2010-11-27, 06:12
Medlem
Sumpmupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag har ett chippat wii, det funkar mycket bra med att tanka hem spel och lägga in på ett flashkort.

Men jag kan inte spela emulatorer eller nintendo 8bit spel som jag laddat hem ".Wad" spel alltså.

Kan man softmodda wiiet fast det är chippat? Jag tror chippet automatiskt blockar uppdateringar, måste jag ändå skaffa wiiblocker?
Flash = softmod?

Hursom... man kan softmodda även om ditt Wii är chippat, kanske har ändrats nu med nyare chip men det funkade för mig med Wiikey 2 för ~2 år sen.

Sen om ni vill ha guider till att softmodda så är det Wiihacks som gäller, väldigt detaljerade guider där som gör det väldigt svårt att misslyckas.
Citera
2010-11-27, 12:42
Medlem
Du kan alltid skicka din Wii till ItSajten.com så får du den tillbaka inom en vecka. Kostar väl 599kr ink all fraktkostnad. Köpte min Wii där och sen köpte jag en USB hdisk (VIKTIGT - måste vara av en modell som stöds av Wii!). Sen tankar du spelen och för över med programet WBFS. Väldigt simpelt om du inte orkar sitta själv och du får ju plats med över 100 spel på en usb hdisk på 500gb : )
Citera
2010-11-27, 13:14
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpmupp
Flash = softmod?

Hursom... man kan softmodda även om ditt Wii är chippat, kanske har ändrats nu med nyare chip men det funkade för mig med Wiikey 2 för ~2 år sen.

Sen om ni vill ha guider till att softmodda så är det Wiihacks som gäller, väldigt detaljerade guider där som gör det väldigt svårt att misslyckas.

Tyckte det va lättare med youtube. Då va det bara göra precis som dom gjorde i videon & då kan man inte göra fel.

Tyckte det va skitsvårt att försöka modda med bara text & inte ha någon video.
Mycket pga att det det är så mycket "data" snack osv. Svårt att förstå... Har man en video så är det bara göra som dom gör där. Svårt att misslyckas.
Citera
2010-11-27, 20:01
Medlem
Jag funderar på att testa själv...Är det en stor risk att jag förstör Wii:et om jag gör fel??
Jag har ett: Nintendo Wii..Version: 4.3E..Serienummer: LEM106****...
Kan någon av er vara snäll och länka en BRA guide? Helst en med video..men bara text fungerar också!

Tack på förhand!
Citera
2010-11-28, 01:40
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kliippan
Jag funderar på att testa själv...Är det en stor risk att jag förstör Wii:et om jag gör fel??
Kan någon av er vara snäll och länka en BRA guide? Helst en med video..men bara text fungerar också!

Tack på förhand!

sök på youtube & kolla på lite olika guider så hittar du snart en som passar dig.
Citera
2010-11-28, 16:32
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kliippan

Tack på förhand!
En utmärkt sida med guider är wiihacks.com . Det bästa du kan göra är att läsa guider (helst flera, så att du börjar fatta vad som händer, inte bara 'följa instruktionerna') och kolla videos. Det bästa med att läsa guiderna på t ex wiihacks.com är att det är hundratals människor som kommenterar och tar upp saker de fastnar på. På så sätt är du mer förberedd när du själv skall göra det, även om du föredrar att följa en video.

Du behöver spelet LEGO: Indiana Jones, the original adventure för att kunna softmodda din version (4.3E). Jag har samma och väntar på att spelet skall komma med posten, sen kör jag
Citera
2010-11-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
En utmärkt sida med guider är wiihacks.com . Det bästa du kan göra är att läsa guider (helst flera, så att du börjar fatta vad som händer, inte bara 'följa instruktionerna') och kolla videos. Det bästa med att läsa guiderna på t ex wiihacks.com är att det är hundratals människor som kommenterar och tar upp saker de fastnar på. På så sätt är du mer förberedd när du själv skall göra det, även om du föredrar att följa en video.

Du behöver spelet LEGO: Indiana Jones, the original adventure för att kunna softmodda din version (4.3E). Jag har samma och väntar på att spelet skall komma med posten, sen kör jag

Går det att softmodda från en nerladdad LEGO: Indiana jones?
Jag menar, jag kan ju spela nerladdade spel på ett flashkort för att den är chippad men behöver softmodda för att kunna köra andra typer av emulator spel
Citera
2010-11-30, 01:17
Medlem
Kanske inte så smart att försöka softmodda samtidigt som chippet håller på att arbeta ?
Citera
2010-11-30, 15:46
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Går det att softmodda från en nerladdad LEGO: Indiana jones?
Jag menar, jag kan ju spela nerladdade spel på ett flashkort för att den är chippad men behöver softmodda för att kunna köra andra typer av emulator spel
Läs guiden på Wiihacks.com, om jag minns rätt är det många som frågat samma sak och alla får svaret att de behöver orginalspelet.

ps. min LEGO: Indy har kommit. Jag kan återkomma med resultat lite senare.
Citera
2010-11-30, 17:02
Medlem
Kesslers avatar
Tänkte köpa den röda Wii (den där Mario special-edition) det ska väl inte vara något problem med att softmodda den eller?

Vilken version lär den vara? Tänkte kolla noga på guider och så innan.

Har ställt frågan innan men gör det igen Softmod eller chip?
Citera
2010-11-30, 19:40
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Uppdatering:

Guiden för Wii 4.3 på wiihacks.com fungerar ypperligt. Tog ungefär trekvart, och då dubbel- och trippelkollade jag allt, varje steg.

Det kostar ett litet SD-kort och LEGO: Indiana Jones (ca 400kr med andra ord). Rekommenderas.
Citera
2010-11-30, 23:51
Medlem
Tizors avatar
Klippa bort chip på Wii

Hej.

Har blivit lurad att köpa ett wii för 2lax, som redan var chipmoddat, dock så har en av spakarna brutits på kretsen så den är "låst" i ett läge där dvd-läsaren inte fungerar på något sätt..

wii:t startar upp men kan inte läsa skiva eller mata ut skivan..

får inte tag på en triwing förrän imorgon, vill inte ha argon-skiten.. kan man klippa bort det som sticker ut på baksidan eller finns det mer "inuti"?

argon är väl inget som löddats på ?

edit: bör detta ligga i chippningstråden eller tillräckligt "standalone"?
Senast redigerad av Tizor 2010-11-30 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in