2006-01-01, 19:19
Medlem
storytellers avatar
Blev inspirerad av en post jag såg här för ett tag sen som beskrev dagens graffsituation i Göteborg.
Var väldigt intressant att läsa då man ofta får en väldigt skev bild om vilka som är uppe mest m man bara tittar i grafftidningar och på hemsidor.

Vilka är det som piecar mest i din stad för tillfället? Vem/vilka bombar mest?
Är det bra drag i scenen just nu, eller är avsomnat?
Vad målas mest just nu? Väggar eller tåg?
Är det fler eller färre som kör nu jämfört med för några år sedan?

Spinn vidare om ni så önskar, jag kan återkomma med en rapport från min egen stad...
Citera
2006-01-01, 20:04
Medlem
syco_00s avatar
Lund!

Vilka är det som piecar mest i din stad för tillfället? Det är inte så ofta man ser pieces i innerstaden, men SH, DKE, KC och resten av de gamla rävarna kör väl på.

Vem/vilka bombar mest? Det är inget snack om att det är Moor i SH som bombar på mest. Cler, Deka och DKE bombar också på. KC verkar inte vara så aktiva längre dock, synd! WTC ser man inte heller så mycket av nuförtiden.

Är det bra drag i scenen just nu, eller är avsomnat? Jag är grymt besviken på att inte så många piecar, utan bombar. Måla innerstaden för fan!

Vad målas mest just nu? Väggar eller tåg? Haha, väggar. Inte ofta det rullar pendel...

Är det fler eller färre som kör nu jämfört med för några år sedan? Det var fler som målade förr, nu är det bara bombing... '

Tips till alla lundagraffare, MÅLA INNERSTADEN för fan!
Citera
2006-01-01, 20:49
Medlem
mossan_kylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syco_00
Lund!

Vilka är det som piecar mest i din stad för tillfället? Det är inte så ofta man ser pieces i innerstaden, men SH, DKE, KC och resten av de gamla rävarna kör väl på.

Vem/vilka bombar mest? Det är inget snack om att det är Moor i SH som bombar på mest. Cler, Deka och DKE bombar också på. KC verkar inte vara så aktiva längre dock, synd! WTC ser man inte heller så mycket av nuförtiden.

Är det bra drag i scenen just nu, eller är avsomnat? Jag är grymt besviken på att inte så många piecar, utan bombar. Måla innerstaden för fan!

Vad målas mest just nu? Väggar eller tåg? Haha, väggar. Inte ofta det rullar pendel...

Är det fler eller färre som kör nu jämfört med för några år sedan? Det var fler som målade förr, nu är det bara bombing... '

Tips till alla lundagraffare, MÅLA INNERSTADEN för fan!

Jag bor i en by utanför lund , var och exakt vad menar du med innerstaden!
Kan möjligtvis hända att vi drar in till lund o drar nån målning nån dag, bara att det är svinkallt nu, men vem bryr sig! ? :P
Citera
2006-01-01, 21:42
Medlem
syco_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossan_kylen
Jag bor i en by utanför lund , var och exakt vad menar du med innerstaden!
Kan möjligtvis hända att vi drar in till lund o drar nån målning nån dag, bara att det är svinkallt nu, men vem bryr sig! ? :P

Innerstaden? Centrum, stadskärnan. Inte under skitiga cykeltunnlar. Folk bombar på ställen där man kunde lägga en throwup eller varför inte en målning för en gångs skull.

Förövrigt, vilken by bor du i?
Citera
2006-01-01, 22:10
Medlem
Östhammar kommun (Då menar jag hela kommunen)

Vilka är det som piecar mest i din stad för tillfället?
Jag plus några polare fast dom är helt oseriösa
och lite annat folk som jag ingen aning vilka det är för att vara så pass liten stad där man känner dom flesta i sitt område.

Vem/vilka bombar mest?
MOB och HSK

Det var mer drag förut, men jag var inte itreserad av graffiti då.
Finns massa stora och snygga målningar på stationen som står kvar sen tidigt på 90 talet. En är till och med från 89 Otroligt snyggt! Nu är det väl bara några få crews som är aktiva.

Allt förutom tåg.

FÄRRE! Men bor i så pass liten stad, så det är inte ofta kommunen tar bort målningar. Här kan man ochså stå tills nån ringer snuten eller nått väktar bolag. Tror vi har securatas och flalkare här.

Kan gärna posta bilder på våra gamla fina målningar om nån är intreserad!
Nån som bor utanför uppsala mot söder hållet? runt Österby, alunda, gimo eller östhammar. Kontakta gärna mig!
Citera
2006-01-02, 12:34
Medlem
storytellers avatar
Ni som bor i Stockholm kan, om ni vill, skriva vad som händer längs med den linje där ni bor. Röda, gröna, M-line och så vidare.
Eller vad som händer i innerstan, om ni bor där.
Omöjligt att sammanfatta hela staden.
Citera
2006-01-02, 13:09
Medlem
brcks avatar
Lidingö kommun (Mörkröda linjen?)

Vilka är det som piecar mest i din stad för tillfället?
Hook, Zombix och Ibbo. Finns en del besök ifrån typ Erir också men väldigt, väldigt sällan.
Hook gör inte så mycket längre, men de grejer som görs är ta mig fan helt enorma och underbara

Vem/vilka bombar mest?
En del ifrån NST, men det finns en hel del gamla hook-bombs kvar lite varstans. Hook bombade en satans massa stationer längs lidingöbanan för inte så länge sedan (veckor) fast det tvättades bort rätt snabbt. Finns en del spår kvar dock. Så visst bombas det en del...

Rätt avsomnat p.g.a. det är en rikemanskommun. Verkar inte som om överklassen kör mycket direkt .

Väggar och berg. Lidingöbanan (tågen) har vad jag vet aldrig målats.

Ungefär lika mycket som det alltid har varit. Mycket pieces på lidingö därför att det finns väldigt många platser som är enkla att stå och måla ohindrat på samtidigt som väldigt många ser dem. Inte särskilt mycket sanering heller. Därav finns det flera gamla grejer kvar.
Funderar på att ta lite bilder någon gång för de saker som finns just nu är jävligt hq. Tycker jag i alla fall. Hook är aldrig fel
Citera
2006-01-02, 14:01
Medlem
Jag skulle gärna vilja veta vad som händer på södermalm! Skulle vara skoj med lite information eftersom jag ska flytta dit på sommaren.

Tack
Citera
2006-01-02, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krix
Jag skulle gärna vilja veta vad som händer på södermalm!
Väldigt mycket
Citera
2006-01-04, 21:58
Medlem
erphermans avatar
Trevlig tråd.
I Borås kan scenen beskrivas med ett ord: DÖD!
Citera
2006-01-04, 22:55
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Trevlig tråd.
I Stockholm kan scenen beskrivas med några ord: MÅNGA TOYS FÅ BRA.
Citera
2006-01-05, 01:53
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erpherman
Citat:
Ursprungligen postat av Kicker.
I Stockholm kan scenen beskrivas med några ord: MÅNGA TOYS FÅ BRA.

Äsch, ni är bara slöa...

Skämt och sido skulle tråden passat betydligt bättre under sommarhalvåret. Nu är betydligt färre aktiva och folk i allmänhet rör sig dessutom mindre för att se vad som pågår på scenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in