Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-12, 13:52
Medlem
intensifieras avatar
Hur långt innan brukar man behöva anmäla sig? Jag får inte upp en endaste tid när jag tittar på provlokalen i Stockholm just nu.
Citera
2014-09-28, 21:51
Medlem
Vilka delar består detta test av? Är hela testet på engelska?
Citera
2014-09-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Matematiker
Vilka delar består detta test av? Är hela testet på engelska?

Åh herregud, har du Google?
Citera
2014-10-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Hur långt innan brukar man behöva anmäla sig? Jag får inte upp en endaste tid när jag tittar på provlokalen i Stockholm just nu.

Jag gör provet i Göteborg, när jag tittade på tider nu under hösten i juni fanns det varje vecka, i augusti fanns det bara ett par tider kvar. Så jag bokade snabbt upp ett gäng tider. Gissar att alla tider är fullbokade i Stockholm nu. Har du tur är det kanske någon som avanmäler sig från någon tid, så håll koll löpande.
Citera
2014-10-27, 23:43
Medlem
D.Drogbas avatar
Vilka kurser kan vara nyttiga att ha från högskolan för att få så bra resultat som möjligt på GMAT? Tänker nån tung text-kurs på engelska? Matte också, eller klarar man sig på gymnanisematten om man var en hejare på det?
Citera
2014-10-28, 14:27
Medlem
Vad är grejen med tidsbokningen egentligen? I Göteborg finns det tre tider i mars, i Stockholm finns det några nu i november och sen i januari. Annars är det helt fullbokat fram till april mer eller mindre. När jag kollade tider i förra veckan fanns det tider nästan halva december. Är det så extremt få platser att de går åt så fort?

Nu är planen att skriva testet i Oslo i mitten av december, men om man betalar och bokar för en tid är den då helt spikad eller kommer jag tex kunna byta tiden om det uppstår en ledig plats i GBG där jag bor? Går det att reservera flera tider?

Tanken är att i första hand söka HHS och de vill ha in en fullständig ansökan med minst ett preliminärt testresultat senast den 15e januari. På flera håll, tex i den här tråden, har jag läst att man kunde lämna om testresultatet senare, men det tycks ju vara ganska obekräftade uppgifter eftersom det inte nämns på officiell väg?
Citera
2014-10-28, 15:22
Medlem
Munhuggs avatar
När jag skrev mitt för två år sedan så var det alltid få platser i Göteborg och Stockholm, så jag valde att skriva det i Köpenhamn där det fanns desto fler platser.

På mba.com står det följande angående ombokning:

"Q: What if I need to reschedule my exam?
A: You may reschedule your exam online. To reschedule by phone, call the number below for your region. Please note, there will be a USD $10 surcharge for scheduling by phone.

A rescheduling fee will apply as stated below:

More than 7 calendar days before the scheduled test date, time, or location: US$50.00 fee (each time you reschedule)
Within 7 calendar days before the scheduled test date, time, or location: Additional US$250.00 fee.
* To reschedule your exam in a country other than the one in which you scheduled your original exam, please contact us by phone. (You will not be charged a phone surcharge for this change).You may not reschedule your exam by mail or fax"

Angående att lämna in resultatet så var det folk som gjorde det fram till Februari när jag började. Det var för två år sedan så har inte koll på om antagningsenheten ändrat processen.
Citera
2014-10-28, 16:15
Medlem
Munhugg: Tack för ett snabbt och perfekt svar!

Ombokning låter ju inte helt värt då med tanke på att det ändå kostar lika mkt som resan dit tur o retur.
Citera
2014-11-01, 14:51
Medlem
Joosas avatar
Någon som vet om man betala när man gör bokningen?
Citera
2014-11-03, 01:56
Medlem
Kan ett dåligt GMAT ligga en i fatet? Eller är det som högskoleprovet att det endast kan ge en fördelar?

Anledningen till att jag undrar är att min plan är att börja läsa kandidaten nästa höst och under tiden göra GMAT två gånger per år, är detta en okej strategi?
Citera
2014-11-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Någon som vet om man betala när man gör bokningen?

Yes, du kan inte boka utan att betala!
Citera
2014-11-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humeroscapular
Kan ett dåligt GMAT ligga en i fatet? Eller är det som högskoleprovet att det endast kan ge en fördelar?

Anledningen till att jag undrar är att min plan är att börja läsa kandidaten nästa höst och under tiden göra GMAT två gånger per år, är detta en okej strategi?

Efter att du skrivit provet så får du se ditt resultat och välja om du vill "spara" det eller radera resultatet. Som jag förstår så syns alla dina sparade prov, så om du presterar dåligt och sparar det så syns det, men inte om du väljer att "radera" resultatet direkt efter provet.

Vid framtida master så kan, som jag förstått det, antagningsenheten då se att du tog 5 försök på dig för att nå 700 medan Kalle gjorde det på första försöket. I den meningen kan det vara negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in