2015-04-11, 16:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TikkunOlam
Väldigt mycket pengar:

Med andra ord - The chosen, are chosen, to choose, the chosen.
Om det stämmer att Hillary är ohotad av övriga demokratiska kandidater så kommer hon vinna primärvalen utan att spendera så mycket pengar. Då kan hon (eller snarare hennes super-pacs) spara pengarna tills det är dags att kampanja mot republikanernas kandidat. På den republikanska sidan är det jämnare och det ser ut som om de kommer behöva kampanja hårdare för att vinna kandidaturen.

I denna bemärkelse kanske Clinton har en fördel jämfört med republikanernas kandidat oavsett vem det nu blir.
2015-04-12, 03:55
Medlem
Vidrig människa med en vidrig man,Bill Clinton. Båda utstrålar mörker och fasa. Jag hoppas de försvinner från den politiska scenen. Bill (skip the bullshit about Monica Lewinski) är en depressiv människa med flera självmordsförsök bakom sig. Han blev hånad för sin kampanj mot Obama , för sin fru Hillary, för att den var rå, svartsynt. Han och hon är inga roliga prissar. Hillary skiljer sig förhoppningsvis (trots allt den sundaste av de två) och går sin egen väg. Då, först då, kan det vara läge att omvärdera hennes kandidatur.
2015-04-12, 07:53
Medlem
JoeBidens avatar
Vem vet, jag kanske ställer upp och utmanar henne

Känns som att jag har mycket längre erfarenhet och så har jag heller inte lika tvivelaktiga kontakter inom kapitalstarka intresseorganisationer. Får se ifall jag lyckas bli övertygad om att ställa upp. Vore ett sant demokratiproblem ifall hon sonika skulle krönas som kandidat...
2015-04-12, 17:37
Medlem
Citat:
Det är en lika väntad som av många emotsedd nyhet.

I dag väntas Hillary Clinton tillkännage att hon vill bli USA:s nästa president.

– Hon kommer att bli extremt granskad, säger statsvetaren Elizabeth Walentin.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20613931.ab
2015-04-12, 19:00
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Och kan hon bli president?

Absolut kan Hillary Clinton bli president.

Frågan är dock om, samt hur hon kan bräcka sin makes insatser i ovala rummet.

Kommer hon röka en ung cigarr, eller kommer en ung pojkspoling bli bjuden på föråldrad kärleksmums?
2015-04-12, 19:11
Medlem
Haggan av alla haggor! Hon borde försvinna med resten av sin familj, ner för ett stup någonstans där hon inte kan göra mer skada. Hon utstrålar negativt tänkande och en negativ personlighet hela hon, absolut det som USA allra minst behöver just nu.
2015-04-12, 21:13
Medlem
Ja, nu är det 100 % officiellt. www.hillaryclinton.com
2015-04-12, 21:24
Medlem
Maestrosos avatar
John Podesta uppger för media att hon kandiderar.
2015-04-12, 21:47
Medlem
Madagascars avatar
Den beryktade första videon anger att mer stöd till homosexuella och tillverkningsindustri är att vänta med Hillary som president. Förvånande nog beskrivs det som positivt att man måste flytta för att gå i en bra skola. Mindre förvånande var att det som troligen intresserar oss mest här på PU, utrikespolitik, inte nämndes alls.

Jaha, nu när Hillary officiellt tillkännagivit sin kanditatur så får ju the shit fight anses ha börjat. I Hillarys garderob lär de inte hitta några nya skandaler att gräva fram - allt måste ju vara blottlagt sedan tidigare. Men hon kommer säkert få utstå en ändlös repetition av gammal kritik. De republikanska korten däremot är ju betydligt mer oprövade. Där kan det komma fram nya grejer. Hillary uppskattas ju dra in och spendera dubbelt så mycket som Obama gjorde på sin kampanj. Jag förmodar att det kommer bli en ful och segdragen resa tills USA har en ny president.
Senast redigerad av Madagascar 2015-04-12 kl. 22:03.
2015-04-12, 21:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag förmodar att det kommer bli en ful och segdragen resa tills USA har en ny president.

Mjoo, mycket är än så länge osäkert men om detta kan vi nog vara förvissade!
2015-04-12, 21:59
Bannlyst
Kan de inte hitta bättre muppar till presidenter i USA längre? Bush W, Obama och nu Hillary.

Det spelar ingen roll vem som blir president i USA, de är ändå marionetter och galjonsfigurer till ljusskygga permanenta envåldshärskare och ägare. Så lägg ner teatern och vakna upp folk. USA är en diktatur som styrs av plutokrater i råvaro, media- och finansockrarindustrin, vilket även mainstream vetenskapen på Princeton fastställt i en omfattande vetenskaplig studie.
https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q
http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-04-12 kl. 22:34.
2015-04-12, 22:12
Medlem
fitz-humes avatar
Hillary Clinton ses säkerligen med oro av ryssvännerna då hon har visat en betydligt större förståelse för Ukrainas situation än vad Obama har gjort. Bland annat har hon begärt vapenstöd till Ukraina. Enligt min mening bör hon kunna bli en ytterst kompetent president med rätt dos utrikeserfarenhet för att kunna tackla det ryska hotet.

Hon är visserligen inte ung, men kvinna (lever längre än män) och frisk. Att jämföra med Reagan är inte riktigt rätt. Reagan var ytterst vital fram till tillträdet av sin andra mandatperiod då han drabbades av begynnande alzheimer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in