2007-01-18, 01:40
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchslapper
De begåvade behöver inte de dumma för att bibehålla sin lycka.
Varför då låta de dumma fortsätta korrumpera miljön vilket gör att vattennivån stiger pga växthuseffekten. Detta leder till att de begåvade som bor på utsatta drunknar och inte kan fortsätta sitt lyckliga liv. Dumma personer mördar också de begåvade.

Varför tar inte de begåvade ihjäl alla dumma eftersom de har kontroll och vill leva sitt lyckliga liv? Skulle de begåvade fortsätta vara lyckliga av att dö skulle de ta självmord allihopa

Edit: Hm kom jusst på en sak men vill inte hjälpa dig. Får se om du skriver det. Isf måste jag skriva ett nytt argument. Det handlar endå om att motbevisa dig =P
Citera
2007-01-18, 01:44
Medlem
bitchslappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Varför då låta de dumma fortsätta korrumpera miljön vilket gör att vattennivån stiger pga växthuseffekten. Detta leder till att de begåvade som bor på utsatta drunknar och inte kan fortsätta sitt lyckliga liv. Dumma personer mördar också de begåvade.

Varför tar inte de begåvade ihjäl alla dumma eftersom de har kontroll och vill leva sitt lyckliga liv? Skulle de begåvade fortsätta vara lyckliga av att dö skulle de ta självmord allihopa

De begåvade kanske inte kan ta död på de dumma eftersom de är i numerärt underläge.

De begåvade är lyckliga, och ur deras begåvning kommer denna lycka. De kan förvisso oroa sig över framtiden, eller att någon dumskalle ska göra dem illa, men de är för begåvade för att ge sig hän denna oro. De vet att handla förnuftigt och noggrant, och gör det de kan för att göra världen bättre.

De är för begåvade för att tro på en snabb lösning på alla problem. Det faktum att de avfärdar alla snabba lösningar och desperata generaliseringar, som de dumma ägnar sig åt, gör dem till tryggare och stabilare människor.

(Håll hela tiden i minnet att jag bara jobbar med ett tankeexperiment här och tro inte att dessa teorier är något jag personligen står för).
Citera
2007-01-18, 01:45
Medlem
2500s avatar
Haha du skrev exakt det jag tänkte på att jag hade fel. Kom på att du inte syftade på att de dumma kommit på Iq testet vilket gjorde att de inte hade någon hemmlig makt Men ska läsa igenom hela nya
Citera
2007-01-18, 01:47
Medlem
"Det finns fler dårar än visa, och även hos den vise finns det mer dårskap än visdom".
Citera
2007-01-18, 01:48
Medlem
2500s avatar
Citat:
De begåvade kanske inte kan ta död på de dumma eftersom de är i numerärt underläge.

De begåvade är lyckliga, och ur deras begåvning kommer denna lycka. De kan förvisso oroa sig över framtiden, eller att någon dumskalle ska göra dem illa, men de är för begåvade för att ge sig hän denna oro. De vet att handla förnuftigt och noggrant, och gör det de kan för att göra världen bättre.

De är för begåvade för att tro på en snabb lösning på alla problem. Det faktum att de avfärdar alla snabba lösningar och desperata generaliseringar, som de dumma ägnar sig åt, gör dem till tryggare och stabilare människor.

(Håll hela tiden i minnet att jag bara jobbar med ett tankeexperiment här och tro inte att dessa teorier är något jag personligen står för).

Men eftersom de begåvade inte nyss uppkommit av en slump under senaste århundradet måste de haft en lång tid att tänka och sammafatta deras begåvade kunskaper på för att lösa problemet.
Edit: Alltså borde det vara löst nu. Eller har de en ondeskefull plan på att fly jorden tillsammans när det händer något katastrofalt.

Jag börjar faktiskt bli mer och mer på denna idéen. En bättre men lite ovärkligare teori på alla dessa myter som finns om forna fenomem. Undervattensstaden med hög teknologi. Pyramidernas exakthet mot norr. Ja allting =)

Jag förstår att du inte tror på det. Men jag börjar tro på det. Eller att en möjlighet finns. Även om den är ytterst liten. Du manipulerar mig!
Citera
2007-01-18, 01:52
Medlem
bitchslappers avatar
Citat:
Men eftersom de begåvade inte nyss uppkommit av en slump under senaste århundradet måste de haft en lång tid att tänka och sammafatta deras begåvade kunskaper på för att lösa problemet.
Edit: Alltså borde det vara löst nu. Eller har de en ondeskefull plan på att fly jorden tillsammans när det händer något katastrofalt.

Jag börjar faktiskt bli mer och mer på denna idéen. En bättre men lite ovärkligare teori på alla dessa myter som finns om forna fenomem. Undervattensstaden med hög teknologi. Pyramidernas exakthet mot norr. Ja allting =)

Bara för att det finns begåvade människor innebär det inte att dessa kan lösa alla människors problem. Det ingår i de begåvades kunskap, att de vet, med full säkerhet, att människan är född till en värld av elände och jämna plågor. Just för att de vet och förstår detta slutar de pissa i motvind och lever istället ett lugnt och anständigt liv, lyckliga, begåvade och precis lika dödliga som alla andra.
Citera
2007-01-18, 02:05
Medlem
2500s avatar
Citat:
Bara för att det finns begåvade människor innebär det inte att dessa kan lösa alla människors problem. Det ingår i de begåvades kunskap, att de vet, med full säkerhet, att människan är född till en värld av elände och jämna plågor. Just för att de vet och förstår detta slutar de pissa i motvind och lever istället ett lugnt och anständigt liv, lyckliga, begåvade och precis lika dödliga som alla andra.

Det är svårt när jag inte vet vad hemmligheten till de begåvades lycka är.

Men jag vet att dom vill överleva UTAN att försämmra sin egen lycka. Detta genom att förstå hur livet kommer att se ut. Deras lycka uppkommer då genom att leva det som det är eftersom de itne har någon hemmlig makt. Men de blir fortfarande mer glada av att få de dumma att bli olyckliga.

De dumma finns än. Skulle de inte vilja sprida olyckligheten på ett större fält? De borde ha en högre possition. Men de kan inte sprida den fysiskt så att säga. Eftersom det påvärkar även de begåvade (felaktig demokrati etc)
Men psykiskt eftersom de andra begåvade inte påvärkas.

Deras sätt är att göra det psykiskt globalt och fysiskt lokalt så att säga.

Borde de då inte ha höga positioner som syns i tv/ media ofta och sprider olyckan till de dumma? Alla de begåvade uppskattar detta och skulle främja idéen. Men begåvade skulle alltså vilja få de primitiva delarna att inskaffa dessa tv apparater samt tidningar radio etc. Och eftersom de begåvade säkerligen har en högre position skulle de kunna göra detta möjligt.

Men det har inte skett än.

Edit. Media har funnits i många, många år så det är ingen kortsiktig plan och den är möjlig. Om den nu itne påvärkar deras egna lycka negativt genom att åstakomma detta
Citera
2007-01-18, 03:25
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Jag vill ha funderingar kring min text. Som du skrev tidigare

Ok, min fundering är att det är ganska barnsligt svammel.
Klart man kan motargumentera allting om det nu roar en,
men bara för att du TROR att du kan motargumentera
behöver det inte betyda att det du säger har någon faktisk
substans.
Att hålla käft är inte sällan en dygd, för övrigt.
Citera
2007-01-18, 10:53
Medlem
Toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Ok, min fundering är att det är ganska barnsligt svammel.
Klart man kan motargumentera allting om det nu roar en,
men bara för att du TROR att du kan motargumentera
behöver det inte betyda att det du säger har någon faktisk
substans.
Att hålla käft är inte sällan en dygd, för övrigt.
Det är ganska det jag kännde när jag läste texten.

Om folk möjligtvis på något sätt visar att du vunnit är det inte ens säkert att det är så, de karnse bara vill få tyst på dig.
Citera
2007-01-18, 16:18
Bannlyst
När man ignorerar dumheter och jagar kunskap känner man sig intelligent, men egentligen är det bara ignorans som maskerar sig som kunskap.

All kunskap är skräp, men man måste kasta bort det för att inse det.
Citera
2007-01-18, 19:07
Medlem
2500s avatar
Barnsligt kan det vara. Men är inte ditt inlägg detsamma?

Nu klagar vi på detta. Sa innan att allting kan motargumenteras. även det jag gör.

Jag kan säga att det är barnsligt av dig att ens logga in på fb för att du söker kunskap vilket är onödigt etc etc. Det är även kunskap att ta reda på en rolig länk.

Det finns inga svar om man går till botten med allt.

Edit. Jag menade inte att jag kan hitta det negativa i allt.....
Citera
2007-01-18, 19:29
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Barnsligt kan det vara. Men är inte ditt inlägg detsamma?

Nu klagar vi på detta. Sa innan att allting kan motargumenteras. även det jag gör.

Jag kan säga att det är barnsligt av dig att ens logga in på fb för att du söker kunskap vilket är onödigt etc etc. Det är även kunskap att ta reda på en rolig länk.

Det finns inga svar om man går till botten med allt.

Edit. Jag menade inte att jag kan hitta det negativa i allt.....

Nope, mitt inlägg var inte barnsligt.
Jag argumenterade heller inte emot att allt kan motargumenteras,
jag påpekade bara att möjligheten inte nödvändigtvis är en garanti
för att ens argument är värda något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här