Citat:
Ursprungligen postat av Da3DaLuZ
Frozenhero: Man kper inte sitt operativsystem, man kper en licens, s att man fr anvnda Microsofts OS.
Man fr bara anvnda OSet, man fr inte ndra i kllkoden, ska du ha en bugg fixad p ett lagligt stt t.ex, s mste du vnta p att Microsoft fixar den. Dr har du en frdelen med open source, dr kan du fixa det sjlv, om du har kunskapen vill sga.
ANVNDA ja! Om jag kper en dator och en licens och efter ett par r vill uppgradera min dator med t.ex mer RAM-minne s skall jag f gra det. Ny hrddisk, grafikkort likas... Jag byggde denna datorn jag sitter vid nu 2002 och lyckligtvis har den gtt att uppgradera s att den klarar mina behov under dessa, snart, 5 r...
Det skall rent ut sagt MS skita i. Jag har betalat fr rtten att anvnda t.ex Windows XP, eller?
Den enda anledningen till att det blir strul ibland med aktiveringar r ju att det finns massa crackade exemplar av t.ex XP ute?
De vill sortera bort dessa men tyvrr slr det fel och drabbar endast dem som de borde vara rdda om... nmligen de kunder som valt att betala fr sin licens..
De som kr crackat kan, om det strular, bara vnta ett tag s kommer en ny crack s funkar det igen...
Tyvrr(?) s verkar det ibland som att det skulle vara lttare att kra en crackad version... och om det r s borde MS verkligen ta sig en funderare p hur deras policy funkar...
Vad gller open-source s r jag sugen , liksom mnga andra skulle jag tro, att prova ngon Linuxdist... MEN... n har dessa en bit kvar till den "anvndarvnlighet" som dock finns i Windows..
Visst fan krnglar det ibland men man slipper iaf kommandorader och annat skit...?
Ge mig ett linux med ett grafiskt grnssnitt rtt igenom... inga konstiga kommandon fr att gra enkla/ndvndiga instllningar, s skall jag byta direkt!!
Edit:
Citat:
man fr inte ndra i kllkoden, ska du ha en bugg fixad p ett lagligt stt t.ex, s mste du vnta p att Microsoft fixar den
Problemen som har uppsttt fr dem i trden handlar INTE om att skriva om XP... BARA att ndringar i hrdvaran kan berva dig rtten till vad jag kallar, DITT XP-exemplar...