2009-06-29, 15:12
  #277
Medlem
janepetrines avatar
För övrigt har jag jäkligt svårt att förstå att människor som bevittnat detta är så jäkla empati befriade och fega att dom inte ens vågar tala om för mej vad som hänt.
Citera
2009-06-29, 16:40
  #278
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
För övrigt har jag jäkligt svårt att förstå att människor som bevittnat detta är så jäkla empati befriade och fega att dom inte ens vågar tala om för mej vad som hänt.
Felet ligger hos våra äckliga politiker! Regeringen som kontrollerar polismyndigheten och bestämmer dess resurser, med Ask-horan i spetsen nu, innan bögen Bodström! De prioriterar verkligen inte skydd för vittnen eller informatörer, utan det är "den som är med i leken får leken tåla taktiken som gäller här" Problemet är bara att vittnen och informatörer sällan är med i leken från början, utan de hamnar där av någon konstig anledning efter att polisen talat dem till rätta

Problemet är bara att polisen som styrs av regeringen skiter fullständigt i allt vad människovärde är! Människor är siffror på ett papper som skall utnyttjas till förmån för staten, sedan kastas i papperskorgen!!!

Exempel: Peter Rätz gick inte till polisen och bad om att få infiltrera kriminela mc-gäng. Dom "talade han till rätta" Polisen lovade Peter skydd om något gick snett, Peter trodde på polisen och började arbeta åt dem!
Det hela går år helvete och Peter som nu tror att han skall få det skydd som han har blivit lovad kan nu känna sig blåst, polisen kastar ut Peter ur skyddet och säger ungefär så här: "nu får du klara dig själv din jävla idiot, hahaha!!!"

Grattis polisen jätte smart! Vad sänder det för signaler? Lita aldrig på polisen för dom utnyttjar er tills dom inte behöver er, sedan kastar de ut er!

Så janepetrine! Om ingen vågar vittna i fallet Håkan, så är det inte så konstigt, alla vet ju att om de träder fram så får de skydd ända fram tills förövarna åker dit, dvs efter rättegången är klar, sedan när polisen inte behöver dem längre, ja då slänger de ut dem! Och säga vad man vill om Peter, men killen kan aldrig mer visa sig öppet i Sverige, han kan aldrig mer hälsa på sina släktingar eller sin familj i Sverige, han kan förmodligen inte heller låta dem hälsa på honom, allt han gör kostar säkert mer pengar nu än vad det hade gjort om han hade bott kvar hemma i sin kommun i Sverige, varför skall han leva som en fattig jagad hund resten av sitt liv för att polisen inte värderade hans hjälp mer?

Till detta måste man då tillägga att Peter fått en del betalt för sina uppdrag, betalt får inga vittnen, de ska bara vittna, men sedan då? Ja de måste betala en flytt från Sverige själva och aldrig mer återvända till sina nära och kära, detta alternativ är att begå självmord och då kan man ju fråga sig om folk skall behöva begå självmord för att vittna? Nej skyll inte på fega vittnen!!! Skyll på äckliga politiker som styr våran äckliga poliskår som fullständigt skiter i vad som händer med vittnen efter en rättegång

Vem vill vittna under sådana premisser?
Citera
2009-06-29, 17:08
  #279
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Felet ligger hos våra äckliga politiker! Regeringen som kontrollerar polismyndigheten och bestämmer dess resurser, med Ask-horan i spetsen nu, innan bögen Bodström! De prioriterar verkligen inte skydd för vittnen eller informatörer, utan det är "den som är med i leken får leken tåla taktiken som gäller här" Problemet är bara att vittnen och informatörer sällan är med i leken från början, utan de hamnar där av någon konstig anledning efter att polisen talat dem till rätta

Problemet är bara att polisen som styrs av regeringen skiter fullständigt i allt vad människovärde är! Människor är siffror på ett papper som skall utnyttjas till förmån för staten, sedan kastas i papperskorgen!!!

Exempel: Peter Rätz gick inte till polisen och bad om att få infiltrera kriminela mc-gäng. Dom "talade han till rätta" Polisen lovade Peter skydd om något gick snett, Peter trodde på polisen och började arbeta åt dem!
Det hela går år helvete och Peter som nu tror att han skall få det skydd som han har blivit lovad kan nu känna sig blåst, polisen kastar ut Peter ur skyddet och säger ungefär så här: "nu får du klara dig själv din jävla idiot, hahaha!!!"

Grattis polisen jätte smart! Vad sänder det för signaler? Lita aldrig på polisen för dom utnyttjar er tills dom inte behöver er, sedan kastar de ut er!

Så janepetrine! Om ingen vågar vittna i fallet Håkan, så är det inte så konstigt, alla vet ju att om de träder fram så får de skydd ända fram tills förövarna åker dit, dvs efter rättegången är klar, sedan när polisen inte behöver dem längre, ja då slänger de ut dem! Och säga vad man vill om Peter, men killen kan aldrig mer visa sig öppet i Sverige, han kan aldrig mer hälsa på sina släktingar eller sin familj i Sverige, han kan förmodligen inte heller låta dem hälsa på honom, allt han gör kostar säkert mer pengar nu än vad det hade gjort om han hade bott kvar hemma i sin kommun i Sverige, varför skall han leva som en fattig jagad hund resten av sitt liv för att polisen inte värderade hans hjälp mer?

Till detta måste man då tillägga att Peter fått en del betalt för sina uppdrag, betalt får inga vittnen, de ska bara vittna, men sedan då? Ja de måste betala en flytt från Sverige själva och aldrig mer återvända till sina nära och kära, detta alternativ är att begå självmord och då kan man ju fråga sig om folk skall behöva begå självmord för att vittna? Nej skyll inte på fega vittnen!!! Skyll på äckliga politiker som styr våran äckliga poliskår som fullständigt skiter i vad som händer med vittnen efter en rättegång

Vem vill vittna under sådana premisser?

Du har bara så jävla rätt
Citera
2009-06-29, 19:26
  #280
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Du har bara så jävla rätt

Ja det kokar i grytan. Det skall dom inblandade veta. Och nu höjer vi temperaturen, Det skall inte vara trevligt att vara kriminell mera. Janepetrine har stöd i sin sak. Många är heligt förbannade över det sätt han har blivit behandlad på. Om inte dom som är inblandade kan ta sitt ansvar så får någon annan gå in och se till att dom gör det. För det får ta mig fan vara ett slut på detta nu.

Fy fan säger jag bara. Håkan lämnade 3 barn efter sig, Tre faderslösa barn, som sörjer sin far. Och sist inte minst janepetrine som jag beundrar som ensam slåss för sin son och familj. Men du skall veta janepetrine att vi är många med dig. Tillslut så skall vi ha tuggat ner deras själar och spottat ut dom där dom hör hemma. På galgbacken, där hör ynkryggarna hemma. Och vi skall tillsammans sprida våran syra här på FB för det skall svida i skinnet på dom. Det skall bli otrevligt rent ut sagt för dom. Och politikerna dom ynkryggarna ja dom skall vi ge "a special treatment". Sötebrödsdagarna är över för deras del.

Ingen tänker på brottsoffren, dom lämnas i sticket av samhället. Och vad skapar det? jo otrygga medborgare, Nog för att många av dom kriminella är brottsoffer själva men man har ett eget ansvar. Man gör inte andra ont. Politiker och rättsväsende smiter undan sitt ansvar alldeles för lätt, med den här donnan fru justitia, henne har man lämpligen satt ögonbindel på. Så att man kan manipulera henne hur man vill.

Minns nürnbergsrättegångarna, där skyllde många av dom anklagade på att dom blivit beordrade att verkställa avrättningarna. Det hjälpte inte, dom fick betala för vad dom gjort, med sina liv. Det samma borde gälla dom som tog livet av janepetrines son och barnens far. Håkan. K.A sa i sitt överklagande att han blivit tvingad till att utföra det dödande hugget, Och vips så trodde rätten på han, och gav honom dessutom skadestånd för hans tid i häktet mm. Hade samma lagar gällt honom som i Nurnberg så hade han inte lyckats med sin överklagan, och inte fått skadestånd.

Något som varken Håkans barn eller föräldrar har sett röken av, dvs skadestånd.

Om någon skulle få för sig att säga att det är helt i sin ordning, så skulle jag säga: du bör söka läkare för det. För det är absolut inte i sin ordning. Och ni politiker jävlar skall veta det kokar i grytan nu. Ni är rätt ensamma om att tycka som ni gör.

Vi har sanningen och rätten på vår sida, vad har ni? jo som vanligt, lögnen. Nu är det dags för sanningen att komma fram.

M.V.H.
jamsson.

PS. Det sista kallar jag för "en riktig pungspark".DS
__________________
Senast redigerad av jamsson 2009-06-29 kl. 19:48.
Citera
2009-06-30, 00:28
  #281
Medlem
jamssons avatar
Ingen med ryggrad i sikte?. Nä det går utför med Gbg .

jamsson.
Citera
2009-06-30, 11:02
  #282
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ingen med ryggrad i sikte?. Nä det går utför med Gbg .

jamsson.

Ryggrad kan man knappt stava till idag.Empati är ett ännu svårare ord

För det första så skulle jag bara vilja säga att T.C. föräldrar är ganska liket mycket offer som vad vi är. Dom har en son som mer eller mindre inte ens är medveten om vad han har gjort och som är den enda av dom tre som verkligen mår dåligt av det han gjort. Jag hoppas verkligen att man inte låter T.C eller hans föräldrar eller övriga anhöriga lida för vad som hänt Håkan.
Hälsn. Lennarth
Håkans far
Citera
2009-07-01, 20:20
  #283
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Ryggrad kan man knappt stava till idag.Empati är ett ännu svårare ord

För det första så skulle jag bara vilja säga att T.C. föräldrar är ganska liket mycket offer som vad vi är. Dom har en son som mer eller mindre inte ens är medveten om vad han har gjort och som är den enda av dom tre som verkligen mår dåligt av det han gjort. Jag hoppas verkligen att man inte låter T.C eller hans föräldrar eller övriga anhöriga lida för vad som hänt Håkan.
Hälsn. Lennarth
Håkans far

Janepetrine, du är större än livet. Att man som brotts offer kan känna sådana empatiska känslor för gm,s föräldrar är inte vanligt. Du har mer ryggrad en dom flesta av oss. Du står inte bara upp för din son, du står även upp för gm,s föräldrar. Om det ändå hade funnits fler människor som du...

Den styrka som du uppvisar är otrolig. Håkan kan vara glad att han har en sådan far, även om han är på andra sidan nu. Må kraften stå dig bi. Hoppas Håkans barn mår bra.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-03, 16:49
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Janepetrine, du är större än livet. Att man som brotts offer kan känna sådana empatiska känslor för gm,s föräldrar är inte vanligt. Du har mer ryggrad en dom flesta av oss. Du står inte bara upp för din son, du står även upp för gm,s föräldrar. Om det ändå hade funnits fler människor som du...

Den styrka som du uppvisar är otrolig. Håkan kan vara glad att han har en sådan far, även om han är på andra sidan nu. Må kraften stå dig bi. Hoppas Håkans barn mår bra.

M.V.H.
jamsson.

Det fanns säkert dom som var mer skyldiga.
Citera
2009-07-03, 17:04
  #285
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Det fanns säkert dom som var mer skyldiga.

Ja alldeles säkert, Det känns inte bra detta. Jag förstår janeptetrine mer och mer. Han och hans familj har utsatts för nåt av det ruttnaste man kan råka utför. Men sådan är den världen, sjukt rutten. Hoppas att någon tar sig i kragen och träder fram. Men utsikterna för en sådan prognos ser jävligt dålig ut. För att kunna göra det krävs det ju som sagt ryggrad, något som man tydligen saknar i den världen .

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-07-03, 20:00
  #286
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Janepetrine, du är större än livet. Att man som brotts offer kan känna sådana empatiska känslor för gm,s föräldrar är inte vanligt. Du har mer ryggrad en dom flesta av oss. Du står inte bara upp för din son, du står även upp för gm,s föräldrar. Om det ändå hade funnits fler människor som du...

Den styrka som du uppvisar är otrolig. Håkan kan vara glad att han har en sådan far, även om han är på andra sidan nu. Må kraften stå dig bi. Hoppas Håkans barn mår bra.

M.V.H.
jamsson.

Ja som sagt var så tror jag att T.C blev ett offer för omständigheterna och hängde på ett par mycket mer drivna s.k. kompisar, undrar vad han hört från dessa sen dess? Och som sagt var så antar jag att T.C s anhöriga har fått lida för fler än hans brott ( Tommy var def. inte ensam om detta och absolut inte den drivande ). Kan väl inte komma att förlåta T.C för det han gjort men hans anhöriga är definitivt inte dom som skall skyllas för detta. Har pratat med T.C s läkare och förstått att både han och hans närmaste anhöriga mår fruktansvärt dåligt av det här. Han valde ett jävligt dåligt umgänge.
Citera
2009-07-03, 20:17
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Enl. min mening så har jag nu fått bekräftat att det var D som först slog Håkan medvetslös bakifrån och som också stack kniven i levern på honom och sedan fick K.A att skära Håkan i huvudet för att han skulle på så sätt bli medskyldig. Vad som fick K.A. att gå in och ta på sig att det var han som gav Håkan det dödande knivsticket kan man ju bara spekulera i. Jag vet ju att det är många fler som bevittnade mordet på Håkan och vad jag inte kan förstå är att ingen besväras av dåligt samvete idag. Jag är ju inte ute efter att få tillstånd en ny rättegång utan bara att få reda på sanningen vad som gäller mordet på Håkan.
Hälsn. Håkans Far

Fick höra att D.N åkte omkring i Rambergstan ( Killerspark och jagade gobbe ) i en WV Golf med reg nr LUK904. Torskade enl. GT nätupplagan dit utanför Rambersskolan för ett par veckor sedan ( 23 maj )
Citera
2009-07-03, 20:50
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja alldeles säkert, Det känns inte bra detta. Jag förstår janeptetrine mer och mer. Han och hans familj har utsatts för nåt av det ruttnaste man kan råka utför. Men sådan är den världen, sjukt rutten. Hoppas att någon tar sig i kragen och träder fram. Men utsikterna för en sådan prognos ser jävligt dålig ut. För att kunna göra det krävs det ju som sagt ryggrad, något som man tydligen saknar i den världen .

M.V.H.
jamsson.


Antingen har du väldigt mycket empati eller är du stenad jämt Hur som haver. Word up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in