2007-01-22, 18:42
Medlem
Hallå där!

Nu är det så att jag behöver en ny dator, som klarar av den nya generationens spel (c&c3 och ut2007) på hyffsade inställningar. Men problemet är, att jag behöver ha den på avbetalning eftersom jag inte kan hosta upp ~10.000 på så kort tid.

Jag har funderat på att skaffa mig http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 eftersom den verkar jävligt bra för ett resonabelt pris.
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 har jag också funderat över, men var urskiljer den från den ovanstående, prestandamässigt?

Men finns det bättre sidor än komplett med schyssta speldatorer på avbetalning för ett resonabelt pris?

Lite tips skulle uppskattas.
Citera
2007-01-22, 18:54
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludicrous
Hallå där!

Nu är det så att jag behöver en ny dator, som klarar av den nya generationens spel på riktigt hyffsade inställningar. Men problemet är, att jag behöver ha den på avbetalning eftersom jag inte kan hosta upp ~10.000 på så kort tid.

Jag har funderat på att skaffa mig http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 eftersom den verkar jävligt bra för ett hyffsat pris.

Men finns det bättre sidor än komplett med schyssta speldatorer på avbetalning för ett resonabelt pris?

Lite tips skulle uppskattas.

Det kommet bli mycket dyrare i slutändan. Om du klickar in på varje del så ser du avbetalningspriset.

Chassi: 828kr (649kr)
Moderkort: 1044kr (799kr)
DVD-brännare: 468kr (349kr)
Nätagg: 1116kr (849kr)
CPU: 2160kr (1650kr)
RAM: 2736kr (2095kr)
HDD: 1296kr (995kr)
GFX: 3132kr (2399kr)
Tangentbord: 324kr (259kr)
Mus: 792kr (595kr)
Totalt: 13 896kr (11 995kr) och då är inte support/service/OS inräknat i detta pris. Sedan blir det ett par hundra med frakten också. Så det blir ännu mer pengar när du till slut betalat allt.

Hade jag varit dig hade jag köpt ett uppgraderingspaket. Exempelvis detta, samt ett grafikkort och ett nätagg. Då hamnar du på ungefär 6500kr kanske. Är du verkligen i behov av nytt chassi/mus/tangentbord? Tar du detta uppgraderingspaket på avbetalning kommer det kosta dig mindre, samt att du får mer prestanda som håller längre än det du valt nu.
Citera
2007-08-19, 11:04
Medlem
Gaffelpärms avatar
Lägg till aviavgift varje månad (25-35kr) + uppläggningsavgiften.
Citera
2007-08-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Lägg till aviavgift varje månad (25-35kr) + uppläggningsavgiften.

+ Sannolikt mycket hög förseningsavgift om man skulle råka betala någon dag för sent. Därför är det bäst att ta det på autogiro, då dras pengarna automatiskt så man slipper tänka på det överhuvudtaget och man slipper också aviavgiften. Jag betalade av på en elektronikpryl i ett halvår för ett par år sedan, och jag säger bara aldrig igen. Förstår inte er som tar avbetalning i 36 månader och dylikt för elektronik (är det ett villa- eller billån är det ju en annan sak). Helt meningslöst för elektronik, så bråttom kan ni inte ha att få er nya TV eller dator.

Citat:
Ursprungligen postat av Ludicrous
Jag har funderat på att skaffa mig http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 eftersom den verkar jävligt bra för ett resonabelt pris.

Tack för tipset förresten, den såg intressant ut
Citera
2007-08-19, 11:22
Medlem
Försök att hitta liknande dator för samma pris på någon av de större hemelektronikkedjorna och ta ett erbjudande som t.ex köp nu - betala i xxx. Då får du oftast tre-fyra månader på dig att spara ihop pengarna, och har de ett seriöst erbjudande, liknande experts, så kommer det kosta dig runt 200kr extra i slutändan.

Nu är det väl priset som blir problemet då de oftast har lite högre priser, men jämfört med avbetalningsträsket så är det ju rena guldgruvan
Citera
2007-08-19, 11:24
Medlem
Billigast blir väl att ta ett banklån?
Citera
2007-08-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Billigast blir väl att ta ett banklån?

På vilket sätt skulle det bli billigare? Dessutom lär han knappast klara kreditprövningen om han inte kan hosta upp ens 10 000 nu, förmodligen är han elev eller student eller något motsvarande.
Citera
2007-08-19, 11:51
Moderator
Falukropps avatar
En god regel är annars att man inte lånar pengar till konsumtion, vilket man skulle kunna kalla en dator som droppar i värde såpass snabbt som den gör.

Bättre att i sådana fall spara ihop pengarna som behövs, om ett halvår eller så kan du köpa en vassare rigg för de pengarna, så du gör ju ingen egentlig förlust om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in