Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 156
Det är tanken, och ja, jag hoppas det.

Det skall nog inte vara några problem lycka till, håller tummarna.

Funderar själv nu på om jag skall säga ja till Copenaghen business school om jag kommer in där. Någon som har något att säga om skolan om man siktar på investmentbanking jobb?
Citera
2010-02-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khaddi
Det skall nog inte vara några problem lycka till, håller tummarna.

Funderar själv nu på om jag skall säga ja till Copenaghen business school om jag kommer in där. Någon som har något att säga om skolan om man siktar på investmentbanking jobb?
Tack.

Svarar gärna på frågor kring provet om någon har.
Citera
2010-03-01, 22:20
Medlem
Citat:
Tack.

Svarar gärna på frågor kring provet om någon har.

Du får gärna berätta lite mer om hur du förberett dig, vilka böcker/metoder osv

Frågan har ju varit uppe tidigare men eftersom du har fått ett så bra resultat (som ligger runt vad jag siktar på också) så skulle det vara kul att veta

Går 4:e terminen på min bachelor, har tänkt ta det till hösten. När tog du det i relation till tidigare/pågående studier?
Citera
2010-03-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyG
Du får gärna berätta lite mer om hur du förberett dig, vilka böcker/metoder osv

Frågan har ju varit uppe tidigare men eftersom du har fått ett så bra resultat (som ligger runt vad jag siktar på också) så skulle det vara kul att veta

Går 4:e terminen på min bachelor, har tänkt ta det till hösten. När tog du det i relation till tidigare/pågående studier?
Jag köpte de tre OG-böckerna (Official Guide). SC lärde jag mig mycket genom Manhattans SC-bok, som jag fick tag på i pdf-format. Tror du tjänar mycket på att hänga på ex gmatclub.com och vara aktiv där. Det var inte jag, men skulle jag skriva igen skulle jag göra ett försök.

Metoder jag använde var väl att göra en massa frågor och försöka föra lite protokoll över vad jag gjorde bra och mindre bra, för att sedan ta ikapp. Gjorde även GMATPrep (övningsprov) två gånger.
Citera
2010-03-02, 15:35
Medlem
Citat:
Jag köpte de tre OG-böckerna (Official Guide). SC lärde jag mig mycket genom Manhattans SC-bok, som jag fick tag på i pdf-format. Tror du tjänar mycket på att hänga på ex gmatclub.com och vara aktiv där. Det var inte jag, men skulle jag skriva igen skulle jag göra ett försök.

Metoder jag använde var väl att göra en massa frågor och försöka föra lite protokoll över vad jag gjorde bra och mindre bra, för att sedan ta ikapp. Gjorde även GMATPrep (övningsprov) två gånger.

Aha, tack för svaret!
Citera
2010-07-02, 17:03
Medlem
Khaddi, berätta gärna mer om vad du gjorde fel i ditt GMAT-pluggande
Citera
2010-07-08, 13:50
Medlem
Jag skrev GMAT i juni och fick, till min besvikelse 680 (Q49 V34), och undrar om det är någon FB-are som skrivit provet mer än en gång och i så fall förbättrat sig? När jag gjode GMATPrep fick jag runt Q49,V40 så hade ju hoppats lite högre på verbal....
Citera
2010-07-08, 15:02
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffeman
Jag skrev GMAT i juni och fick, till min besvikelse 680 (Q49 V34), och undrar om det är någon FB-are som skrivit provet mer än en gång och i så fall förbättrat sig? När jag gjode GMATPrep fick jag runt Q49,V40 så hade ju hoppats lite högre på verbal....
de i the usual suspects hade också hoppast högre på verbal heh heh.. äh

680 är ett bra resultat ändå, snyggt jobbat på q:n. sedan har du ju skrivdelen att räkna in också. när jag tränade var det just verbal som var mest volatil, för oss som inte är native så är det nog lite tur som spelar in ändå.
Citera
2010-07-27, 22:45
Medlem
guldkorns avatar
Hallå

Behöver lite hjälp då jag ska skriva Gmat inför en stundande eMBA. Vilka böcker bör jag införskaffa och hur bör jag lägga upp mina förberedelser?

Tacksam för all tänkbar hjälp.

/G
Citera
2010-11-08, 10:17
Medlem
pernil90s avatar
Är det till ens fördel att ha spenderat en utbytestermin i ett engelsktalande land innan man gör provet? Jag är inte något vidare insatt i provet än men verbaldelen testar väl deltagarens engelska och då borde det väl vara till ens fördel om man har varit omsluten av språket i en viss tid.

Och en annan fråga: Någon som vet var man kan hitta begagnade GMAT-böcker? Utbudet på Blocket ser inte lysande ut direkt...
Citera
2010-11-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Och en annan fråga: Någon som vet var man kan hitta begagnade GMAT-böcker? Utbudet på Blocket ser inte lysande ut direkt...

Bor du i Stockholm så har du ju Official Guide för 350 SEK på blocket vilket är en bra början.
Citera
2010-11-23, 21:20
Medlem
deMorgans avatar
Har precis börjat att bläddra lite i Kaplan's GMAT Premier 2011 inför GMAT provet som jag tänker göra någon gång höst 2011. Hört att den ska vara bra!

Tråkigt bara att jag inte har tid att plugga noga till och få ett bra resultat på GMAT redan nu om 1-2 månader för att eventuellt kunna söka till HT2011. Som det ser ut nu, kommer jag ta ut BSc VT2011 och sedan ta gap year, kanske jobba lite relevant och sätta ett bra GMAT resultat till 2012 års intake.

Har ni några generella tips man bör tänka på när man satsar på GMAT ? Jag kommer köra som hårdast 2-3 månader innan provet i höst, men börjar redan lite nu med att bekanta mig med själva provet och guiden om GMAT. Nu när jag tänker efter, fan att jag inte började liiiite tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in