Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Jag tackar så hjärtligt.
Jag har nu laddat ner bägge emulatorerna samt ett wad manager program (version 1.7 närmare bestämt) och ett flertal spel i .wad-format.
Hur ska jag nu bete mig för att installera detta på mitt Wii? Jag har som sagt ett hårddisk i FAT32-format till mitt förfogande.
Edit: Jag har även ett 2GB SD-kort jag kan sno från kameran ifall det underlättar.
Tack på förhand,
Jag_Mej
Emulatorerna lägger du på ditt SD-kort.
SD:/apps/fceugx
SD:/apps/snes9xgx
Dina roms kan du lägga på antingen SD-kortet/USB-hårddisken genom att skapa en mapp i roten.
För dina NES-roms: fceugx/roms/
Sparfiler: fceugx/saves/
För dina SNES-roms: snes9xgx/roms/
Sparfiler: snes9xgx/saves/
Efter det borde du kunna starta respektive emulator via Homebrew Channel och hitta åt dina roms på antingen SD-kortet/USB-minnet.
Ett tips om du inte vill starta emulatorerna via Homebrew Channel är att också ladda ned FCE Ultra GX Channel Installer 1.2 samt Snes9x GX Channel Installer 1.1. Du lägger båda på ditt SD-kort i "apps"-mappen och startar via Homebrew Channel. Då får du emulatorerna installerade som "Wii-Channels".
Även Wad-manager lägger du på ditt SD-kort i "apps"-mappen.
SD:/apps/WAD-manager_v1.7
Dina wad-filer kan du lägga i en mapp du kallar "WAD" i roten på ditt SD-kort.
För att installera dina WAD-filer:
- Starta WAD-manager via Homebrew Channel.
- Den kommer fråga om vilken IOS version du vill använda, förhoppningsvis duger den som visas redan.
- Därefter frågar den om NAND emulation device. Med detta innebär om du vill installera dina spel till en kopia av ditt Wii's interna minne, som du kanske gjort och sparat till SD-kort eller USB-hårddisk. Om inte så välj disable.
- Nästa steg är source device och där navigerar du till den plats där wad-filerna ligger, och markera den wad du vill installera.