Först... Ja zolipidem (Stilnoct) är en av de mediciner vars effekt man kan potentiera via grapefruktjuice.
Sedan har jag personlig erfarenhet dessutom. Käkade för ganska nyligen sedan 30 mg stesolid, 10 mg Sobril (för skojs skull) och några 0,5

r Xanor tillsammans med en liter grapefruktjuice - Resultat - Jag blev mycket segare än om jag sköljt ned pillerna i vatten istället och höll nästan på att slockna någon gång. Blev lite väck ett tag, men det gick över faktiskt... Att jag sedan dessutom fick tag på tjack är även det en underbar femma som förgylde kvällens själsliga närvaro.
Skönt var det att begrava all min ångest åt hinhåle för att istället bereda väg och fokusera min existens åt en trevlig hemmakväll tillsamans med en kär nazist polare och rödingkamrat till mig jag då förde samman under denna oförglömligt härligt agressiva natten/morgonen tillställningen varade.... Det slank ner en del flak och en del drinkar den kvällen samtidigt som denne oförglömliga, rabiata hatdebatt som pågick mellan dessa motsatser och banemän som mina kära polare visade sig vara gentemot varandra. - Hatdebatten som var mitt mäktiga och stolta verk som förgyllt själva existensen och fört mig närmre gud under denna 7-9 h konstanta härlighet och studie i den väl utbredda mänskliga studie av total inkompetens i konfliktlösning och närmast oändliga oförmåga till att visa genuin empatisk förståelse.
Jag har lite grad av personlighetsklyvning....... Egentligen föraktar jag ibland konflikter! För att sedan bli militant konfliktskapare... Det har även hänt att konflikter funnits regerande i mina tankar under mina komplexa onanifantasier jag ibland måste "göra något åt". Det där med att njuta av att folk ej kommer överens är dock något nytt för mig i mitt känsloliv...... Ibland dyker det märkliga och OND lynnet upp och jag försöker då ordna så att folk bråkar med varandra på ett och annat vis - Vanligtvis är det iaf endast i grund och botten kärlek som får mig att vilja leva... Att observera kärlek, uppleva kärlek, ge och visa medmänniskor kärlek, ja att känna kärleken överallt - ty allt i detta universum som skapats är ett mirakel i sig och ett oomfångligt mått av vacker symbios och naturlig ineboende skönhet av Verdiska mått - detta för mig bevisar guds existens och upplyser mig om att gud vår faders själva uppkomst var sprungen ur kärlekens obrytbara och enhetliga stoft av skönhet.
Ångesten finns levande inom mig där den livnärs av min förvirring och sin djupt rotade skadeglädje - Jag älskar godhet - det är bra och det vet jag MEN. Det är vid denne sinnesstämning mitt minne framtvingar bilder om min ibland ej alltför sällan förekommande enorma respekt för Satan jag så i djupet av mitt hjärta känner som hans höghets mörkrets legioner av förtappade döda själar vars återuppståndelse är möjligt endast tack vare hatet och det enorma suget dessa Satans marioneter har för tortyr som onanisubstitut och drivkraften åt att våldta Jesus - mina själsfränder och mitt kall jag erkänner mig anhängare och efterföljare till i evigheten - Mina två varanden inom mig har helt enkekt två helt totala olikheter i sina religioösa livsfilosofier - det är detta jag nu förklarat som står i grunden för det eviga korståg jag dag ut och dag in för i mina tankar - i min strävan att bli fri och kunna välja själv och inte låta en pervers demon eller flummig new age, hippie ängel innbördes strida mot varandra om vem som ska överta mitt egna mänskliga varandes tron och i sin eviga kamp sakapar denna förvirrning då dem är lika stora krafter - och det är slumpens tärningskast som avgör allt och därmed också utbrottet av min förvirning och själsligt förtärande ångest.
Iaf... Graperfrukt påverkar faktiskt en hel del medicinska substanser och inte bara benso. Även opiater t.ex... Jag är inte så påläst om just detta än men jag tror inte det är så enkelt så det är på det viset att "grapefrukt" potentierar - thats it. Finns nog olika sorters påverkan som kan ges av grapefrukt kombination - beroende på själva läkemedlet. Vissa läkemedel får en mer inadekvat verkan, andra kan påverkas positivt etc..... Kan det vara så?