• 1
  • 2
2007-01-28, 22:33
Bannlyst
ska till örebro en sväng med några om ett par veckor. Någon Örebroare här som kan rada upp tips på några kineskrogar i staden? Vi lär inte orka gå runt och leta nämligen i en stad vi inte känner till. Finns det många kineskrogar i Örebro, vilken är bäst, är några mer traditionella, har andra thaimenyer och vilken är billigast? Eniro gav inte mycket.
Citera
2007-01-28, 23:02
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
ska till örebro en sväng med några om ett par veckor. Någon Örebroare här som kan rada upp tips på några kineskrogar i staden? Vi lär inte orka gå runt och leta nämligen i en stad vi inte känner till. Finns det många kineskrogar i Örebro, vilken är bäst, är några mer traditionella, har andra thaimenyer och vilken är billigast? Eniro gav inte mycket.
Mina personliga favoriter är Shanghai och Kinamuren.

Shanghai ligger på Drottninggatan 44, 200 meter rakt söder om McDonalds City.
Kinamuren ligger på Drottninggatan 15, 150 meter rakt norr om McDonalds City.
Citera
2007-01-28, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Mina personliga favoriter är Shanghai och Kinamuren.

Shanghai ligger på Drottninggatan 44, 200 meter rakt söder om McDonalds City.
Kinamuren ligger på Drottninggatan 15, 150 meter rakt norr om McDonalds City.

ok. Dom ägs av kinarestaurangsläkten Wong va?
Citera
2007-01-28, 23:27
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
ok. Dom ägs av kinarestaurangsläkten Wong va?
Shanghai ägs av Wong vet jag.. Kinamuren, ingen aning. Restaurangerna och maten/menyerna är ganska olika varandra iaf, men jag antar att det är möjligt att även Kinamuren ägs av Wong.

Kan även nämna Bamboo på stortorget. Jag har inte ätit där själv, men en kollega brukar tala sig varm om den restaurangen.
Citera
2007-01-28, 23:58
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Shanghai ägs av Wong vet jag.. Kinamuren, ingen aning. Restaurangerna och maten/menyerna är ganska olika varandra iaf, men jag antar att det är möjligt att även Kinamuren ägs av Wong.

Kan även nämna Bamboo på stortorget. Jag har inte ätit där själv, men en kollega brukar tala sig varm om den restaurangen.
Wong ägde shanghai förut, för typ 5 år sedan, sålde, och började i klädbranchen. Nu äger han restaurangen "Wong" vid järntorget.
Citera
2007-01-29, 00:11
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Wong ägde shanghai förut, för typ 5 år sedan, sålde, och började i klädbranchen. Nu äger han restaurangen "Wong" vid järntorget.
Där ser man. Jag är uppenbarligen inte helt med i svängarna.

Nåväl, maten är i vilket fall som helst god. Aningen dyr kanske, och portionerna är inte riktigt lika generöst tilltagna som de var förr, men helt klart njutbart.
Citera
2007-02-01, 11:41
Medlem
Kuggarns avatar
Coco Thai på Storgatan är bra tycker jag. Wongs och Bamboo är också bra restauranger.
Citera
2007-02-02, 22:29
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Coco Thai på Storgatan är bra tycker jag. Wongs och Bamboo är också bra restauranger.
Coco Thais lunchbuffé går inte av för hackor - där har man svullat loss ett antal gånger Annars gillar jag Sweet Chili på järntorget - förbaskat gott och man kan få riktigt stark mat där (enligt mig iaf ).
Citera
2007-02-02, 23:56
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Coco Thais lunchbuffé går inte av för hackor - där har man svullat loss ett antal gånger Annars gillar jag Sweet Chili på järntorget - förbaskat gott och man kan få riktigt stark mat där (enligt mig iaf ).
Jag har funderat på att testa Coco Thai flertalet gånger sedan jag fick en flyer med deras meny i brevlådan. Det rekommenderas alltså? Hur är miljön på restaurangen? Jag vill helst inte sitta i en rörig "skolmatsalsmiljö" om du förstår vad jag menar. Det skall vara väl avskiljt mellan borden för att jag skall trivas, helst avskärmade bås.
Citera
2007-02-03, 14:01
Medlem
brobbans avatar
Kinamuren är inget att rekommendera, dålig mat för det priset. Och allt kött ser likadant ut vad du än beställer, och smakar likadant med samma konsistens...
Citera
2007-02-04, 19:46
Medlem
fsdfsdfs avatar
Jag har inte tidigare hört talas om begreppet "kinarestaurangsläkten Wong". Berätta mer... förutom att det är en släkt och äger massa restauranger. Menar ni runt om i hela Sverige eller...?
Citera
2007-02-05, 04:42
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Jag har funderat på att testa Coco Thai flertalet gånger sedan jag fick en flyer med deras meny i brevlådan. Det rekommenderas alltså? Hur är miljön på restaurangen? Jag vill helst inte sitta i en rörig "skolmatsalsmiljö" om du förstår vad jag menar. Det skall vara väl avskiljt mellan borden för att jag skall trivas, helst avskärmade bås.
Jag har bara varit där på deras lunchbuffé som sagt, så jag vet inte hur det är i övrigt. Men under lunchen så är det som vilken resturang som helst - ganska öppen planlösning med asiatiska inslag. Avskärmade bås finns det inte, men jag tycker inte att man stör sig på de andra som är där - eller så är det för att man själv för sånt himla liv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in