• 1
  • 2
2007-01-18, 15:07
Medlem
hanumans avatar
Som rubriken antyder tänkte jag bli bloggare, men inte på egen server utan på någon av de befintliga tjänsterna. Vilken bloggsite är bäst enlig panelen?

Sådant som jag uppskattar:
- Snabb server
- Möjlighet att tweaka utseendet
- Lite reklam
- Ingen kostnad
Citera
2007-01-18, 16:55
Medlem
blogger.com fungerar utmärkt.

- Snabb server
- Möjlighet att tweaka utseendet hur du vill
- Ingen reklam
- Ingen kostnad
Citera
2007-01-18, 23:25
Medlem
phatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingNero
blogger.com fungerar utmärkt.

- Snabb server
- Möjlighet att tweaka utseendet hur du vill
- Ingen reklam
- Ingen kostnad

- Jobbigt sidhuvud
- Dåligt kommentarsystem

Säger inte att Blogger är dåligt men hanuman vill nog ha all relevant info innan han bestämmer sig
Citera
2007-01-19, 10:31
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phatz
- Jobbigt sidhuvud
- Dåligt kommentarsystem

Säger inte att Blogger är dåligt men hanuman vill nog ha all relevant info innan han bestämmer sig
Jämfört med vad? Finns det någon du hellre föredrar? Jag vill ju inte lägga bloggen på fel ställe.
Citera
2007-01-19, 12:24
Medlem
phatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Jämfört med vad? Finns det någon du hellre föredrar? Jag vill ju inte lägga bloggen på fel ställe.

Näe, jag kan bara kommentera utifrån ett besökarperspektiv när det kommer till bloggtjänster. Själv älskar jag Wordpress serverpaket men frågan är ju om bloggarna på deras servrar är lika bra.
Citera
2007-01-19, 12:37
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Näe, jag kan bara kommentera utifrån ett besökarperspektiv när det kommer till bloggtjänster. Själv älskar jag Wordpress serverpaket men frågan är ju om bloggarna på deras servrar är lika bra.
Gillar själv wordpress och kommer nog att sakna det, men jag har ingen möjlighet till att köra det i och med att jag inte har någon serverplats för det annat än hemmaburken som ju står avstängd då och då...
Citera
2007-01-19, 13:39
Medlem
phatzs avatar
Citat:
Gillar själv wordpress och kommer nog att sakna det, men jag har ingen möjlighet till att köra det i och med att jag inte har någon serverplats för det annat än hemmaburken som ju står avstängd då och då...

Om du är en van Wordpress-användare kanske det skulle vara bekvämt att fortsätta med dom. Personligen kan jag självklart inte garantera att det är bättre än Blogger men jag har helt klart mer förtroende för Wordpress. Och de negativa aspekterna jag pekade på om Blogger gäller inte för Wordpress. De positiva vettetusan, ingen reklam (utöver textlänk i foten) eller kostnad åtminstone.
Citera
2007-01-19, 14:23
Medlem
PyR0s avatar
Tycker blogg.se fungerar bra för den som inte har allt för stora krav. Du kan ändra teckensnitt, sidhuvud, bakgrund, färgtema etc.
Mycket bra statistiksystem, du kan välja om du vill godkänna kommentarerna först mm.

Det enda som är negativt är väl en google adsense annons på startsidan, inget man lägger märke till speciellt mycket dock.
Citera
2007-01-19, 18:32
Medlem
daylights avatar
Wordpress finns online, du behöver inte egen server:

http://wordpress.com/
Citera
2007-01-19, 18:39
Medlem
Citat:

Du BEHÖVER ju inte lägga wordpress på din egna server, du får ju använda deras om du vill..

EDIT:

Damn you daylight! Det här är vad som händer om man går och värmer pizza före man svarar
Citera
2007-01-20, 04:02
Medlem
Citat:
- Jobbigt sidhuvud
- Dåligt kommentarsystem

Jobbigt sidhuvud? Det går att plocka bort blogger-listen och ändra designen hur du vill...
Vad kommentarerna beträffar har jag inte reflekterat över att systemet är dåligt. Vad är dåligt med det?
Citera
2007-01-20, 04:55
Medlem
wordpress tycker jag funkar utmärkt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem