• 1
  • 2
2007-01-24, 13:57
Medlem
Darcys avatar
Uppsalabo-var handlar du din mat? Vilka mataffärer är att föredra och varför? Eller är det mest restaurang/hämtmat som gäller? Vilka är favoriterna och varför?
Citera
2007-01-24, 14:41
Medlem
Noonahs avatar
Jag lägger alltid in en tripp till Willys på Kungsängstorget när CSN har anlänt. Väl där spendererar jag mellan 600-900 beroende på vilka erbjudanden de har just då. Man kan ofta få tag på svensk köttfärs för 40 spänn kilot eller 2 kg kycklingfilé för 69 kronor. Komplettera det med basvaror och grönsaker så klarar i alla fall jag mig en månad utan att behöva slänga hundralappar på fiskpinnar hos den lokala ICA-handlaren (läs: Folkes...).
Citera
2007-01-24, 19:20
Medlem
maxpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonah
Jag lägger alltid in en tripp till Willys på Kungsängstorget när CSN har anlänt. Väl där spendererar jag mellan 600-900 beroende på vilka erbjudanden de har just då. Man kan ofta få tag på svensk köttfärs för 40 spänn kilot eller 2 kg kycklingfilé för 69 kronor. Komplettera det med basvaror och grönsaker så klarar i alla fall jag mig en månad utan att behöva slänga hundralappar på fiskpinnar hos den lokala ICA-handlaren (läs: Folkes...).

Jag handlar också på Willys. Dock handlar jag där varje vecka, inte bara när CSN kommer . Blir oftast den på Kungsgatan men det händer att Willys björkgatan får sig ett besök. Att jag handlar på Willys beror på att de har absolut bäst pris på frukt och grönsaker. Jag äter iofs mycket kött men då nästan uteslutande vilt. Matkostnaderna har gått ner väldigt mycket sedan jag och sambon slutade handla på ICA Maxi. Folkes ska man alltid undvika. Gammalt bröd och sur mjölk till överpriser är Folkes melodi!

/MaxP - bilburen student
Citera
2007-01-24, 22:59
Medlem
ljungbackas avatar
Jag brukar svänga in på willys vid e4:an när jag har vägarna förbi.
Det brukar vara rätt så billigt där.
Willys har också, enligt mig, världens godaste snabbkaffe.
Citera
2007-01-24, 23:02
Medlem
Willys är billigast men Ica Kvarnen är bäst.
Citera
2007-01-25, 02:41
Medlem
tyrolerhattens avatar
ICA Väst 9 ggr av 10.. bor i Hamberg och har dålig tillgång till bil, så det finns inte så många alternativ.

Väst är ändå en trevlig affär, så det känns dumt att klaga. Stort plus för de generösa öppettiderna (alla dagar 8-23)!
Citera
2007-01-25, 08:54
Medlem
K of Ks avatar
Under min tid i Uppsala, andra halvan av 90-talet, var det Luthagens Livs som fick överlägset flest besök. Bra kött och väldigt nära.
Citera
2007-01-25, 09:18
Medlem
Runner76s avatar
Gränby

Citat:
Ursprungligen postat av Darcy
Uppsalabo-var handlar du din mat? Vilka mataffärer är att föredra och varför? Eller är det mest restaurang/hämtmat som gäller? Vilka är favoriterna och varför?

På helgerna är det Gränby som gäller (mest Coop). Billigt och stort utbud, och Coop istället för ICA av gammal vana. Annars blir det ICA kvarnen för att det är på vägen hem från jobbet. Dyrt, men har det mesta och har väldigt bra öppettider.
Citera
2007-01-26, 08:48
Medlem
googlevistas avatar
Daglig handel blir på ICA Luthagens Livs, eftersom jag bor där brevid. Hatar den jävla affären dock, alltid 10 meter kö till kassorna samt att det är så fruktansvärt trångt. Saknar Konsum Kanske blir det bättre när ICA utökar till Konsums gamla lokaler.

Storhandlar på Coop i boländerna, bra och stort, mindre folk än Coop Gränby. Tycker Coops egna varor är riktigt bra och billiga, därför blir det Coop!
Citera
2007-01-26, 09:22
Medlem
Bondlurks avatar
Kvantum om jag får välja, tyvärr ofta Willys på Kungsgatan när min fru handlar. Avskyr det stället. För småhandling blir det Ica Magneten i Grottsunda, lokala konsumbutiken är tyvärr alltför dålig.
Undviker i det längsta Willys i G-sunda som har efterbliven personal, samt Coop i Boländerna som har Uppsalas i särklass långsammaste kassapersonal och som konsekvent stänger kassor när köerna börjar bli för korta.
Citera
2007-04-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlevista
Daglig handel blir på ICA Luthagens Livs, eftersom jag bor där brevid. Hatar den jävla affären dock, alltid 10 meter kö till kassorna samt att det är så fruktansvärt trångt. Saknar Konsum Kanske blir det bättre när ICA utökar till Konsums gamla lokaler.

Storhandlar på Coop i boländerna, bra och stort, mindre folk än Coop Gränby. Tycker Coops egna varor är riktigt bra och billiga, därför blir det Coop!

Handlar också på Luthagens Livs varje dag och visst är det hemskt. Men vet du hur det blir med lokalerna igentligen? Nu står det ju på fönstren att de är till uthyres. ICA skulle verkligen behöva lite större lokaler. Som det är nu får man vara glad om man tar sig förbi hyllan med papper utan att fastna bakom en kundvagn med tillhörande pensionär.
Citera
2007-04-12, 21:12
Medlem
filofaxs avatar
Hur vågar ni berätta vart ni handlar? När ni säger att det ligger närmast?

Kanske bara är jag som är skadad..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in