2007-01-18, 21:39
Medlem
La Frutera!s avatar
Hejsan!

Jag kpte min dator fr ett par r sedan, och det fljde d med windows. Nu r det s att jag har formaterat om datorn massvis med gnger. Och nu denna gng s fungerar inte min serial key d jag ska aktivera mitt windows, eftersom jag anvnt nyckeln alldeles fr mnga gnger.
Det str att det fungerar om jag skriver i en ny nyckel.

Hur gr jag smidigast till vga?

Br jag ta ett frn ngot hackforum, eller br jag ringa upp kundtjnsten och frklara hur lget r?
Om alternativ A r det allra smidigaste, r det d ngon som vet var jag fr tag p nyckeln?

Jag har ju betalat fr det.

Mvh Fruta
Citera
2007-01-18, 21:43
Medlem
terfrsljare, Tillverkare

Citat:
Ursprungligen postat av La Frutería!
Hejsan!

Jag kpte min dator fr ett par r sedan, och det fljde d med windows. Nu r det s att jag har formaterat om datorn massvis med gnger. Och nu denna gng s fungerar inte min serial key d jag ska aktivera mitt windows, eftersom jag anvnt nyckeln alldeles fr mnga gnger.
Det str att det fungerar om jag skriver i en ny nyckel.

Hur gr jag smidigast till vga?

Br jag ta ett frn ngot hackforum, eller br jag ringa upp kundtjnsten och frklara hur lget r?
Om alternativ A r det allra smidigaste, r det d ngon som vet var jag fr tag p nyckeln?

Jag har ju betalat fr det.

Mvh Fruta

Det jag frst undrar r fljande...
Av vilken terfrsljare kpte du datorn?
Vem r tillverkaren av datorn (mrke, modell)?
Citera
2007-01-18, 23:00
Medlem
Gromnas avatar
Har du betalat fr en laglig kopia av Windows tycker jag du ska ringa till Microsoft och bertta vad som hnt och be om en ny nyckel.
Citera
2007-01-19, 05:18
Medlem
har samma problem med en laglig nyckel av windows XP.

windows anser inte man ska kunna formatera om sin dator 25ggr p 3-4r..
S nufrtiden s fr jag ringa in och aktivera min nyckel via telefon varje gng man formaterat om...

Fr ngon ny fr man inte, utan KPA ny heter det enligt microshit.

och dom kan INTE (enligt dom sjlva) aktivera s man fr 25 nya aktiveringar.

helt skadat, var det 2007 vi levde p?
Citera
2007-01-19, 05:22
Medlem
Otroligt!

Citat:
Ursprungligen postat av zleepy
har samma problem med en laglig nyckel av windows XP.

windows anser inte man ska kunna formatera om sin dator 25ggr p 3-4r..
S nufrtiden s fr jag ringa in och aktivera min nyckel via telefon varje gng man formaterat om...

Fr ngon ny fr man inte, utan KPA ny heter det enligt microshit.

och dom kan INTE (enligt dom sjlva) aktivera s man fr 25 nya aktiveringar.

helt skadat, var det 2007 vi levde p?

Det jag skulle rekommendera dig att gra r att leta efter paragrafer () i en lagbok om det dr fr jag har fr mig att du har rtt till dina 25 automatiska aktiveringar.
Citera
2007-01-19, 05:50
Medlem
Samma hnde mig efter en uppgradering av datorn. Men nr man kom till det stadiet dr man fick infon om att det var aktiverat fr mnga gnger, fanns som nn sade, microsofts telefonnummer.

Jag satt med detta mitt i natten och fick ett vansinnesutbrott p MS.

Skickade ett mail till dem, gick och lade mig och p morgonen funkade det av nn anledning igen..

MEN, det verkar som om man inte ger sitt operativsystem ven om man kpt det??

Eftersom det funkar s hr och man inte fr anvnda det som man vill?

Allts formatera eller uppgradera eligt egen vilja??

Ett jvla stt av MS!

Inte undra p att t.ex crack florerar nr man skall ha snt jvla strul med ett legalt XP??
Citera
2007-01-19, 11:20
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Frozenhero: Man kper inte sitt operativsystem, man kper en licens, s att man fr anvnda Microsofts OS.

Man fr bara anvnda OSet, man fr inte ndra i kllkoden, ska du ha en bugg fixad p ett lagligt stt t.ex, s mste du vnta p att Microsoft fixar den. Dr har du en frdelen med open source, dr kan du fixa det sjlv, om du har kunskapen vill sga.
Citera
2007-01-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da3DaLuZ
Frozenhero: Man kper inte sitt operativsystem, man kper en licens, s att man fr anvnda Microsofts OS.

Man fr bara anvnda OSet, man fr inte ndra i kllkoden, ska du ha en bugg fixad p ett lagligt stt t.ex, s mste du vnta p att Microsoft fixar den. Dr har du en frdelen med open source, dr kan du fixa det sjlv, om du har kunskapen vill sga.

ANVNDA ja! Om jag kper en dator och en licens och efter ett par r vill uppgradera min dator med t.ex mer RAM-minne s skall jag f gra det. Ny hrddisk, grafikkort likas... Jag byggde denna datorn jag sitter vid nu 2002 och lyckligtvis har den gtt att uppgradera s att den klarar mina behov under dessa, snart, 5 r...

Det skall rent ut sagt MS skita i. Jag har betalat fr rtten att anvnda t.ex Windows XP, eller?

Den enda anledningen till att det blir strul ibland med aktiveringar r ju att det finns massa crackade exemplar av t.ex XP ute?
De vill sortera bort dessa men tyvrr slr det fel och drabbar endast dem som de borde vara rdda om... nmligen de kunder som valt att betala fr sin licens..

De som kr crackat kan, om det strular, bara vnta ett tag s kommer en ny crack s funkar det igen...

Tyvrr(?) s verkar det ibland som att det skulle vara lttare att kra en crackad version... och om det r s borde MS verkligen ta sig en funderare p hur deras policy funkar...

Vad gller open-source s r jag sugen , liksom mnga andra skulle jag tro, att prova ngon Linuxdist... MEN... n har dessa en bit kvar till den "anvndarvnlighet" som dock finns i Windows..

Visst fan krnglar det ibland men man slipper iaf kommandorader och annat skit...?

Ge mig ett linux med ett grafiskt grnssnitt rtt igenom... inga konstiga kommandon fr att gra enkla/ndvndiga instllningar, s skall jag byta direkt!!

Edit:

Citat: man fr inte ndra i kllkoden, ska du ha en bugg fixad p ett lagligt stt t.ex, s mste du vnta p att Microsoft fixar den
Problemen som har uppsttt fr dem i trden handlar INTE om att skriva om XP... BARA att ndringar i hrdvaran kan berva dig rtten till vad jag kallar, DITT XP-exemplar...
Citera
2007-01-19, 22:37
Medlem
Ett knep r att kopiera C:\windows\system32\wpa.dbl och C:\windows\system32\wpa.bak. Sedan nr man har gjort sin ominstallation s lgger man tillbaka filerna s slipper man gra om aktiveringen...
Citera
2007-01-20, 02:46
Medlem
barreths avatar
1. Nr man aktiverar sin licens den 4:e gngen s kommer itne aktiveringen g igenom, men det str ett telefonnummer p skrmen, gratis nummer till microsofts produktaktivering fr windows xp och terminalservrar, ring dit.... tryck ngra siffror p luren och skrmen sen r det klart. de flesta behver itne ns prata med en riktig person fr att f det aktiverat utan pratar med en frinspelad gammal dam.... Skulle det g t pipan kommer du till kundtjnst som frgar dig fljande... Har du installerat kopian p fler datorer, d svara du nej... sen fr du en kod s r allt klart.....

mycket enkelt.

Nr det gller att byta och inte byta hrdvara s kan man tycka vad man vill, men str ju i licensavtalet vad som gller. S tyvrr kan vi inte klaga efter som vi accepterat det genom att installera skit-windows. (blir dock ndring p det tills vista)
Citera
2007-01-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barreth
1. Nr man aktiverar sin licens den 4:e gngen s kommer itne aktiveringen g igenom, men det str ett telefonnummer p skrmen, gratis nummer till microsofts produktaktivering fr windows xp och terminalservrar, ring dit.... tryck ngra siffror p luren och skrmen sen r det klart. de flesta behver itne ns prata med en riktig person fr att f det aktiverat utan pratar med en frinspelad gammal dam.... Skulle det g t pipan kommer du till kundtjnst som frgar dig fljande... Har du installerat kopian p fler datorer, d svara du nej... sen fr du en kod s r allt klart.....

p senaste nr jag formaterat s har jag pbrjat telesvaret med koden, men blivit vidarekopplad fr att gra det mun mot mun med ngn utlnsk person med riktig knackig svenska....

Men visst fr man windows aktiverat, men det inte har dom ppet nr jag r som mest aktiv, dvs 00-06 ... utan neeej.. dagtid heter det, och tjena... d jobbar man ju..

Fick blsa windows 3ggr p en dag frut pga av att jag fick in skit medans jag vntade p att f windows aktiverat...
Citera
2007-02-14, 18:07
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyewing
Ett knep r att kopiera C:\windows\system32\wpa.dbl och C:\windows\system32\wpa.bak. Sedan nr man har gjort sin ominstallation s lgger man tillbaka filerna s slipper man gra om aktiveringen...

Ngon som vet vilka filer i Vista som man kopiera fr att slippa aktivering vid ominstallation?
Har redan hunnit med att aktivera 2 gnger s det r vl bara 2 kvar tills jag blir tvungen att till telefonaktivering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in