Resultat: Har du varit otrogen?
Kvinna: Ja jag har varit otrogen
9,21%
41 röster
Kvinna: Nej jag har aldrig varit otrogen
5,62%
25 röster
Man: Ja jag har varit otrogen
25,62%
114 röster
Man: Nej jag har aldrig varit otrogen
59,55%
265 röster
  • 1
  • 2
2007-01-24, 01:20
Medlem
Snövits avatar
Hur vanligt är det egentligen med otrohet? I den här tråden röstar vi hur vi själva någon gång har handlat. Men för att det inte ska bli någon listtråd eller bara en omröstning så tar vi siskussioner om varför, när, hur, fel eller rätt här också.

I rösningen så utgår vi från att den som räknar sig som otrogen vid tillfället var involverad i någon sorts förhållande och att denne och partnern skulle ha klassat handlingen som otrohet.

För vissa är otrohet en kyss för andra sex och för en tredje så måste det vara upprepad sex för att det ska klassas som otrohet.Beskriv gärna era definitioner i tråden.

Jag gör omröstningen anonym.
Citera
2007-01-24, 01:35
Medlem
Don Fadäsos avatar
Bara för att klargöra frågan lite... om man var otrogen när man var femton år gammal i ett förhållande som inte längre existerar och därefter aldrig har varit otrogen i något förhållande de senaste tjugo åren - räknas man som otrogen då?
Citera
2007-01-24, 01:38
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Bara för att klargöra frågan lite... om man var otrogen när man var femton år gammal i ett förhållande som inte längre existerar och därefter aldrig har varit otrogen i något förhållande de senaste tjugo åren - räknas man som otrogen då?

Ja, då är du ett svin!

Jag kryssade för det sista alternativet.
Citera
2007-01-24, 01:41
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso

Jag skulle nog inte räkna det då. Men det jag försökte beskriva i ursprungsinlägget var att man själv ska bedöma det.

Jag blev kysst av en kille en gång när jag var tonåring och hade pojkvän. Han kysste mig och jag ryckte inte undan på en gång. jag fick lite dåligt samvete och undrade om jag hade låtit honom tro att det var ok fast jag hade en kille. Jag övervägde också om jag skulle berätta för min dåvarande pojkvän men lät bli. Idag skulle jag iof ha berättat men hur som helst så anser jag mig verkligen inte otrogen. Fast det är den händelsen som jag har kommit närmast att ens känna mig otrogen.

Idag är mina gränser inte lika hårt dragna. Jag säger inte att jag vill eller kommer att hångla med någon annan än min kille men jag vet att om han råkade kyssa en tjej på fyllan så skulle jag inte anse honom som otrogen.
Citera
2007-01-24, 05:24
Medlem
cjvas avatar
Jag definierade otrohet i det här fallet vid kyss, mest för att det brukar vara den vanliga definitionen.

Tycker nog egentligen inte det finns något moraliskt fel i otrohet dock sålänge man inte börjar förnedra sin partner.
Citera
2007-01-24, 07:30
Medlem
Var konstant otrogen när jag var yngre. Hade då stort bekräftelsebehov samt att jag gillade "kicken", hade förmodligen inga direkta känslor mot mina flickvänner på den tiden.

Min nuvarande sambo har jag inte varit otrogen mot och känner faktiskt inget behov av det heller (7 års förhållande).
Citera
2007-01-24, 10:07
Medlem
Phaetons avatar
Har aldrig och kommer aldrig (vad jag kan tänka mig) vara otrogen.
Blotta tanken är för mig helt vriden.
Det kan dock vara så att jag är lite skadad när det kommer till den här frågan då en tjej jag var tillsammans med låg med en annan kille.

Jag gick sönder totalt

Så nu förtiden om man känner sig lite frestad så räcker det att tänka på hur jävla förstörd man blev och hur lång tid det tog innan jag litade på tjejer igen för att jag skall skita i allt vad otrohet är.
Citera
2007-01-24, 10:17
Medlem
papa_ogens avatar
Jag undrar om det är regionsbaserat eller om folk intalar sig själva saker.

Enligt min iakttagelse så är %-satsen betydligt högre på otrohet än vad som visats hittills i omröstningen.
Citera
2007-01-24, 10:22
Medlem
nussnusss avatar
har aldrig varit otrogen,och tänker inte vara det heller.
har varit tillsammans med min partner nu i snart 10 år.
om man känner för att vara otrogen,så är det något som
är riktigt galet, anser jag. och då kan man lika gärna
avsluta förhållandet.
Citera
2007-01-24, 10:47
Medlem
Drooms avatar
Majoriteten av alla kvinnor på flashback har alltså varit otrogna? (om trenden håller i sig)
Citera
2007-01-24, 11:56
Medlem
Cylotecs avatar
en puss på fyllan ser jag inte som att va otrogen, men jag skulle va otrogen utan att tveka om jag fick chansen till det eftersom jag inte kan bry mig mindre.
Citera
2007-01-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtid
Var konstant otrogen när jag var yngre. Hade då stort bekräftelsebehov samt att jag gillade "kicken", hade förmodligen inga direkta känslor mot mina flickvänner på den tiden.

Min nuvarande sambo har jag inte varit otrogen mot och känner faktiskt inget behov av det heller (7 års förhållande).

exakt samma situation här
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in