Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Kom för några timmar sedan hem från Göteborg efter att ha varit på Håkans grav och har funderat på att Håkan rimligtvis borde haft minst 40 år till att leva när han blev mördad, ironiskt nog så lämnade tydligen idag den som inledde mordet ( dömdes dock bara för grov misshandel mm ) fängelset efter bara drygt 2 år och två månaders fängelse och samtidigt har jag hört att han kände sig orättvist dömd.
Vem var förloraren i den här historien egentligen, D.N eller Håkan ??
Av alla dom som var vittne till mordet så borde väl någon kunnat träda fram och rentvå honom ( personen som anser sig orätt dömd ).
Har jag förstått det rätt att D.N erkände grov misshandel och blev dömd för grov misshandel, men D.N känner sig orätt dömd? Vadå är han mentalt efterbliven eller?
Sedan läste jag att han var dömd tidigare också, ska man inte ha högre straff då? Och varför släpper våra politiker ut sådana som honom, nu kommer någon annan att råka ut för den dåren igen, sådana som han blir aldrig friska, dom ska ha höga straff 25år till livstid precis som i USA. Inte för att han skulle bli bättre för det, men för att skydda andra människor från sådana som han, att han är ute nu är ju helt sjukt. Ibland skäms man över att vara svensk
Beklagar verkligen janepetrine.