2012-01-30, 16:12
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azazoth
Hallå, funderar på att köpa denna:
http://www.itsajten.com/sv/artiklar/...t-softmod.html
Är det bara att ladda ner spel till en extern hårddisk och spela därifrån sen? Inget mer som behövs?

Det var dyrt köp en själv på Elgiganten för 1000 kr istället sedan skickar du in den hit. http://www.spelpiraten.se/chippning-...tendo-wii.html

Sedan om du läser några sidor bak i tråden så har jag och andra skrivit flera gånger hur du gör för att spela spel.
Citera
2012-01-31, 08:57
Medlem
NiEMi.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Alla homebrews installeras väl på SD-kortet?

Eller menar du att man får en "kanal" eller vad det nu kallas utan att behöva göra något speciellt på wii't?

Precis. Att man bara går in i SD kortet och homebrew startas utan att någon "homebrew-kanal" behöver installeras på wii:et.
Citera
2012-01-31, 14:13
Medlem
Nukows avatar
Blir lite sur, Wiiflow hittar inte spelen på min USB, vilket USB Loader GX gör, men de flesta spel laddas väldigt långsamt. Inte så kul att behöva vänta 10-15 sekunder vid varje dörr i Metroid Prime 3.
Citera
2012-02-09, 23:32
Medlem
QP Cheeses avatar
Aa shit, verkar vara rena dunder-mekket att greja detta, palla... Var kan jag lämna i den i närheten av borås/gbg som fixar detta för ett par hundringar medans man väntar?
Citera
2012-02-10, 00:17
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Aa shit, verkar vara rena dunder-mekket att greja detta, palla... Var kan jag lämna i den i närheten av borås/gbg som fixar detta för ett par hundringar medans man väntar?

Om du tittar 3 inlägg upp så står det där.
Citera
2012-02-10, 06:12
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Om du tittar 3 inlägg upp så står det där.

Aa men det kostar 580 spänn me minneskort och frakt, shit de vet att ta betalt asså... jag hade tänkt mig mer gå dit, vänta en timme, hosta upp 2-300 spänn och hem och spela. litar inte på posten och deras hantering heller.
Citera
2012-02-11, 02:08
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Aa men det kostar 580 spänn me minneskort och frakt, shit de vet att ta betalt asså... jag hade tänkt mig mer gå dit, vänta en timme, hosta upp 2-300 spänn och hem och spela. litar inte på posten och deras hantering heller.

Men ta och åk dit då så slipper du frakten.
Då kostar det ju bara 300 kronor och så gör han det medans du väntar.
Minneskort kan du köpa här för 59 kronor. https://www.inet.se/produkt/5305548/a-data-sd-card-2gb
Citera
2012-02-12, 09:47
Medlem
Ska softmoda farsans wii nu. och har glömt vilken guide jag följde på mitt. Vilka guider tycker ni är bäst?
Citera
2012-02-21, 22:46
Medlem
Jag vet inte om jag är trött eller om jag googlar dålig men jag kan inte hitta hur man ska installera spelen. Har fått ordning på allt men hur i helvete installerar man spelen? ska man bara lägga en iso på en extern hårddisk och sedan stoppa in den? Har en WD hdd som jag har formaterat som ntfs som jag har lagt in mario kart och några andra men i usbloader gx så hittar man inte spelet. När jag trycker på pluset så står den bara och "waiting for disc" eller så och så kommer man inte längre. Är det något vitalt jag har missat?
Citera
2012-02-24, 04:19
Medlem
Tjipp!

Jag har på sistone försökt att få Wii VC-spel av NTSC-format att fungera i 60hz på min PAL-konsol. Jag har slagit igång regionsfria kanaler i Priiloader. Dock så verkar det som att många spel tvingas ned till 50hz, då de hackar och har sig. Vissa funkar bra.

Jag har även testat custom nand loader mod, och på så vis tvingat 60hz på waddarna. Det funkar fint, men undantaget att resetknappen på wii't nu resetar om hela konsolen, och inte bara den virtuella konsolen som spelet körs i.

Finns det något sätt att få NTSC VC-spel att fungera i 60hz "som de skall" på ett PAL Wii?
Är det värt att försöka ändra video mode i AnyRegion Changer till exempel?
Citera
2012-02-25, 12:27
Medlem
Elgbens avatar
Började fundera lite igår när jag satt och kikade på streams @ twitch.tv om
man kan kolla på skiten via sitt wii?

Efter lite googlande så insåg jag att wii inte stödjer den java versionen som twitch
använder och att det inte går att updatera.

Men finns det inget sätt att kringgå detta med homebrew?
Tänkte om det finns någon webläsare att tanka och installera med homebrew som
det går att installera java på eller som redan har java installerat?

Har sökt på google men jag har tyvärr inte hittat någon information och alla trådar
som informerar om vilken java-version wiis egna webläsare använder är från 2006..

Finns det något sätt öht att kolla på twitch eller dylika sidor från sitt wii?

Jag har läst att youtube fungerar dock, stämmer detta?

Tacksam för svar!
Citera
2012-03-04, 20:39
Medlem
Skulle behöva lite hjälp. Köpte ett färdig softmoddat wii med homebrew och gfx loader. Har version 4.3e. Har formaterat en wd hårdisk (med smartware om det spelar ngn roll) som jag har formaterat med wbfs. Har även en fat32 partition på den som jag inte lagt in något på. Har lagt in lite nerladdade spel från piratebay som jag lagt in på hårdisken med wbfs manager.

Nu till problemet. Vissa spel fungerar, t.ex. new mario bros, sport resort. Men typ alla andra spel jag testat fungerar inte. När jag startar dem blir bara skärmen svart och wii:t låser sig. (i gfx loader).

Vad kan detta bero på, att vissa spel funkar och inte andra? Är det hårdisken, någon version på homebrew/gfx eller kan det vara att spelen inte är kompatibla? Eller vad kan orsaken vara? Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in