• 1
  • 2
2007-01-20, 21:54
Medlem
Hej!
Okay.. Jag har ett problem, min pojkvän vill inte ha sex. Allt annat är jättebra, oralsex fungerar, smeka och sånt håller vi på med.
Vi har varit tillsammans i tre år, vi hade sex regelbundet tills ungefär för ett halvår sedan. Då blev han plötsligt rädd för att jag skulle bli gravid. Vi använde kondom eftersom jag inte tror att p-piller är speciellt bra för kroppen i längden, men han anser att varken kondom eller p-piller är tillräckligt säkert.
Jag har också värderingen att abort är fel, och jag vet att jag skulle må dåligt resten av livet ifall jag gjorde abort, vilket har medfört att han blivit rädd för att ha sex.
Så nu har vi inte haft sex på ett halvår, dock andra kroppsliga övningar, men inte just sex.. Nån som har en bra idé att lösa detta på? Jag vill gärna ha sex med honom.. Men ja.. Hjälp?
Citera
2007-01-20, 21:58
Medlem
sirstorms avatar
TA DEN i TVÅAN!!!!!!!!

(jag var bara tvungen...)

nej men ni måste ju kunna snacka om det... och ni måste kunna lita på varandra samt vara överens om hur ni vill ha det... och han måste sluta vara så nojig...
Citera
2007-01-20, 21:58
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Det verkar som om han är bög. Alla män vill ha sex jämt med sin kvinna, så ofta de får tillfälle. Här föreligger alltså ett stort problem.
Det är inte som så att han käkar någon form av medicin? Det kan ha inverkan på sexlusten.
Citera
2007-01-20, 22:01
Medlem
Vi har pratat om det, och han säger att han är rädd..

Haha, lite bög är han kanske, men inte helt eftersom vi trots allt gör mycket annat är just penetration, där problemet ligger.

Och nej, varken han eller jag vill ha analsex, packa bajs får bögarna göra.
Citera
2007-01-20, 22:03
Medlem
Säg åt han att antingen klipper han ledningarna eller helt enkelt lita på dom andra alternativen
Citera
2007-01-20, 22:09
Citat:
Ursprungligen postat av Algotta
Vi har pratat om det, och han säger att han är rädd..

Haha, lite bög är han kanske, men inte helt eftersom vi trots allt gör mycket annat är just penetration, där problemet ligger.

Och nej, varken han eller jag vill ha analsex, packa bajs får bögarna göra.

Men du sa ju att "lite bög är han kanske" så det är bara böja dig över och ta den i tvåan
Citera
2007-01-20, 22:10
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algotta
Hej!
Okay.. Jag har ett problem, min pojkvän vill inte ha sex. Allt annat är jättebra, oralsex fungerar, smeka och sånt håller vi på med.
Vi har varit tillsammans i tre år, vi hade sex regelbundet tills ungefär för ett halvår sedan. Då blev han plötsligt rädd för att jag skulle bli gravid. Vi använde kondom eftersom jag inte tror att p-piller är speciellt bra för kroppen i längden, men han anser att varken kondom eller p-piller är tillräckligt säkert.
Jag har också värderingen att abort är fel, och jag vet att jag skulle må dåligt resten av livet ifall jag gjorde abort, vilket har medfört att han blivit rädd för att ha sex.
Så nu har vi inte haft sex på ett halvår, dock andra kroppsliga övningar, men inte just sex.. Nån som har en bra idé att lösa detta på? Jag vill gärna ha sex med honom.. Men ja.. Hjälp?

Prata med honom, kommunikation är det viktigaste i ett förhållande.
Citera
2007-01-20, 22:14
Medlem
Nancy Wores avatar
Överväg ett annat preventivmedel, som spiral, så att ni båda känner er tillräckligt säkra. Försök att vara öppna och prata om hur det känns. Är ni sexuella så kanske han bara behöver känna att det är säkert, annars har han kanske andra issues, om han inte vill vara sexuell i den utsträckning som är normalt.
Citera
2007-01-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .filantrop
Prata med honom, kommunikation är det viktigaste i ett förhållande.

ja sex verkar ju inte hamna högt på hans prioriterings lista iaf
Citera
2007-01-20, 22:15
Medlem
Cacaos avatar
Ni har ju visst sex.
Det ni inte har är samlag. Men sex har ni.
Oralsex, smekningar och "petting" är ju sex.
Skaffa en ordbok, gör om, gör rätt.
Är ni så livrädda att bli gravida så får ni väl fortsätta leka med munnarna och skaffa dig en dildo om du nödvändigtvis måste ha stock i muffen.
Citera
2007-01-20, 22:18
Medlem
Mr Drs avatar
Det kan inte vara så att han av någon anledning samlagsvägrar, som någon slags protest mot något? Om pojkvännen varken litar på de preventiva egenskaperna av p-piller eller kondom, ligger problemet antagligen inom honom själv. Även om en gnutta kritiskt tänkande alltid är sunt, är det aldrig bra att gå för långt över linjen att bli paranoid. Må hända problemet ligger inom honom själv, psykiskt?

Jo, jag ser nu att jag skrivit i stort sett samma mening två gånger i samma stycke i samma inlägg, men redigerar jag den ena så mister den andra mening och vice versa. Så jag får låta det vara såhär och skylla på reducerad tankefunktion beroende på ölen ur min öldurk när systemet flashback tagit bort funktionen att efterhandskonstruera sina inlägg t ex efter fylleskrifter. Fast det är väl inte mer än rätt, åtminstone rättvist.

Jo, det var en sak till jag tänkte på; du ska inte fråga honom? Typ bara rakt upp och ner ställa frågan: varför vill du inte ha sex med mig med kuken i fittan längre? Vem vet, kanske svarar han på frågan.
Citera
2007-01-20, 22:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Det verkar som om han är bög. Alla män vill ha sex jämt med sin kvinna, så ofta de får tillfälle. Här föreligger alltså ett stort problem.
Det är inte som så att han käkar någon form av medicin? Det kan ha inverkan på sexlusten.

Det verkar som att du skulle kunna vara med i "Torsk på Tallin". Alla män vill inte ha sex jämt med kvinnor.

---

Det är väl högst naturligt att man kan vara lite rädd inför sex ibland, men risken med kondomer är väl ca 97% så. Han behöver inte vara så orolig, det känns lite som oro för orons skull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in