2007-01-23, 13:35
Medlem
Jag sitter här och funderar på vad jag ska göra till hösten om jag inte kommer in på läkarutbildningen. Jag har funderar på Pol Mag under en längre tid då jag tycker att det verkar intressant, men jag har ingen aning vad man kan få jobb som efter utbildningen. Om det blir så att jag läser det så hade jag tänkt ha Freds- och Konfliktkunskap som huvudämne så det var främst det jag tänkte på, men det kan vara intressant och veta vad man gör om man har t.ex. statsvetenskap eller nationalekonomi som huvudämne.

Och en fråga till när jag ändå håller på, har kollat runt lite men inte hittat något universitet med civilingenjörsutbildningar i Stockholms-/Uppsalaområdet, finns det inga?

EDIT: KTH finns ju, kom på det nu
Citera
2007-01-23, 14:21
Medlem
Aquabots avatar
Sedan så finns det civ-ingenjörsutbildningar även vid Uppsala Universitet.

Hoppas du inte har något emot att jag fyller på med lite frågor ang. pol-mag...

Vad skiljer egentligen Pol-Mag från en likadan utbildning med exakt samma kurser, t ex Samhällsvetarprogrammet? Är det bara en statusgrej eller, har fått för mig att Pol-Mag är svårare att koma in på. Samhällsvetarprogrammet ger en ju betydligt fler valmöjligheter vad gäller innehåll, något som man kan tycka borde göra det mer populärt än det hårt styrda Pol-Mag.

Vad är det som gör att ett program får kallas Pol-Mag och inte t ex Sam-vetarprogrammet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in