Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Vi behöver bygga fler hyresrätter så att vanligt folk kan få bostäder till en rimlig kostnad,
Marknadshyror ar inget hinder for det, tvartom. De uppmuntrar ju till byggande av just hyresratter. Idag ar det ju framst (nastan uteslutande) bostadsratter som byggs da de kan saljas till marknadspris och inte maste hyras ut till underpris.
Citat:
jag vill att fler ungdomar och studenter skall ha möjlighet att få ta del av den frihet som en egen bostad innebär.
Marknadshyror ar inget hinder for det, tvartom.
Citat:
Byggandet av fler hyresrätter skapar dessutom massor av nya jobb.
Japp, och marknadshyror innebar aterigen inget hinder for byggandet av hyresratter.
Citat:
Högern vill istället införa marknadshyror, sälja ut hyresrätter och skära ner i samhällets stöd till byggande. Detta leder till ökade klyftor och en kraftigt segregerad bostadsmarknad.
Menar du att den svenska bostadsmarknaden inte ar segregerad idag, nar vi har det socialdemokratiska bruksvardessystemet?? Dra den om Snovit ocksa nar du anda ar igang.
Citat:
Jag anser inte att bostäder är som vilken handelsvara som helst, alla har rätt till en bostad och det är välfärdsstatens uppgift att se till så att alla får det.
Det kan du forstas tycka och det basta sattet att se till att det finns bostader ar marknadshyror. Sen hjalper samhallet de som inte sjalva har rad med socialbidrag etc. Precis som det fungerar med t ex mat och klader. Eller vill du ha kommunala kladaffarer och matbutiker samt prisreglering dar ocksa?
Kan du inte svara pa inlagg 27. Jag skulle helt arligt vilja veta hur du tror livet skulle bli battre om din politik genomfordes i Australien?