2007-01-28, 18:34
Medlem
Squalos avatar
Killen känns inte riktigt frisk.

Citat:
Tänkte därför låta denna blogg till stor del handla om mitt livs numera enda stora fokus. Att bli rik. På längre sikt riktigt riktigt rik.

Vad är det för ett självmål? Vad ska han göra med pengarna? Förmodligen kommer han leva på gröt och få struma och bristsjukdomar. Bara sitta på pengarna tills han dör...

Pengarna kommer med tiden om man tänker rätt och inte gör dumma saker med dom. Det är inget som behöver fylla hela hans liv och tillvaro.

Citat:
En normal månad får jag ut ungefär 14 000 efter skatt. Av detta månadssparar jag 6 000 i fonder...
14000 kr efter skatt. Detta förklarar en del, människan tillhör det lägre skiktet av underklasspöbeln. Då kan jag på sätt och vis förstå lite den här besattheten med monetär rikedom.

Det är nog bättre att han skaffar sig utbildning och bättre betalt jobb. Då kan han leva relativt gott och stoppa undan förhållandevis mycket pengar. Och då släpper han förmodligen denna besatthet av rikedom.
Citera
2007-01-28, 18:51
Medlem
kommer ta förbannat lång tid att uppnå en hyfsat stor summa ifall man lägger några hundringar i månaden
Citera
2007-01-28, 19:01
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufen
kommer ta förbannat lång tid att uppnå en hyfsat stor summa ifall man lägger några hundringar i månaden
6000 kr / månad sparar snubben med bloggen.
Citera
2007-01-28, 19:17
Medlem
Efter alla år av uppoffringar kommer han förmodligen inte att klara av att spendera sina pengar. I min mening är det tragiskt, men gör det honom lycklig så är det väl bra för honom.
Citera
2007-01-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
6000 kr / månad sparar snubben med bloggen.

jag uttryckte mig en aning dåligt

jag menade att ifall killen skulle ha sparat mer "normalt" typ några hundringar i månaden (som jag vet vissa gör) så skulle det ta lång tid att uppnå det han vill uppnå
Citera
2007-01-28, 19:40
Medlem
Crackbaby_2s avatar
Vilken idiot rent ut sagt. Han ska ha cred for sin sjalvbeharskning men nar han har sin miljon kommer han ju bara spendera den pa de saker vi andra redan skaffat. En miljon ar inte sa mkt pengar nar allt kommer kring.
Citera
2007-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackbaby_2
men nar han har sin miljon kommer han ju bara spendera den pa de saker vi andra redan skaffat. En miljon ar inte sa mkt pengar nar allt kommer kring.

han skriver iof att när han väl har fått sin miljon vid 30 år kommer han fortsätta att satsa på att ha 3 milj vid 35 år och 10 milj vid 40 år
Citera
2007-01-29, 00:30
Medlem
boviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KobaX
han skriver iof att när han väl har fått sin miljon vid 30 år kommer han fortsätta att satsa på att ha 3 milj vid 35 år och 10 milj vid 40 år
När ska han spendera stålarna då? Aldrig? Det är ju vad man kan göra med pengarna som är roligt, inte att se några siffror på kontoutdrag.
Citera
2007-01-29, 01:14
Medlem
Casapros avatar
Konstigt beteende, varför ha alla dessa pengar? Pengar är bara lite papper, ett verktyg man använder för att uppnå lycka..så varför spara dem..njut och lev livet for fake sake life is to short...för att leva så som han gör

// Adios
Citera
2007-01-29, 11:22
Medlem
Det finns faktiskt en väldigt många bra anledningar till varför man skulle vilja bli rik, jag driver själv en blogg med liknande tema sedan ett halvår tillbaka, dock är lite lite mer inriktad mot företagande och entreprenörskap än "miljonärens".

Men här har jag i alla fall skrivet en lite förklaring varför jag ska bli ekonomiskt oberoende och jag tror många som läser den texten också håller med om det jag skriver där:
http://www.hurjagblevrik.se/darfor-ska-jag-bli-rik/
Citera
2007-01-29, 12:43
Bannlyst
Som många andra redan konstaterat så ska man inte leva strikt för att bli miljonär för då hamnar man i det tråkiga, begränsade liv som den här mannen har hamnat i. Det kommer bli lite som när en 20-årig grabb vill bli muskelknutte och tokköra en testokur ed under en viss period. Ökningarna blir finfina men när han sedan lägger av är han fortfarande inte nöjd och har dessutom förstört sin egenproduktion som är på all-time-low. Den här spara-snubben kommer genomlida en liknande upplevelse då han upptäcker att bl.a. hans sociala liv suger.
Citera
2007-01-29, 13:23
Medlem
#Vilken idiot rent ut sagt. Han ska ha cred for sin sjalvbeharskning men nar han har sin miljon kommer han ju bara spendera den pa de saker vi andra redan skaffat. En miljon ar inte sa mkt pengar nar allt kommer kring.#

det är ju enmjävla konstig inställning folk har här,,
om han nu skulle ha den sista biten den analytisk förmågan då kommer han att landa på en avkastning på 20 till 30 % med lite tur om han dessutom duckar rasen vilket är jävlgt svårt så kommer han på en minimal tid att sitta på betydligt mer än millen 10% på en mille är betydligt bättre än 10 % på en tusing,, och om man sitter på en mille och drar 40% på den så når du snart förmögenhets taket då har man en högre inkomst på kapitalet äe den eventuela lönen vadman gör då är ju en helt annan fråga när det rasar in stålar från alla holl och kanter

men ja känner igen syntomen så fort någon får lite exstra stålar då skall dom brännas fort av helvete och järna på skit detta är en kontighet som ja inte förstår varför köpa en massa dynga som man inte har nytta av båtar bilar flygplan man skall ju hinna utnytja grejorna höjdaren är folk som köper somarhus båt bil för att sen under den enda tiden dom är lediga ja då åker man på chater resa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in