Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Ja, annars är dom egoister enligt den kvinnliga skådisen. Först av allt ska alla människor skänka pengar till UNHCR och liknande organisationer och sen ska dom unna sig att fira Jul med gott samvete men vad händer om pengarna inte räcker till eller om man väljer att göra en annan prioritering?
Är man fortfarande en förfärlig egoist då?
Och varför är detta påpekande ett privilegium för en självutnämnd godhetsapostel (bosatt i Saltsjöbaden i ett fint hus) som inte direkt behöver vända på slantarna?
Visst uttryckte hon sig dumt om hon sa att alla som inte gav var egoister. Men varför denna upprördhet? Hon menade naturligtvis inte dom som inte har råd, utan alla som slänger ut massor av pengar på meningslös konsumtion av skit.
Visst, hon och hennes man är framgångsrika. Han är ju världskänd som fotograf och konstnär.
Men jag vet också från dom som har inblick i familjen att dom engagerar sig i olika former av hjälpverksamhet, till skillnad från många andra med snuskigt mycket pengar. Det tycker jag att hon och hennes man ska ha cred för - inte hån.
Edit.
Jag har träffat henne ett par gånger och hon kan vara ganska vass, precis som hennes lika vackra mor