Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Felet ligger hos våra äckliga politiker! Regeringen som kontrollerar polismyndigheten och bestämmer dess resurser, med Ask-horan i spetsen nu, innan bögen Bodström! De prioriterar verkligen inte skydd för vittnen eller informatörer, utan det är "den som är med i leken får leken tåla taktiken som gäller här" Problemet är bara att vittnen och informatörer sällan är med i leken från början, utan de hamnar där av någon konstig anledning efter att polisen talat dem till rätta
Problemet är bara att polisen som styrs av regeringen skiter fullständigt i allt vad människovärde är! Människor är siffror på ett papper som skall utnyttjas till förmån för staten, sedan kastas i papperskorgen!!!
Exempel: Peter Rätz gick inte till polisen och bad om att få infiltrera kriminela mc-gäng. Dom "talade han till rätta" Polisen lovade Peter skydd om något gick snett, Peter trodde på polisen och började arbeta åt dem!
Det hela går år helvete och Peter som nu tror att han skall få det skydd som han har blivit lovad kan nu känna sig blåst, polisen kastar ut Peter ur skyddet och säger ungefär så här: "nu får du klara dig själv din jävla idiot, hahaha!!!"
Grattis polisen jätte smart! Vad sänder det för signaler? Lita aldrig på polisen för dom utnyttjar er tills dom inte behöver er, sedan kastar de ut er!
Så janepetrine! Om ingen vågar vittna i fallet Håkan, så är det inte så konstigt, alla vet ju att om de träder fram så får de skydd ända fram tills förövarna åker dit, dvs efter rättegången är klar, sedan när polisen inte behöver dem längre, ja då slänger de ut dem! Och säga vad man vill om Peter, men killen kan aldrig mer visa sig öppet i Sverige, han kan aldrig mer hälsa på sina släktingar eller sin familj i Sverige, han kan förmodligen inte heller låta dem hälsa på honom, allt han gör kostar säkert mer pengar nu än vad det hade gjort om han hade bott kvar hemma i sin kommun i Sverige, varför skall han leva som en fattig jagad hund resten av sitt liv för att polisen inte värderade hans hjälp mer?
Till detta måste man då tillägga att Peter fått en del betalt för sina uppdrag, betalt får inga vittnen, de ska bara vittna, men sedan då? Ja de måste betala en flytt från Sverige själva och aldrig mer återvända till sina nära och kära, detta alternativ är att begå självmord och då kan man ju fråga sig om folk skall behöva begå självmord för att vittna? Nej skyll inte på fega vittnen!!! Skyll på äckliga politiker som styr våran äckliga poliskår som fullständigt skiter i vad som händer med vittnen efter en rättegång
Vem vill vittna under sådana premisser?
Problemet är bara att polisen som styrs av regeringen skiter fullständigt i allt vad människovärde är! Människor är siffror på ett papper som skall utnyttjas till förmån för staten, sedan kastas i papperskorgen!!!
Exempel: Peter Rätz gick inte till polisen och bad om att få infiltrera kriminela mc-gäng. Dom "talade han till rätta" Polisen lovade Peter skydd om något gick snett, Peter trodde på polisen och började arbeta åt dem!
Det hela går år helvete och Peter som nu tror att han skall få det skydd som han har blivit lovad kan nu känna sig blåst, polisen kastar ut Peter ur skyddet och säger ungefär så här: "nu får du klara dig själv din jävla idiot, hahaha!!!"
Grattis polisen jätte smart! Vad sänder det för signaler? Lita aldrig på polisen för dom utnyttjar er tills dom inte behöver er, sedan kastar de ut er!
Så janepetrine! Om ingen vågar vittna i fallet Håkan, så är det inte så konstigt, alla vet ju att om de träder fram så får de skydd ända fram tills förövarna åker dit, dvs efter rättegången är klar, sedan när polisen inte behöver dem längre, ja då slänger de ut dem! Och säga vad man vill om Peter, men killen kan aldrig mer visa sig öppet i Sverige, han kan aldrig mer hälsa på sina släktingar eller sin familj i Sverige, han kan förmodligen inte heller låta dem hälsa på honom, allt han gör kostar säkert mer pengar nu än vad det hade gjort om han hade bott kvar hemma i sin kommun i Sverige, varför skall han leva som en fattig jagad hund resten av sitt liv för att polisen inte värderade hans hjälp mer?
Till detta måste man då tillägga att Peter fått en del betalt för sina uppdrag, betalt får inga vittnen, de ska bara vittna, men sedan då? Ja de måste betala en flytt från Sverige själva och aldrig mer återvända till sina nära och kära, detta alternativ är att begå självmord och då kan man ju fråga sig om folk skall behöva begå självmord för att vittna? Nej skyll inte på fega vittnen!!! Skyll på äckliga politiker som styr våran äckliga poliskår som fullständigt skiter i vad som händer med vittnen efter en rättegång
Vem vill vittna under sådana premisser?

Mycket bra ord!!!!!!!
Som ja sagt i något annat inlägg så har ja ju ej följt saker här på Fb Men nu kände ja att det kanske va dax att vara med lite på ett hörn..
Vet ju bara lite av vad min far sagt då vi möts ibland...
Så ja ska titta runt lite å se vad som skrivs ???
Jag är Håkans bror å jag kan bara hålla med om att det är något extremt stort fel på det så kallade rättsystemet som finns ?????