jämnåriga kompisar eller om någon i din umgängeskrets omnämner ML som en kille man ringer då man vill ha kul ?

Det slog mig att ML ( om man ska gå på vimmelbilderna ) bara hänger med folk som är minst 5-6 år yngre
Citera
2007-06-08, 01:28
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Xallo, har du någon koll på huruvida ML har några jämnåriga kompisar eller om någon i din umgängeskrets omnämner ML som en kille man ringer då man vill ha kul ?

Det slog mig att ML ( om man ska gå på vimmelbilderna ) bara hänger med folk som är minst 5-6 år yngre

Han har mest kompisar som är +- 3-4 år, helt normalt. Tjejerna är ofta yngre så klart, inget konstigt med det.
Citera
2007-06-08, 01:32
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Fel, värsta sorten är den klassiska Haninge-Braten, ni vet han som alltid är tre år efter med allting som ändå bara var hett bland småstadskillarna. Bigbrothertypen mao.

Fast grejen med Haninge-killen är att han egentligen inser att han inte räcker till. Det som gör Täby-idioterna (och även killar från Bromma) så jävla jobbiga är att de inbillar sig att deras trista småborgerliga radhuskoloni är en på något sätt eftersträvansvärd och unik high life standard. Haninge-braten är en osäker uppkomling som tacky-steker för att han inser att han måste. Täby-braten är en självförvirrad mes som tacky-steker för att han inte vet bättre. Haninge-braten köper en subaru och pimpar upp den så att den går fort och är gangsta. Täby-braten köper en frääsch Z3:a och skjortor på Stenströms.

Ungefär så....

Fast värst av allt är ju naturligtvis götlaborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in