Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-12, 22:20
  #1093
Medlem
Lt Kuzinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
I ditt fall gissar jag att du redan innan behandling hade både högt blodtryck och grav fetma. För en normalviktig människa med normal blodtryck är riskerna inte alls lika stora. Tråkigt att du fick dessa bieffekter men man gjorde förmodligen bedömningen att ditt initiala tillstånd även det medförde stor risk för hjärtproblem. Såhär i efterhand: hur går det med din vikt?

180 cm lång vägde 98 kg. Normalt blodtryck, visserligen behandlat med blodtryckstablleter, men ändå. Icke rökare. Jag var alltså inget kylskåpsfetto från yttre rymden som du antyder. Jag kvalade precis in i den överviktskategori där det var tillåtet att skriva ut Reductil. Hade jag vägt några kilo mindre hade jag varit 4 hjärtinfarkter och 200 kkr fattigare.
Nuförtiden väger jag 94 kg efter att ha gått ner från 104 det senaste halvåret - utan några tredje klassens skräpkemikaler.

F.ö. varför skulle en normalviktig person äkta sibutramin över huvud taget?
Citera
2013-11-12, 22:36
  #1094
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt Kuzinski
180 cm lång vägde 98 kg. Normalt blodtryck, visserligen behandlat med blodtryckstablleter, men ändå. Icke rökare. Jag var alltså inget kylskåpsfetto från yttre rymden som du antyder. Jag kvalade precis in i den överviktskategori där det var tillåtet att skriva ut Reductil. Hade jag vägt några kilo mindre hade jag varit 4 hjärtinfarkter och 200 kkr fattigare.
Nuförtiden väger jag 94 kg efter att ha gått ner från 104 det senaste halvåret - utan några tredje klassens skräpkemikaler.

F.ö. varför skulle en normalviktig person äkta sibutramin över huvud taget?

Har man ett normalt blodtryck behandlas man inte med blodtrycksmedicin. Du hade normalt blodtryck pga medicinen! Därav var du i riskzonen.
Citera
2013-11-12, 23:26
  #1095
Medlem
Lt Kuzinskis avatar
De som är i riskzonen är de som äter sibutramin. De flesta fetton har för högt blodtryck. Det ingår i bilden. Det sjunker när man går ned i vikt. Det är bara en av anledningarna till att det bra att väga lite mindre. Man räknar med att blodtrycket sjunker 1/2 punkt per kg, Dvs har du 130/90 och går ned 20 kilo sjunker blodtrycket till 120/80 allt annat lika.
Som sagt, de som är i riskzonen är de som äter sibutramin. Släng skräpet och gå med i Aftonbladets Viktklubb i stället!
Citera
2013-11-13, 18:17
  #1096
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt Kuzinski
De som är i riskzonen är de som äter sibutramin. De flesta fetton har för högt blodtryck. Det ingår i bilden. Det sjunker när man går ned i vikt. Det är bara en av anledningarna till att det bra att väga lite mindre. Man räknar med att blodtrycket sjunker 1/2 punkt per kg, Dvs har du 130/90 och går ned 20 kilo sjunker blodtrycket till 120/80 allt annat lika.
Som sagt, de som är i riskzonen är de som äter sibutramin. Släng skräpet och gå med i Aftonbladets Viktklubb i stället!

Din analogi går att applicera på allt som överhuvudtaget medför en risk. Om man även undviker trafik så slipper man dödsolyckor, liksom man undviker att bli rånad om man låser in sig hemma och installerar rigorösa säkerhetssystem. Men för de flesta människor är den ökade risken så pass minimal att eventuella fördelar överväger riskprofilen. Som med Reductil t.ex. Om jag motvilligt extrapolerar min egna data över de jag känner till som använt Reductil och de som drabbats av allvarliga bieffekter (ingen än så länge) så drar jag slutsatsen att risken är oerhört låg. Känner du att den ändock är för hög så ska du givetvis undvika preparatet.
Citera
2013-11-13, 22:20
  #1097
Medlem
Lt Kuzinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Din analogi går att applicera på allt som överhuvudtaget medför en risk. Om man även undviker trafik så slipper man dödsolyckor, liksom man undviker att bli rånad om man låser in sig hemma och installerar rigorösa säkerhetssystem. Men för de flesta människor är den ökade risken så pass minimal att eventuella fördelar överväger riskprofilen. Som med Reductil t.ex. Om jag motvilligt extrapolerar min egna data över de jag känner till som använt Reductil och de som drabbats av allvarliga bieffekter (ingen än så länge) så drar jag slutsatsen att risken är oerhört låg. Känner du att den ändock är för hög så ska du givetvis undvika preparatet.

Jag kan bara gratulera dig till att kunna bedöma nyttan och risken bättre än både Läkemedelsverket i Sverige, Federal Drug Administration i USA och till och med tillverkaren själv.

Den amerikanska medicin-siten MedlinePlus skriver:
"Sibutramine is no longer available in the U.S. The manufacturer has decided to stop producing sibutramine based on information from a recent clinical study. In this study, people taking sibutramine had an increased risk of cardiovascular events such as heart attack and stroke. If you are currently taking sibutramine, you should stop taking this medication and call your doctor to discuss switching to another treatment for weight loss or maintenance of weight loss."

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...s/a601110.html

Alltså, det enda som återstår att köpa är piratkopior tillverkade i mörka källare i Shanghai. Om originalet var illa så är nog inte dessa bättre. Smaklig måltid!
__________________
Senast redigerad av Lt Kuzinski 2013-11-13 kl. 22:32.
Citera
2013-11-13, 22:40
  #1098
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt Kuzinski
Jag kan bara gratulera dig till att kunna bedöma nyttan och risken bättre än både Läkemedelsverket i Sverige, Federal Drug Administration i USA och till och med tillverkaren själv.

Den amerikanska medicin-siten MedlinePlus skriver:
"Sibutramine is no longer available in the U.S. The manufacturer has decided to stop producing sibutramine based on information from a recent clinical study. In this study, people taking sibutramine had an increased risk of cardiovascular events such as heart attack and stroke. If you are currently taking sibutramine, you should stop taking this medication and call your doctor to discuss switching to another treatment for weight loss or maintenance of weight loss."

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...s/a601110.html

Alltså, det enda som återstår att köpa är piratkopior tillverkade i mörka källare i Shanghai. Om originalet var illa så är nog inte dessa bättre. Smaklig måltid!

Ja det var ju hela 1 % som fick allvarliga hjärt- och kärlproblem ....... Stephan Rössner är en av de mest kunniga läkare vi har i landet när det gäller patienter med övervikt.

http://dinamediciner.se/nyheter/synd...ramin-forbjods
Citera
2013-11-14, 13:37
  #1099
Medlem
Lt Kuzinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Ja det var ju hela 1 % som fick allvarliga hjärt- och kärlproblem ....... Stephan Rössner är en av de mest kunniga läkare vi har i landet när det gäller patienter med övervikt.

Om det nu hade varit så att sibutramin var det enda sättet att gå ner i vikt. Då hade man ju kunnat diskutera om det var värt risken. Men nu finns det så många andra sätt. Varför dividera om riskerna att springa över motorvägen när det finns en gångbro precis bredvid. Det räcker väl att konstatera att det är farligt.
För övrigt är Stefan Rössner husgud på Aftonbladets Viktklubb.se. Ett seriöst ställe där man kan gå ner i vikt utan att behöva förlita sig på slemma pirathandlare i Shanghai.

Dessutom drar du felaktiga slutsatser av artikeln. 11.4% mot 10% betyder att du har 14% förhöjd risk (10 * 1,14 =11.4) att drabbas av någon allvarlig hjärt-kärl händelse.
__________________
Senast redigerad av Lt Kuzinski 2013-11-14 kl. 13:46.
Citera
2013-11-14, 17:17
  #1100
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt Kuzinski
Om det nu hade varit så att sibutramin var det enda sättet att gå ner i vikt. Då hade man ju kunnat diskutera om det var värt risken. Men nu finns det så många andra sätt. Varför dividera om riskerna att springa över motorvägen när det finns en gångbro precis bredvid. Det räcker väl att konstatera att det är farligt.
För övrigt är Stefan Rössner husgud på Aftonbladets Viktklubb.se. Ett seriöst ställe där man kan gå ner i vikt utan att behöva förlita sig på slemma pirathandlare i Shanghai.

Dessutom drar du felaktiga slutsatser av artikeln. 11.4% mot 10% betyder att du har 14% förhöjd risk (10 * 1,14 =11.4) att drabbas av någon allvarlig hjärt-kärl händelse.

Ja du har rätt i att jag skrev fel. Menade förstås att det var 1 % SKILLNAD (exakt 1,4 % skillnad). F.ö är Stephan Rössner även en av de i sverige som opererar gastric bypass som vi verkligen kan börja diskutera om huruvida landstingen ska stå för kostnaden av svenska folkets övervikt! Jag står då för min egen kostnad iaf och för den delen är jag snart normalviktig nu
Citera
2013-12-05, 22:00
  #1101
Medlem
KlausHeidis avatar
Till alla som läser denna tråden dock mest till Monster XXL och Strawberryn :

Vi börjar med Monster XXL, som har varit min lykta i reductilmörkret.
Jag började med DKs TDP Reductil 20mg i söndags, dock, började med 10mg som du har rekommenderat att man kanske bör börja med. Jag har inte känt någon som jävla effekt. Jag körde 10mg tills igår och ökade till 20mg idag. Fortfarande ingen effekt. Det konstiga är att min kompis och jag började samtidigt med reductil från samma leverantör, antagligen från samma batch då de trillade ner i brevlådan samtidigt. Dock, har min kompis ätit reductil 2 ggr innan, inte TDP, men andra från Thailand, och de har också funkat. Kan det vara så att hennes kropp känner igen sibutraminet och funkar utmärkt medan min kropp tar längre tid att vänja ? Eller är det bara en kass batch och hon är en placebo bitch?

Hoppas din visdom kan hjälpa mig!


Och Strawberryn, har du från samma leverantör och hur funkar det för dg? Har du gått ner något? Hur länge fick du vänja dig? Har du fått några biverkningar? Hur många mg tar du om dagen ?
Hoppas det funkar för dig iaf!
Citera
2013-12-06, 11:05
  #1102
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausHeidi
Till alla som läser denna tråden dock mest till Monster XXL och Strawberryn :

Vi börjar med Monster XXL, som har varit min lykta i reductilmörkret.
Jag började med DKs TDP Reductil 20mg i söndags, dock, började med 10mg som du har rekommenderat att man kanske bör börja med. Jag har inte känt någon som jävla effekt. Jag körde 10mg tills igår och ökade till 20mg idag. Fortfarande ingen effekt. Det konstiga är att min kompis och jag började samtidigt med reductil från samma leverantör, antagligen från samma batch då de trillade ner i brevlådan samtidigt. Dock, har min kompis ätit reductil 2 ggr innan, inte TDP, men andra från Thailand, och de har också funkat. Kan det vara så att hennes kropp känner igen sibutraminet och funkar utmärkt medan min kropp tar längre tid att vänja ? Eller är det bara en kass batch och hon är en placebo bitch?

Hoppas din visdom kan hjälpa mig!


Och Strawberryn, har du från samma leverantör och hur funkar det för dg? Har du gått ner något? Hur länge fick du vänja dig? Har du fått några biverkningar? Hur många mg tar du om dagen ?
Hoppas det funkar för dig iaf!

Jag har köpt TDP från def*****en och jag tycker de fungerar klockrent! Min man tar dem också och de fungerar lika bra på honom. Jag har på ca 8 veckor nu gått ner ca 10-11 kg och jag har 5 kg kvar ungefär så målet närmar sig. Jag kände effekt från första tabletten jag tog. Hade i början rätt ofta hjärtklappning och kände mig lite darrig men nu märker jag inget just. De bara fungerar Jag tar 10 mg på morgonen (när jag tar, ibland hoppar jag över) och det gör att jag kan leva på kaffe och en mandarin och en portion Naturdiet på 110 kcal fram till kvällen då jag äter middag som vanligt fast en mindre portion. (Jag går upp 5.45 varje morgon) Jag är helt lyrisk över hur bra de fungerar!
__________________
Senast redigerad av Strawberryn 2013-12-06 kl. 11:13.
Citera
2013-12-06, 11:07
  #1103
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausHeidi
Till alla som läser denna tråden dock mest till Monster XXL och Strawberryn :

Vi börjar med Monster XXL, som har varit min lykta i reductilmörkret.
Jag började med DKs TDP Reductil 20mg i söndags, dock, började med 10mg som du har rekommenderat att man kanske bör börja med. Jag har inte känt någon som jävla effekt. Jag körde 10mg tills igår och ökade till 20mg idag. Fortfarande ingen effekt. Det konstiga är att min kompis och jag började samtidigt med reductil från samma leverantör, antagligen från samma batch då de trillade ner i brevlådan samtidigt. Dock, har min kompis ätit reductil 2 ggr innan, inte TDP, men andra från Thailand, och de har också funkat. Kan det vara så att hennes kropp känner igen sibutraminet och funkar utmärkt medan min kropp tar längre tid att vänja ? Eller är det bara en kass batch och hon är en placebo bitch?

Hoppas din visdom kan hjälpa mig!


Och Strawberryn, har du från samma leverantör och hur funkar det för dg? Har du gått ner något? Hur länge fick du vänja dig? Har du fått några biverkningar? Hur många mg tar du om dagen ?
Hoppas det funkar för dig iaf!

Till att börja med kan jag skriva att reductil fungerar olika för alla. Men jag tror att du kommer att få en ökad effekt med tiden, vissa har visat sig behöva några dagar på sig innan de känner full effekt. Tycker du att den är låg, ta 10 mg på morgonen och 10 mg en stund efter lunch. Återkom gärna med dina upplevelser i tråden innan helgen är slut

Fick du förresten smuliga tabs? Jag fick hem mina tabbar igår och flera av tabletterna var rejält sargade och enligt dem så såg de flesta ut så i den batchen. Fick 50 % kompensation (de skickade 50 % extra) och även om vissa är sönder så är det fler än beställda antalet hela iaf. Tycker de fungerar precis som vanligt så det var väl bara tillverkaren som gjort bort sig vid pressningen eller något.
Citera
2013-12-08, 13:17
  #1104
Medlem
KlausHeidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Jag har köpt TDP från def*****en och jag tycker de fungerar klockrent! Min man tar dem också och de fungerar lika bra på honom. Jag har på ca 8 veckor nu gått ner ca 10-11 kg och jag har 5 kg kvar ungefär så målet närmar sig. :) Jag kände effekt från första tabletten jag tog. Hade i början rätt ofta hjärtklappning och kände mig lite darrig men nu märker jag inget just. De bara fungerar :) Jag tar 10 mg på morgonen (när jag tar, ibland hoppar jag över) och det gör att jag kan leva på kaffe och en mandarin och en portion Naturdiet på 110 kcal fram till kvällen då jag äter middag som vanligt fast en mindre portion. (Jag går upp 5.45 varje morgon) Jag är helt lyrisk över hur bra de fungerar! :yes:

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Till att börja med kan jag skriva att reductil fungerar olika för alla. Men jag tror att du kommer att få en ökad effekt med tiden, vissa har visat sig behöva några dagar på sig innan de känner full effekt. Tycker du att den är låg, ta 10 mg på morgonen och 10 mg en stund efter lunch. Återkom gärna med dina upplevelser i tråden innan helgen är slut :)

Fick du förresten smuliga tabs? Jag fick hem mina tabbar igår och flera av tabletterna var rejält sargade och enligt dem så såg de flesta ut så i den batchen. Fick 50 % kompensation (de skickade 50 % extra) och även om vissa är sönder så är det fler än beställda antalet hela iaf. Tycker de fungerar precis som vanligt så det var väl bara tillverkaren som gjort bort sig vid pressningen eller något.




Strawberryn, Oh grattis jag är verkligen avis! Jag har nu alltså käkat dem sedan i söndags och fortfarande noll effekt, tar 20mg är hungrig, har ont i huvudet för att jag slarvar med maten och har absolut inga biverkningar. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel på mig :/ Jag ska ner ungefär 15-20 kg, jag är inte extremt överviktig, är 155cm lång och väger 65kg, så jag ska slimma till mig. Tränar du samtidigt? Och hur är det med till exempel något slags sug? Känner du dig någonsin hungrig?Tack :) Och jag är så tacksam för svaren!

Monster, Jag har idag gjort lite tvärt om idag, käkade frukost, och sen tog en 20 mg, får se... Men som sagt har käkat dem sedan förra veckan och det har verkligen inte funkat! Jag blir så sjukt less, jag menar inte ens lite.
Ja mina tabs var heeeeeelt kassa! Jag trodde att jag skulle få snorta dem! Det gick inte ens att dela dem till 10mg utan att allt smulade sönder sig i handen på en. Jag fick 3 st som var mer rosa och hårda och hade en lite mer lackerad yta, det är väl så de borde se ut antar jag? För de gick att bryta av på mitten utan problem.
Eftersom ordern var sen blev jag kompenserad med 25st stackers,( vet egentligen inte vad det är och vad man har dem till) som jag inte har något behov av, så om någon vill ha 25 helt nya stackers hojta till.
Jag börjar seriöst tro att jag fick sockerpiller, eller att jag är så sjukt tjock att min kropp slukar även tabsen :)
VAD GÖR JAG?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback