2007-01-29, 00:29
Medlem
hmss avatar
Att man kan få hallucinationer av sömnbrist, det har nog dom flesta hört. Det har jag själv haft.
Ett exepel är när jag hade varit vaken nästan en hel helg (utan något intag av centralstimulanta eller dyligt), hade vart och festat med ett par kompisar i en annan stad. På bussen hem sen satt jag o halvsov då jag plötsligt tyckte att jag såg folk som låg på vägen, eller som hoppade ut framför bussen.
Sen tyckte jag även att jag såg någon mörk skepnad, typ en skugga, brevid mig, men det var ju så klart inget där.
Och sånt blir man ju så klart lite smått spattig och nervös utav.
Sen funderade jag på om man kan få större pupiller av sömnbrist? Tycker att mina pupiller har varit större än vanligt lite då och då den senaste tiden (inga droger inblandade) och det har mina föräldrar också gjort...
Dom fick i höstas veta att jag hade tagit centralstimulanta och tror nu att jag tar det varje helt o säkerligen på vardagar med, vilket jag definitivt inte gör!
Men vad är det som det här med pupillerna beror på nu då? Kan man få större pupiller av sömnbrist? Är det vanligt/ovanligt?
Det här leder ju till diskussioner och bråk mellan mig och mina föräldrar, vilket leder till att jag får ännu svårare för att sova, då kan jag bli lite spattig, konstig osv på dagarna, och sen då även att jag tycker mina pupiller är större..? I dagsljus, utomhus, ser dom ju normala ut, ingen som tänker på det, men så fort jag kommer in i "konstgjort" ljus så ser dom stora ut!
Men det här är verkligen någonting jag vill ta itu med. Vill inte gå runt o verka efter ead/efter tjackad, och bli dömd och skälld på, när det hela beror på ett ganska allvarligt problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in