2007-01-19, 21:30
Medlem
Jag har en drygt 2 år gammal laptop hemma (som jag skriver på nu). Nu ska jag börja jobba hemifrån, måste installera ett textningsprogram som jag ska jobba med.

Jag vet inte om min laptop skulle klara av programmet (den har blivit långsammare de senaste månaderna, vilket jag också undrar mycket över, men det är en annan topic).

Nu är min fråga: Vilket tycker ni är den bästa idén, att köpa en laptop till som jag installerar programmet i och använder bara till jobb, eller en extern hårddisk i samma syfte? Externa hårddiskar är ju billigare, men är de väldigt otympliga? Om min laptop drabbas av ett virus, drabbas den externa hårddisken också, om den är kopplad till laptoppen?

Tackar för svar!
Citera
2007-01-19, 21:49
Medlem
hesons avatar
Virusen springer över i extradisken så där blir det ingen säkerhet så om programmen inte är jättestora låter extradisk som onödigt. Däremot kan det vara bra med en brännare så du kan skriva ut dagens avklarade arbete på en skiva, det är ju rätt billigt med en cd jämfört med en veckas jobb. Glöm inte att läsa in cd'n på en annan dator för att verifiera att du fick med det.

Angående datorns slöhet: rensa jättemycket på hårddisken och kör sedan defrag flera gånger (tills det bara är några få röda streck kvar). Sedan är även en vända med olika antivirus ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in