2009-08-13, 09:04
  #289
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Felet ligger hos våra äckliga politiker! Regeringen som kontrollerar polismyndigheten och bestämmer dess resurser, med Ask-horan i spetsen nu, innan bögen Bodström! De prioriterar verkligen inte skydd för vittnen eller informatörer, utan det är "den som är med i leken får leken tåla taktiken som gäller här" Problemet är bara att vittnen och informatörer sällan är med i leken från början, utan de hamnar där av någon konstig anledning efter att polisen talat dem till rätta

Problemet är bara att polisen som styrs av regeringen skiter fullständigt i allt vad människovärde är! Människor är siffror på ett papper som skall utnyttjas till förmån för staten, sedan kastas i papperskorgen!!!

Exempel: Peter Rätz gick inte till polisen och bad om att få infiltrera kriminela mc-gäng. Dom "talade han till rätta" Polisen lovade Peter skydd om något gick snett, Peter trodde på polisen och började arbeta åt dem!
Det hela går år helvete och Peter som nu tror att han skall få det skydd som han har blivit lovad kan nu känna sig blåst, polisen kastar ut Peter ur skyddet och säger ungefär så här: "nu får du klara dig själv din jävla idiot, hahaha!!!"

Grattis polisen jätte smart! Vad sänder det för signaler? Lita aldrig på polisen för dom utnyttjar er tills dom inte behöver er, sedan kastar de ut er!

Så janepetrine! Om ingen vågar vittna i fallet Håkan, så är det inte så konstigt, alla vet ju att om de träder fram så får de skydd ända fram tills förövarna åker dit, dvs efter rättegången är klar, sedan när polisen inte behöver dem längre, ja då slänger de ut dem! Och säga vad man vill om Peter, men killen kan aldrig mer visa sig öppet i Sverige, han kan aldrig mer hälsa på sina släktingar eller sin familj i Sverige, han kan förmodligen inte heller låta dem hälsa på honom, allt han gör kostar säkert mer pengar nu än vad det hade gjort om han hade bott kvar hemma i sin kommun i Sverige, varför skall han leva som en fattig jagad hund resten av sitt liv för att polisen inte värderade hans hjälp mer?

Till detta måste man då tillägga att Peter fått en del betalt för sina uppdrag, betalt får inga vittnen, de ska bara vittna, men sedan då? Ja de måste betala en flytt från Sverige själva och aldrig mer återvända till sina nära och kära, detta alternativ är att begå självmord och då kan man ju fråga sig om folk skall behöva begå självmord för att vittna? Nej skyll inte på fega vittnen!!! Skyll på äckliga politiker som styr våran äckliga poliskår som fullständigt skiter i vad som händer med vittnen efter en rättegång

Vem vill vittna under sådana premisser?


Mycket bra ord!!!!!!!
Som ja sagt i något annat inlägg så har ja ju ej följt saker här på Fb Men nu kände ja att det kanske va dax att vara med lite på ett hörn..
Vet ju bara lite av vad min far sagt då vi möts ibland...

Så ja ska titta runt lite å se vad som skrivs ???

Jag är Håkans bror å jag kan bara hålla med om att det är något extremt stort fel på det så kallade rättsystemet som finns ?????
Citera
2009-08-15, 22:13
  #290
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Ja som sagt var så tror jag att T.C blev ett offer för omständigheterna och hängde på ett par mycket mer drivna s.k. kompisar, undrar vad han hört från dessa sen dess? Och som sagt var så antar jag att T.C s anhöriga har fått lida för fler än hans brott ( Tommy var def. inte ensam om detta och absolut inte den drivande ). Kan väl inte komma att förlåta T.C för det han gjort men hans anhöriga är definitivt inte dom som skall skyllas för detta. Har pratat med T.C s läkare och förstått att både han och hans närmaste anhöriga mår fruktansvärt dåligt av det här. Han valde ett jävligt dåligt umgänge.

Ja pappa han e den ända som har samvete eller hur !!!!! Resten har ju inte ett samvete!!!
Citera
2009-10-06, 17:16
  #291
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja alldeles säkert, Det känns inte bra detta. Jag förstår janeptetrine mer och mer. Han och hans familj har utsatts för nåt av det ruttnaste man kan råka utför. Men sådan är den världen, sjukt rutten. Hoppas att någon tar sig i kragen och träder fram. Men utsikterna för en sådan prognos ser jävligt dålig ut. För att kunna göra det krävs det ju som sagt ryggrad, något som man tydligen saknar i den världen .

M.V.H.
jamsson.


Ja,inte ens ett anonymt litet PM från någon av dessa som närvarade vid mordet. Dåligt.
Citera
2010-01-17, 22:54
  #292
Medlem
bluetramps avatar
Läste detta i en annan tråd här:

Hörde att Patrik Salenkvist ( numera Lenny Örtenbrink ) killen som körde ihjäl sin bror uppe i Angered, när dom fick polisen efter sig, har tagit över som sk. President i Resande Romano efter Roger Rosenkvist fd. Nilsson. Rycktet säger också att Dennis Nilsson ( Roger R s son ) skall ha hoppat ut från 4 de våningen och skadat sig ganska ordentligt. Undrar om det bara är ett rykte eller om det är sant ?? Så så jävla bra går det ju inte för dom.

Någon svarar oxå att det är sant.
Citera
2010-01-17, 23:48
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Läste detta i en annan tråd här:

Hörde att Patrik Salenkvist ( numera Lenny Örtenbrink ) killen som körde ihjäl sin bror uppe i Angered, när dom fick polisen efter sig, har tagit över som sk. President i Resande Romano efter Roger Rosenkvist fd. Nilsson. Rycktet säger också att Dennis Nilsson ( Roger R s son ) skall ha hoppat ut från 4 de våningen och skadat sig ganska ordentligt. Undrar om det bara är ett rykte eller om det är sant ?? Så så jävla bra går det ju inte för dom.

Någon svarar oxå att det är sant.

Är väl ingen risk att han "lider" av dåligt samvete. Men man kan ju alltid hoppas att så skulle vara.
Citera
2010-01-17, 23:53
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broder-Tuck
Är väl ingen risk att han "lider" av dåligt samvete. Men man kan ju alltid hoppas att så skulle vara.
Nej det har jag svårt att tänka mej! Man kan inte få ont i något som man inte har.. Det är lika osannolikt som att en kvinna får ont i prostatan....

Körde inte DN rätt hårt med GHB? Har för mej att han var med i en bil på Ramberget i våras där det greps en del folk som låg utslagna....
Citera
2010-01-27, 20:00
  #295
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broder-Tuck
Är väl ingen risk att han "lider" av dåligt samvete. Men man kan ju alltid hoppas att så skulle vara.

Ja idag är det precis 3 år sedan mordet på Håkan och dom närvarande tycks må lika bra idag som då.
Om det nu inte var så att D.N hoppade ut pga samvetet. Det kanske var GHB som gjorde att han trodde att han kunde flyga ( om nu detta är sant ). Jag kan i varje fall konstatera att tiden läker inte alla sår. Hopps ni som var närvarande mår riktigt jävla dåligt ni också.
Hälsn. Lennarth
Håkans far
Citera
2010-05-31, 22:08
  #296
Medlem
Nu har väl alla som dömdes för inblandningen i mordet på Håkan släppts?

Är det någon som vet var dom befinner sig idag?
Citera
2010-05-31, 23:06
  #297
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redermo
Nu har väl alla som dömdes för inblandningen i mordet på Håkan släppts?

Är det någon som vet var dom befinner sig idag?

Willy, som tillslut friades och drog in ca 50.000 i ersättning stack omedelbart ner till Krisitianstad i Skåne efter att han släpptes. Han hade någon skånsk böna därifrån också. Detta var väl i dec 2007 om jag ej minns fel. Jag har inte sett han sedan dess.. Men han hade gått ner ca 40-50 kilo i vikt efter en livshotande knivskärning i buken. Så då vägde han väl "bara" runt 110kg...

Dom andra har jag ingen susning om vad dom gör eller hur det gått för dem.
Citera
2010-06-01, 00:11
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redermo
Nu har väl alla som dömdes för inblandningen i mordet på Håkan släppts?

Är det någon som vet var dom befinner sig idag?

D.N ute sedan våren 2009. Riktig Gobbe torsk
K.A Frikänd i HR trots att han gick in själv och erkände
T.C kvar på rättspsyk.
Citera
2010-06-02, 13:58
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broder-Tuck
D.N ute sedan våren 2009. Riktig Gobbe torsk

Du menar stans stöööörsta gobbetorsk
Citera
2010-06-02, 16:15
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Du menar stans stöööörsta gobbetorsk

Jo men precis. D.N har ju legat inne på sjukan för ett flertal överdoser sedan han muckade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in