Citat:
Ursprungligen postat av
0rganet
Varför tar du upp CNN?
Jag litar inte på CNN men jag som i länken i inlägget ovan visar varför det finns själ att misstro Fox
Är det så att ni på allvar inte tror på
något som rapporteras i CNN? Är de
het avfärdade som förmedlare av nyheter för er?
Jag upplever att Fox News rapporterar
nyheter på ett tillfredsställande sätt, inte mer, inte mindre. Deras corny op ed-program är ju tydligt varudeklarerade, så det ser jag inget problem med heller, vill de åsna sig och inbilla sig att det pågår krig mot julen och uppröras över att transor använder fel toaletter så kör för det.
CNN är inte network television, utan basic cable som Fox News. De håller en avgjort högre nivå bland seniora reporters som Christiane Amanpour, Jake Tapper, min (lugna nu) mancrush Anderson Cooper (som f.ö. torde vara rikare än Trump, son till Gloria Vanderbuilt, dotterson till Cornelius Vanderbuilt), Wolf Blitzer (nja) etc. Åtminstone Tapper och AC är uppenbara liberals, men återigen, man måste vara helt blåst om man inte ser deras vinklar.
Fattar ni inte att en acceptabel rågång mellan news and views är avgörande för att Fox News, CNN, Al Jazeera och DW ska överleva på marknaden? Eller för den delen planetens mest ambitiösa publikation New York Times som inte dött den tidningsdöd som drabbat t.ex. den svenska A-pressen, där alltför många tidningars nyhetsrapportering toppstyrdes politiskt vilket skrämde bort läsarna. Jämför återigen DN som låtit kulturen leva sitt eget liv till vänster under Lagercrantz och lite mer mittenvänster under Wiman samtidigt som man haft en enveten liberal ledarredaktion och nära nog noll bogus på nyhetsplats.
För att återvända till USA; i just det här valet har Trump identifierat pressen som sin fiende och tvingar tillresta reportrar löpa gatlopp på sina rallies, vissa reportrar tvingas till skyddsåtgärder i sina privatliv. Är det verkligen en smart strategi givet att Trump verkligen önskar behandlas "rättvist"? Reportrar är ju homo sapiens de med, liksom, det går nog inte att glömma att den där oranga hesa dåren dagligen uppmanar 10 000 pers att vända sig om och peka finger mot dem och skriker om enskilda reportrar som NBC News reporter Katy Tur (om och om och om igen). Vad är det för öppen galenskap egentligen? Hur förklarar ni det?