• 1
  • 2
2007-01-28, 18:02
Medlem
zyxzs avatar
Såg en reklam här på TV:n nyss om en man som på 50-talet (?) pratade om att de flesta doktorer rökte Camel.

Det slog mig då att jag aldrig stött på eller sett en doktor i nutid röka.
Någon som känner en doktor, som trotsar all kunskap och allt det negativa denne sett pga rökning, trots det röker?
Citera
2007-01-28, 18:16
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxz
Såg en reklam här på TV:n nyss om en man som på 50-talet (?) pratade om att de flesta doktorer rökte Camel.

Det slog mig då att jag aldrig stött på eller sett en doktor i nutid röka.
Någon som känner en doktor, som trotsar all kunskap och allt det negativa denne sett pga rökning, trots det röker?
Såg en tandläkare sitta och blossa en gång och en annan gång var det en som satt med en prilla inne men aldrig någon doktor vad jag vet
Citera
2007-01-28, 18:21
Medlem
redflips avatar
min tandläkare snusar och lika så läkaren jag går till vid problem
Citera
2007-01-28, 19:14
Medlem
Arkomanns avatar
Läkare snusar oftare, än de röker. Dels för att det inte ser bra ut att röka som läkare, och dels för att de måste gå långt utanför sjukhusets område för att tända en cigg. Det är rökförbud inne OCH ute enligt landstingets bestämmelser.
Citera
2007-01-28, 20:38
Medlem
Annat var det förr i tiden, när kirurgernas ansiktsmasker hade hål för cigaretter. Klart man vill kunna ta ett bloss om man ska stå och operera i flera timmar!
Citera
2007-01-28, 21:01
Medlem
dumkopfs avatar
Mina farföräldrar är båda läkare(eller var, innan pensionen) och dom bolmar rätt friskt..
Citera
2007-01-28, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Läkare snusar oftare, än de röker. Dels för att det inte ser bra ut att röka som läkare, och dels för att de måste gå långt utanför sjukhusets område för att tända en cigg. Det är rökförbud inne OCH ute enligt landstingets bestämmelser.

Hmm runt Lunds lasarett ser jag då o då sjuksköterskor som röker, men det kanske är en lag som inte tas så hårt på
Citera
2007-01-28, 21:16
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjalf
Hmm runt Lunds lasarett ser jag då o då sjuksköterskor som röker, men det kanske är en lag som inte tas så hårt på

Sjuksköterskor röker oftare än läkare, har jag lagt märke till. Antingen struntar de väl i reglerna, eller så sträcker sig inte sjukhusets mark så långt bort från byggnaden.
Citera
2007-01-28, 21:23
Medlem
.filantrops avatar
Min psykiater både röker och snusar, han är 63 år gammal och jag trivs som fan när jag kliver in i hans kontor och känner doften av godsaker. :)

ps. tandläkare är inte läkare i Sverige.
Citera
2007-01-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
Annat var det förr i tiden, när kirurgernas ansiktsmasker hade hål för cigaretter.

Vad? Menar du allvar?
Citera
2007-01-29, 14:14
Medlem
Gonzo 1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviLGH
Annat var det förr i tiden, när kirurgernas ansiktsmasker hade hål för cigaretter. Klart man vill kunna ta ett bloss om man ska stå och operera i flera timmar!

det var tider det...
Citera
2007-01-29, 14:48
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Sjuksköterskor röker oftare än läkare, har jag lagt märke till. Antingen struntar de väl i reglerna, eller så sträcker sig inte sjukhusets mark så långt bort från byggnaden.

Brukar finnas så kallade rökkurer. Ser ungeför ut som en buss station fast det står rökkur på dom.
I helsingborg ligger dessa bara nån 10 meter från utgångarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in