Jag har en mycket liberal inställning till TV-tittande men det har naturligtvis med ålder på barnet att göra.
Min äldste son älskade att titta på TV från ca. 4-års ålder, om det inte fanns nåt särskilt annat att göra fick han titta på barnprogram eller filmer om han ville.
Mittenkillen var aldrig så intresserad men ville han titta var det okej med mig.
Min dotter, som nu är 7 år, älskar TV hon skulle kunna titta en hel dag utan problem. I veckorna har hon rätt mycket läxor så det är sällan hon hinner titta så mycket men på helgerna tittas det.
Så länge mina barn sköter läxor och annat som ska göras bryr jag mig inte så mycket faktiskt men som 2-åringar tittade de inte särskilt mycket, mest för att de hade väldigt svårt för att sitta stilla, i synnerhet pojkarna.
Jag tror inte så mycket på alla undersökningar utan försöker använda mitt sunda (?)  förnuft och trots det mycket tv-tittandet hos åtminstone 2 av mina barn är de vad jag skulle påstå helt normala, inga våldstendenser, väldigt verbala, roliga och uppfattas vanligtvis som väluppfostrade.