2006-01-09, 05:30
Medlem
Ey, hörni, är det ingen annan som kan rapportera något om detta? Det är ju egentligen sjukt om det stämmer (vilket det enligt min väns erfarenhet [beskriven ovan] tycks ha gjort]. Fler borde skriva, dock. Men ni kanske är så utslagna av kombinationen grape-juice / Diazepam att ni inte är kapabla att skriva en mening före i morgon bitti. :P
Citera
2006-01-09, 08:04
Medlem
Först... Ja zolipidem (Stilnoct) är en av de mediciner vars effekt man kan potentiera via grapefruktjuice.

Sedan har jag personlig erfarenhet dessutom. Käkade för ganska nyligen sedan 30 mg stesolid, 10 mg Sobril (för skojs skull) och några 0,5r Xanor tillsammans med en liter grapefruktjuice - Resultat - Jag blev mycket segare än om jag sköljt ned pillerna i vatten istället och höll nästan på att slockna någon gång. Blev lite väck ett tag, men det gick över faktiskt... Att jag sedan dessutom fick tag på tjack är även det en underbar femma som förgylde kvällens själsliga närvaro.

Skönt var det att begrava all min ångest åt hinhåle för att istället bereda väg och fokusera min existens åt en trevlig hemmakväll tillsamans med en kär nazist polare och rödingkamrat till mig jag då förde samman under denna oförglömligt härligt agressiva natten/morgonen tillställningen varade.... Det slank ner en del flak och en del drinkar den kvällen samtidigt som denne oförglömliga, rabiata hatdebatt som pågick mellan dessa motsatser och banemän som mina kära polare visade sig vara gentemot varandra. - Hatdebatten som var mitt mäktiga och stolta verk som förgyllt själva existensen och fört mig närmre gud under denna 7-9 h konstanta härlighet och studie i den väl utbredda mänskliga studie av total inkompetens i konfliktlösning och närmast oändliga oförmåga till att visa genuin empatisk förståelse.

Jag har lite grad av personlighetsklyvning....... Egentligen föraktar jag ibland konflikter! För att sedan bli militant konfliktskapare... Det har även hänt att konflikter funnits regerande i mina tankar under mina komplexa onanifantasier jag ibland måste "göra något åt". Det där med att njuta av att folk ej kommer överens är dock något nytt för mig i mitt känsloliv...... Ibland dyker det märkliga och OND lynnet upp och jag försöker då ordna så att folk bråkar med varandra på ett och annat vis - Vanligtvis är det iaf endast i grund och botten kärlek som får mig att vilja leva... Att observera kärlek, uppleva kärlek, ge och visa medmänniskor kärlek, ja att känna kärleken överallt - ty allt i detta universum som skapats är ett mirakel i sig och ett oomfångligt mått av vacker symbios och naturlig ineboende skönhet av Verdiska mått - detta för mig bevisar guds existens och upplyser mig om att gud vår faders själva uppkomst var sprungen ur kärlekens obrytbara och enhetliga stoft av skönhet.

Ångesten finns levande inom mig där den livnärs av min förvirring och sin djupt rotade skadeglädje - Jag älskar godhet - det är bra och det vet jag MEN. Det är vid denne sinnesstämning mitt minne framtvingar bilder om min ibland ej alltför sällan förekommande enorma respekt för Satan jag så i djupet av mitt hjärta känner som hans höghets mörkrets legioner av förtappade döda själar vars återuppståndelse är möjligt endast tack vare hatet och det enorma suget dessa Satans marioneter har för tortyr som onanisubstitut och drivkraften åt att våldta Jesus - mina själsfränder och mitt kall jag erkänner mig anhängare och efterföljare till i evigheten - Mina två varanden inom mig har helt enkekt två helt totala olikheter i sina religioösa livsfilosofier - det är detta jag nu förklarat som står i grunden för det eviga korståg jag dag ut och dag in för i mina tankar - i min strävan att bli fri och kunna välja själv och inte låta en pervers demon eller flummig new age, hippie ängel innbördes strida mot varandra om vem som ska överta mitt egna mänskliga varandes tron och i sin eviga kamp sakapar denna förvirrning då dem är lika stora krafter - och det är slumpens tärningskast som avgör allt och därmed också utbrottet av min förvirning och själsligt förtärande ångest.

Iaf... Graperfrukt påverkar faktiskt en hel del medicinska substanser och inte bara benso. Även opiater t.ex... Jag är inte så påläst om just detta än men jag tror inte det är så enkelt så det är på det viset att "grapefrukt" potentierar - thats it. Finns nog olika sorters påverkan som kan ges av grapefrukt kombination - beroende på själva läkemedlet. Vissa läkemedel får en mer inadekvat verkan, andra kan påverkas positivt etc..... Kan det vara så?
Citera
2006-01-09, 14:29
Medlem
Hmm, om man ska tolka ditt något OT-svar korrekt, så blev du alltså - liksom min vän - tröttare av att dricka grape-juicen efter att ha ätit benso? Någon annan som kan bekräfta att det är effekten, eller råkar det bara vara så att det i sådana doser potenterar det så mycket att man helt enkelt blir trött?

Vad jag menar är: blir en lagom dos Diazepam och en lagom dos (kanske inte en liter) grape-juice en (i en flummares/ångestdämpares ögon] en positiv effekt? Eller är det uteslutande de sömngivande egenskaperna det potetenterar??

Förstår ni min fundering? Min polare somnade ju för sjuttion efter 15Mg Diazepam och en liter grape/apelsinjuice - och det är väl inte alltid vad en benzo-användare vill. De vill kunna hantera vardagen på ett så bra och ekonomiskt sätt som möjligt...

Nåja. Slutsatsen kanske ska bli att man bör ta en lagom dos benso och en lagom (inte en liter) dos grape, så löser sig allt till det bästa :P

Vad tror ni andra (gärna dom som är insatta på annat sätt än bara personliga erfarenheter...

Vänligen...

Citat:
Ursprungligen postat av Piwo
Först... Ja zolipidem (Stilnoct) är en av de mediciner vars effekt man kan potentiera via grapefruktjuice.

Sedan har jag personlig erfarenhet dessutom. Käkade för ganska nyligen sedan 30 mg stesolid, 10 mg Sobril (för skojs skull) och några 0,5r Xanor tillsammans med en liter grapefruktjuice - Resultat - Jag blev mycket segare än om jag sköljt ned pillerna i vatten istället och höll nästan på att slockna någon gång. Blev lite väck ett tag, men det gick över faktiskt... Att jag sedan dessutom fick tag på tjack är även det en underbar femma som förgylde kvällens själsliga närvaro.

Skönt var det att begrava all min ångest åt hinhåle för att istället bereda väg och fokusera min existens åt en trevlig hemmakväll tillsamans med en kär nazist polare och rödingkamrat till mig jag då förde samman under denna oförglömligt härligt agressiva natten/morgonen tillställningen varade.... Det slank ner en del flak och en del drinkar den kvällen samtidigt som denne oförglömliga, rabiata hatdebatt som pågick mellan dessa motsatser och banemän som mina kära polare visade sig vara gentemot varandra. - Hatdebatten som var mitt mäktiga och stolta verk som förgyllt själva existensen och fört mig närmre gud under denna 7-9 h konstanta härlighet och studie i den väl utbredda mänskliga studie av total inkompetens i konfliktlösning och närmast oändliga oförmåga till att visa genuin empatisk förståelse.

Jag har lite grad av personlighetsklyvning....... Egentligen föraktar jag ibland konflikter! För att sedan bli militant konfliktskapare... Det har även hänt att konflikter funnits regerande i mina tankar under mina komplexa onanifantasier jag ibland måste "göra något åt". Det där med att njuta av att folk ej kommer överens är dock något nytt för mig i mitt känsloliv...... Ibland dyker det märkliga och OND lynnet upp och jag försöker då ordna så att folk bråkar med varandra på ett och annat vis - Vanligtvis är det iaf endast i grund och botten kärlek som får mig att vilja leva... Att observera kärlek, uppleva kärlek, ge och visa medmänniskor kärlek, ja att känna kärleken överallt - ty allt i detta universum som skapats är ett mirakel i sig och ett oomfångligt mått av vacker symbios och naturlig ineboende skönhet av Verdiska mått - detta för mig bevisar guds existens och upplyser mig om att gud vår faders själva uppkomst var sprungen ur kärlekens obrytbara och enhetliga stoft av skönhet.

Ångesten finns levande inom mig där den livnärs av min förvirring och sin djupt rotade skadeglädje - Jag älskar godhet - det är bra och det vet jag MEN. Det är vid denne sinnesstämning mitt minne framtvingar bilder om min ibland ej alltför sällan förekommande enorma respekt för Satan jag så i djupet av mitt hjärta känner som hans höghets mörkrets legioner av förtappade döda själar vars återuppståndelse är möjligt endast tack vare hatet och det enorma suget dessa Satans marioneter har för tortyr som onanisubstitut och drivkraften åt att våldta Jesus - mina själsfränder och mitt kall jag erkänner mig anhängare och efterföljare till i evigheten - Mina två varanden inom mig har helt enkekt två helt totala olikheter i sina religioösa livsfilosofier - det är detta jag nu förklarat som står i grunden för det eviga korståg jag dag ut och dag in för i mina tankar - i min strävan att bli fri och kunna välja själv och inte låta en pervers demon eller flummig new age, hippie ängel innbördes strida mot varandra om vem som ska överta mitt egna mänskliga varandes tron och i sin eviga kamp sakapar denna förvirrning då dem är lika stora krafter - och det är slumpens tärningskast som avgör allt och därmed också utbrottet av min förvirning och själsligt förtärande ångest.

Iaf... Graperfrukt påverkar faktiskt en hel del medicinska substanser och inte bara benso. Även opiater t.ex... Jag är inte så påläst om just detta än men jag tror inte det är så enkelt så det är på det viset att "grapefrukt" potentierar - thats it. Finns nog olika sorters påverkan som kan ges av grapefrukt kombination - beroende på själva läkemedlet. Vissa läkemedel får en mer inadekvat verkan, andra kan påverkas positivt etc..... Kan det vara så?
Citera
2006-01-09, 15:22
Medlem
Alltså. Ok, jag tänker lämna yttrerliga personliga erfarenheter därhänn nu - för din skull bl.a. Vi måste hålla tråden och komma till sak! Spekulationer är menimgslösa och berättelser från andra människors erfarenheter totalt vetenskapligt obetydligt då det är "konkreta" bevis som bör ges.

Jag vet inte varför din polare blev så otroligt trött. Kanske potentierar grapefruktjuice alprozalam så kraftigt? Tar man tillräckligt många Xanor slocknar man och märker innan dess ej av mycket mer än tröttheten.

Diazepam har det iaf visat sig via vetenskapligt väl utförda undersökningar att halveringstiden förlängs och effekten förstärks. Det stod inget om att t.ex "endast den sederande effekten potentierades" utan säkerligen är det så att själva hela diazepamens funktioner påverkas åt samma håll. Det beror kanske på att just det "där" enzymet (nämndes i början av tråden) kroppen har i sig samverkar med diazepamets kemiska reaktion som utlöses i kroppen - grapefruktjuice ger alltså denna funktion extra bränsle....... Därav får man ut större potential av diazepamen?

Brukar alltid köra det under mina dekadenta afton-sena morgnar sprit och benso partyn med en polare - börjar med en liter grapefruktjuice som sköljs ned med totalt 2 mg alprozalam - har blivit en slags tradition. Sedan efter det ger vi oss på flödder och sprit som två vilda bensoknarkande och alkoholistiska lejon..... Slutar oftast med att vi misshandlar varandra när kvällen avrundas...... Synd bara som fan det där med mnnesluckorna man ofrånkomligen får - specielt under just dessa aftonar...... Jag vet att vi alltid har det trevligt och diskuterar intressanta filosofiska frågor, lyssnar på opera och hip hop, även dyker det alltid så småningom upp heta ämnen om sionism och om hur mycket vi hatar judar och blattar t.ex (vilket vi egentligen inte gör.... men när vi är fulla får vi för oss sådana absurda saker). Hade önskat minnet vore mer intakt då för en hel del intressanta och lärorika konversationer kan lätt uppstå. Iaf bara en festrekomendation från mig!!

PS: Under misshandeln av varandra är det en god ide att lura kroppen genom att proppa i sig tunga opiater - på så vis känns smärtan mindre och man orkar skada varandra under en längre tidsperiod. (Var ej oroliga smärtan kommer i sinn fulla kraft dagen efter under bakfyllan, då man vaknar blåslagen och nedblodad med opiatrus som håller på att säga "good bye.... nu lämnar jag dig ditt lilla as.... heheheh"
Citera
2006-01-09, 16:38
Medlem
Bullsquids avatar
ok hur ska jag göra? ska jag köpa ett paket grapefruktjuice o dricka innan jag tar valiumen eller efteråt? och spelar det nån roll om det är juice eller färska?
Citera
2006-01-09, 17:34
Medlem
Spliffmeisters avatar
En kvart innan ungefär... funkar på alprazolam och diazepam...
Citera
2006-01-09, 18:59
Medlem
Bullsquids avatar
hur stor skillnad blir det då? blir man bängare helt enkelt?
e det bara att köpa ett paket grapefruktjice på nån matbutik?
ska man drciak hela?
Citera
2006-01-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
hur stor skillnad blir det då? blir man bängare helt enkelt?
e det bara att köpa ett paket grapefruktjice på nån matbutik?
ska man drciak hela?

Jag kör med "Fontana Grapefruit Juice" vilket innehåller 100 % grapefrukt. Det är visst ett Cyprotiskt fabrikat... Kan inte gå fel - har aldrig gjort det för mig heller. Här går dessa att köpa i Konsum!

Alltså såhär ligger det till (antagligen.... och det är iaf så jag förståt det hela). Grapefrukt potentierar framförallt Alprozalam och Diazepam samtidigt som det förändrar kroppens metabolism utav dessa preparat. Själva "benso-ruset"(eller om man nu kan kalla det rus) är fortfarande densamma men om du dricker graperfrukt till blir det som att du tagit några antal piller extra. Halveringstiden, dvs den tiden det tar innan kroppen gjort sig av med ämnenena förlängs dessutom - har för mig att jag läst 34 % på iaf alprozalam (har inget minne angående vilken mängd grapefrukt som krävs för detta dock). Vanligtvis tar det sex timmar för kroppen att göra sig av med hälften av alprozalamen man käkat och därmed halveras själva effekten (så om du tagit 1 mg finns det efter sex timmar kanske 0,5 mg av den aktiva dosen kvar). Med grapefrukt förlängs alltså kroppens nedbrytningsprocess och du har då hälften av dosen fungerande i kroppen i upp till 8 h istället för 6 h. Prova börja med att dricka 25 cl - det ska enligt läkarrapporter räcka.

En annan sak jag inte med säkerhet vet något om men som ändå bör påpekas. Efter erfarenhet tycker jag mig märkt att vissa är känsligare för grapefrukt för ändamål som dessa än andra... Det beror i så fall inte bara på benso-tolerans utan antagligen på att alla människor är och fungerar olika i sin kroppskemi, vilket resulterar i alla individuella erfarenheter folk delar med sig av och som oftast motsäger varandra. Ta det försiktigt! Bara för att en personer påstår sig ha lyckats få den perfekta, softa, sköna bensodoseringen när dessa kombinerats med 1 liter grapefruktjuice kan det mycket väl betyda att du själv bara slocknar av exakt samma mängd och sover bort det skönaste bensotillståndet.

Nu svamlar jag.... Iaf - Grapefruktjuice = guld värd!
Citera
2006-01-09, 23:53
Medlem
Cudas avatar
Ytterst intressant!

Jag började för en tid sen dricka 100% Blodapelsinjuice har sedan dess varit ovanligt seg på min ordinerade dos Xanor jag har gått och tänkt på varför ända in i helv jag segat ner mig så mkt och nu fick jag tydligen svaret blodapelsin verkar tydligen funka på samma sätt som grapejuice har aldrig hört talas om att nån fruktjuice skulle "boosta" benzo. Tänk om de skulle utfalla så lyckligt att man kunde trappa ner Xanoren oxå men det är väl att hoppas på för mkt.
Citera
2006-01-10, 00:06
Medlem
Bullsquids avatar
har ni förresten nån aning om hur länge man bör vänta mellan varje gång man käkar valium för att få max effekt? ursäkta om det frågats innan men orkar inte söka nu jag somna snart framför skärmen..
Citera
2006-01-10, 01:00
Medlem
Grodkäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwo
Jag kör med "Fontana Grapefruit Juice" vilket innehåller 100 % grapefrukt. Det är visst ett Cyprotiskt fabrikat... Kan inte gå fel - har aldrig gjort det för mig heller. Här går dessa att köpa i Konsum!

Alltså såhär ligger det till (antagligen.... och det är iaf så jag förståt det hela). Grapefrukt potentierar framförallt Alprozalam och Diazepam samtidigt som det förändrar kroppens metabolism utav dessa preparat. Själva "benso-ruset"(eller om man nu kan kalla det rus) är fortfarande densamma men om du dricker graperfrukt till blir det som att du tagit några antal piller extra. Halveringstiden, dvs den tiden det tar innan kroppen gjort sig av med ämnenena förlängs dessutom - har för mig att jag läst 34 % på iaf alprozalam (har inget minne angående vilken mängd grapefrukt som krävs för detta dock). Vanligtvis tar det sex timmar för kroppen att göra sig av med hälften av alprozalamen man käkat och därmed halveras själva effekten (så om du tagit 1 mg finns det efter sex timmar kanske 0,5 mg av den aktiva dosen kvar). Med grapefrukt förlängs alltså kroppens nedbrytningsprocess och du har då hälften av dosen fungerande i kroppen i upp till 8 h istället för 6 h. Prova börja med att dricka 25 cl - det ska enligt läkarrapporter räcka.

En annan sak jag inte med säkerhet vet något om men som ändå bör påpekas. Efter erfarenhet tycker jag mig märkt att vissa är känsligare för grapefrukt för ändamål som dessa än andra... Det beror i så fall inte bara på benso-tolerans utan antagligen på att alla människor är och fungerar olika i sin kroppskemi, vilket resulterar i alla individuella erfarenheter folk delar med sig av och som oftast motsäger varandra. Ta det försiktigt! Bara för att en personer påstår sig ha lyckats få den perfekta, softa, sköna bensodoseringen när dessa kombinerats med 1 liter grapefruktjuice kan det mycket väl betyda att du själv bara slocknar av exakt samma mängd och sover bort det skönaste bensotillståndet.

Nu svamlar jag.... Iaf - Grapefruktjuice = guld värd!
--------------------------------------------------------------

Jo, det verkar helt klart vara så att lite Grapefruktjuice 15 minuter före intag av Benzo ger en förbättrad benzoeffekt.

Ex denna länk stärker denna teori:
http://www.wright.edu/admin/fredwhit...emedies10.html

... "It has been reported that grapefruit juice can increase the plasma concentrations of the benzodiazepines (Xanax, Ativan, and others), which are antianxiety agents"...

Jag har även läst nånstans att halveringstiden påverkas i positiv riktning dvs man får även en långsammare nedbrytning av medicinen.
Jag ska kolla mer om detta imorgon. Återkommer...
Citera
2006-01-10, 14:20
Medlem
Varning: pröva er fram. För mycket juice tillsammans med Diazepam kan potentera mer än man tror. En polare drack i morse ca 3Dl grapeljuice en kvart före intag av 20Mg Diazepam, och han blev minst dubbelt så påverkad (kanske trippelt) som vanligt. Med andra ord: försikighet bör iaktagas.

Sen ett par frågor: Vilket potentererar DIazepam mest? 2.5Dl Grape eller en 3.5a FOlköl? Och är det bara Diazepam och Alprozalam som potenteras, eller funkar det även med Oxazepam?!

Mer erfarenheter och framför allt fakta ombedes, då detta bör vara en revpolutionerane upptäckt för bensobrukare (och en djup skräck för utskrivarna - såvida som inte börjar skriva ut mindre doser benso + en liter grape då och då, *lol*. Då får man ju iaf C-vitamin i sig, hahahahaha)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in