2007-01-28, 16:59
Medlem
miljonär innan 30

http://miljonar.blogspot.com/

nu råkar man vara över 30 då, men kanske borde man anamma några av hans ideer
Citera
2007-01-28, 17:10
Medlem
-jOE!s avatar
Herregud vilken snål och tragisk människa. Spara sig rik? Gonatt.
Citera
2007-01-28, 17:17
Medlem
jag beundrar honom för sin målmedvetenhet, kör han på som han gör så kommer han nå långt, självklart betyder det kanske vissa uppoffringar nu i början, men om han expanderar sitt leverne i rätt takt jämfört med sin växande ekonomi så betyder det att han har ett mycket bra liv om 5-10 år

risken kanske finns att han blir en joakim von anka figur med 50 mille på sitt konto 80 år gammal, gör stor-kok av gröt på måndag som räcker hela veckan
Citera
2007-01-28, 17:23
Medlem
fordonsförarens avatar
Att spara undan en viss summa per månad är givetvis något eftersträvbart. Självklart behöver det inte gå till överdrift men med en mindre summa varje månad skulle alla oansvariga människor slippa sina dyra "räntefria" Finax-lån till diverse onödiga inköp.

Det enklaste sättet att få ihop en miljon är inte att vinna på lotto eller göra enorma klipp utan att ha små utgifter och hela tiden investera sina överflödiga pengar.
Citera
2007-01-28, 17:26
Medlem
Nemesis1s avatar
Usch vilken slösaktig typ... Jag lever mycket snålare! Men inte är jag miljonär för det, fast å andra sidan har jag minimala inkomster också...
Citera
2007-01-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Att spara undan en viss summa per månad är givetvis något eftersträvbart. Självklart behöver det inte gå till överdrift men med en mindre summa varje månad skulle alla oansvariga människor slippa sina dyra "räntefria" Finax-lån till diverse onödiga inköp.

Det enklaste sättet att få ihop en miljon är inte att vinna på lotto eller göra enorma klipp utan att ha små utgifter och hela tiden investera sina överflödiga pengar.

jag håller helt med dig

men om man inte är extrem i början och inte vill ta onödiga risker så kommer det ta fruktansvärt lång tid och då är det livsstilen så måste ändras för att man skall komma någonstans

det är svårare att spara/gneta ihop 100000 kr om man börjar helt från 0 och har dyra vanor och halv-bra lön

än att ha 1 mille investerat och få den att växa till 2 mille
Citera
2007-01-28, 17:35
Medlem
Om den här killen fortsätter i denna stil så kommer han utan minsta problem att bli förmögen. Han har fattat *precis* hur man gör.

Det svåra är att göra det länge, utan att balla ur.
Citera
2007-01-28, 17:43
Medlem
han har en dröm och ett mål och han försöker verkligen nå dit

ett ideal, helt klart
Citera
2007-01-28, 17:51
Medlem
Deannas avatar
Hoppas han omvärderar pengars värde.. Jag skulle definitivt inte vilja honom som pojkvän..
Citera
2007-01-28, 17:53
Medlem
som jag nämnde tidigare, expanderar han sitt leverne (materiella ting, upplevelser osv) i rätt takt med sin växande förmögenhet, så kan jag sätta en peng på att du skulle vilja ha honom som pojkvän (om några år)
Citera
2007-01-28, 18:05
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufen
som jag nämnde tidigare, expanderar han sitt leverne (materiella ting, upplevelser osv) i rätt takt med sin växande förmögenhet, så kan jag sätta en peng på att du skulle vilja ha honom som pojkvän (om några år)

Nej tack.. Jag är inte intresserad av pengar mer än till husbehov. Lycka finns att finna lite var stans.. Han känns väldigt omogen för en 25 åring.
Citera
2007-01-28, 18:15
Medlem
jho han kan mycket väl bli rik men den siste delen är den analytiska och den måste man ha,, anara lyckas man bara holla index på börsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in