• 1
  • 2
2007-01-24, 17:19
Bannlyst
Har letat ett bra tag efter en hamburgerdressing som inte är så förbannat frän och stark. Hamburgerdressingen som man får på korvkiosker eller hos de stora kedjorna är inte alls lika stark eller frän.

Man mår ju illa efter bara lite grann.

Att göra egen är naturligtvis ett alternativ.. Vilket jag också ofta gör. Men det är lite bökigt och opraktiskt. Majonäs är annars helt ok.

Men jag skulle vilja ha en bra och good färdig köpdressing.

Dom jag vet att jag har testat är: rydbergs, kavli, lidls..Och ingen utav dom var speciellt goda, samtliga fräna.
Citera
2007-01-24, 17:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Att göra egen är naturligtvis ett alternativ.. Vilket jag också ofta gör. Men det är lite bökigt och opraktiskt. Majonäs är annars helt ok.

Men jag skulle vilja ha en bra och good färdig köpdressing.
Asså, om du gillar majonnäs och brukar göra egen dressing så finns det inget enklare än min hemmagjorda med majonnäs som bas.

Blanda helt enkelt ihop majonnäs med ketchup, bostongurka, finhackad rödlök samt hackad, förvälld vitkål. Voila - egen dressing utan bök och stök. Går på 10 minuter.

~Paul~
Citera
2007-01-24, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Asså, om du gillar majonnäs och brukar göra egen dressing så finns det inget enklare än min hemmagjorda med majonnäs som bas.

Blanda helt enkelt ihop majonnäs med ketchup, bostongurka, finhackad rödlök samt hackad, förvälld vitkål. Voila - egen dressing utan bök och stök. Går på 10 minuter.

~Paul~

Det lät ju helt ok. Och jag brukar göra liknande saker.

Men nu vill jag ju helst ha en färdig dressing, ibland har man inte de där extra 10 min.
Citera
2007-01-24, 18:01
Medlem
Köp vanlig gurkmajonnäs på tub kanske? Det finns en som kommer i grön tub som är ganska god. Vet inte märket men det står kurkkupikkelsi på ena sidan och gurkmajonnäs på den andra. Kan med fördel även ätas till fiskpinnarna.
Citera
2007-01-24, 18:06
Medlem
stRs avatar
Om jag lånar tråden lite,
Någon som har tips på goda köpdressingar rent generellt? Jag har inte ätit köpdressing på väldigt länge så jag har ingen aning om hur det smakar. Vilka är godast? Motivera gärna!
Citera
2007-01-24, 18:54
Medlem
Bråkmakarns avatar
Hamburgerdressing:

Citat:
(ungefärliga mått)

2 dl majonnäs
0.4 dl chilisås
0.5 dl torkad lök
Ett par matskedar bostongurka
Salt - Peppar

Annars gillar jag verkligen Rydbergs, den smakar bra helt enkelt Kan vara lite svår att få tag på, brukar finnas hos Willys.
Citera
2007-01-24, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Om jag lånar tråden lite,
Någon som har tips på goda köpdressingar rent generellt? Jag har inte ätit köpdressing på väldigt länge så jag har ingen aning om hur det smakar. Vilka är godast? Motivera gärna!

Det var väl just det hela tråden handlade om..
Citera
2007-01-24, 19:00
Medlem
MeatAbstracts avatar
Majo
Worchestersauce
Konjak
bostongurka
socker
salt
ketchup
chili om man vill ha starkare.

Jag kan producera den åt dig så kan du handla från mig

Dyrt och bra
Citera
2007-01-24, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Hamburgerdressing:

Annars gillar jag verkligen Rydbergs, den smakar bra helt enkelt Kan vara lite svår att få tag på, brukar finnas hos Willys.

Som jag skrev i mitt första inlägg så har jag även testat den. Tyvärr så var även den väldigt frän. Dock inte lika frän som ex. kavlis, vilken är helt vedervärdig.

Du har rätt i att den är svår att få tag på iaf. Tillskillnad ifrån de övrga så brukar den finnas i kyldiskarna.. vilket iofs är ett gott tecken då de troligtvis innebär mindre konserveringsmedel etc.

Jag tycker det är konstigt att det är så stor skillnad mellan den man gör själv och de man får på snabbmatshak och dessa fräna skitdressingar det säljer i butik.
Citera
2007-01-24, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Som jag skrev i mitt första inlägg så har jag även testat den. Tyvärr så var även den väldigt frän. Dock inte lika frän som ex. kavlis, vilken är helt vedervärdig.

Du har rätt i att den är svår att få tag på iaf. Tillskillnad ifrån de övrga så brukar den finnas i kyldiskarna.. vilket iofs är ett gott tecken då de troligtvis innebär mindre konserveringsmedel etc.

Jag tycker det är konstigt att det är så stor skillnad mellan den man gör själv och de man får på snabbmatshak och dessa fräna skitdressingar det säljer i butik.
Jag tycker det är desto godare med en lite fränare dressing och ta mindre istället, blir mer hamburgare och mindre slask.
Citera
2007-01-24, 19:13
Bannlyst
Jag vill inte verka otrevlig...men...

LÄS FÖRSTA INLÄGGET Jag ber om ursäkt att jag var otydlig. Och jag tackar för alla recept. Men det här är ingen recept tråd. Utan en tråd om BUTIKS SÅLD HAMBURGERDRESSING.

Citera
2007-01-24, 19:13
Medlem
nhults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Majo
Worchestersauce
Konjak
bostongurka
socker
salt