2007-02-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Tredje guldet för Anja. Har svårt att se någon annan ta ifrån henne bradgguldet i år.

Undrar om inte bragdjuryn ångrar valet från förra året nu. De kan nämligen inte ge henne igen, om hon inte tar hem slalom och storslalom
Citera
2007-02-11, 14:01
Medlem
Haha Bragdjuryn måste svettas nu.
Det är detta året hon förtjänar bragdguldet helt klart. Men nu fick hon ju det förra året.

Nåväl Grattis Anja. Nu tar du dem 2 sista också
Citera
2007-02-11, 14:05
Medlem
LastCaresss avatar
Starkt gjort.

Tog ändå för givet att hon skulle vinna när jag stod och lagade mat precis o hörde ljudet från TVn. Stig Strand är en lite tråkig prick som har växt som kommentator, för övrigt.
Citera
2007-02-11, 14:08
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Det är detta året hon förtjänar bragdguldet helt klart. Men nu fick hon ju det förra året.

De har säkert någon annan på lager som förtjänat det från tidigare år som de kan ge priset till. Jag tycker inte det är mycket prestige i det priset numera. Och nog kan de komma på en dum förklaring till deras val också.
Förövrigt så tål jag inte Anja.
Citera
2007-02-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
De säkert någon annan som förtjänat det från tidigare år som de kan ge priset till. Jag tycker inte det är mycket prestige i det priset numera. Och nog kan de komma på en dum förklaring till deras val också.

Dem verkar ju ligga ett eller två år efter. Så nu får väl Tre Kronor Bragdguldet hehe
Citera
2007-02-11, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Jag tror att han inte riktigt hajat vad han ställt till med ännu bara. Sen var han grymt besviken när han kom i mål. (Han visste att han kunnat åka mycket bättre)
Förmodligen därför han inte verkar så glad.

Det finns ingen svensk åkare som är mer värd en medalj (Skulle vara Fredrik Nyberg då).
Järbyn har alltid varit grymt duktig men aldrig fått lyckas på riktigt.
Jag är gladare för Järbyns brons än för Anjas båda guldmedaljer...han har äntligen fått betalt för lång och trogen tjänst.

Järbyn har ju faktiskt tagit silver i Super-G i mitten av 90-talet. 1996 tror jag det var men visst. Han var helt klart värd en medalj med tanke på hur han dissats av landslagsledningen tidigare.
Citera
2007-02-11, 14:24
Medlem
Black Dogs avatar
Tv:n dog när Anja stod på startlinjen...
Citera
2007-02-11, 14:24
Medlem
icys avatar
Citat:
Dem verkar ju ligga ett eller två år efter. Så nu får väl Tre Kronor Bragdguldet hehe

Risken finns. Speciellt om de vinner VM, med motivering: "Trots den stora pressen efter att ha vunnit VM och OS under förra året, så klarade tre kronor följa upp det genom att vinna VM." Eller något liknande, känns som jag är aningen OT nu dock.

Får hoppas att inte Anja får fler medaljer, inser att jag är ganska ensam om den åsikten, då de flesta endast ser till nationalitet. Om folk hade sett till personen Anja (utstrålning, personlighet osv.), tvivlar jag starkt på att någon här hejat på henne. Kanske någon udda person då.
Förövrigt kul för Järbyn att få en medalj i störtlopp.
Citera
2007-02-11, 15:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Grattis Anja,fenomenalt....!!!! Men nike bent kan ju lägga skidorna på hyllan,vilken dynga,aldrig ett riktigt bra åk utan bara löjliga ursäkter varje gång....Skyller på allt från aggresiv snö,till överladdad...
Citera
2007-02-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Grattis Anja,fenomenalt....!!!! Men nike bent kan ju lägga skidorna på hyllan,vilken dynga,aldrig ett riktigt bra åk utan bara löjliga ursäkter varje gång....Skyller på allt från aggresiv snö,till överladdad...

Jag tycker det inte är så illa pinkat att köra in som sexa i ett stort mästerskap trots att hon "lider" av ögoninflammation under stora delar av vinterhalvåret på grund av kylan. Det är lite som Lars Frölander som hade problem med klor-allergi.
Citera
2007-02-11, 17:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Jag sa det redan när de ratade Tre Kronor: "vad i helvete gör de om Anja Pärson sopar rent i Åre-VM?" Nu tror jag väl inte att det blir fem guld, men möjligheten finns ju, och tre raka guld är magnifikt. Kul att se Järbyns reaktioner också, hur tveksam han var, som om han in i det sista trodde att någon skulle lura honom på medaljen...
Citera
2007-02-11, 19:14
Medlem
Rocky69s avatar
Som någon var inne på tidigare i tråden. Fan vad gött för Järbyn då
han blivt dissad av landslagsledningen tidigare i år och fått träna på egen hand.
För den flygande köttbullen är det bara att bocka och buga.
Ger mig fan på att hon klipper storslalomen och tar brons i slalomen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in