• 1
  • 2
2007-01-17, 22:43
Medlem
2500s avatar
Okej jag har jusst kommit på en pryl sedan en av mina gammla vänner jusst sa upp bekantskaps kretsen men mig för att jag är så negativ och sur i allt hon säger och gör att alla hennes åsikter är fel.

Jag är fan som snubben i "thank you for smoking"

Nu har jag kommit på en sak. Jag säger aldrig mina egna åsikter. Hon frågade vad jag gillade och jag vart stum. Jag vågade inte säga det. Det sätter mig i en svag possition. Har kommit fram till att allting. Ja nästan allting iaf. Kan motargumenteras så att ens egen åsikt blir fel om man inte frågar den andra vad den tycker är bra. Istället för vad den tycker är dåligt, hänger ni med?

Det finns ett fåtal saker som inte kan motargumenteras. Saker som man männsklig överlevnad. Eller alltså den riktiga sk "moralen" Men det kan också motargumenteras kom jag jusst på. Vi är idag vad vi är idag och vi är inte robotar från framtiden som tittar tillbaka.

Varför Jag skriver detta är för att jag vill se om det finns fler som jag. Igentligen är vi dom svagaste. Men endå inte.

Bäbisar är lyckliga för dom tänker bara i en bana. Ex: En gul färg, ROLIGT.

Sen kommer det är inte roligt längre, när dom växer upp och kan hittar nya saker.

Sen kommer ribban. Det var roligare så den Gula färgen är inte rolig längre. Min "Glad" ribba är höjd så att säga

Sen kommer varför är det roligt?

Sen kommer Varför blir jag glad? Jag blir inte det utan det är bara hjärnan som spökar.

Sen kommer. Men jag är endå människa så även om hjärnan spökar så tror hjärnan på spöken.

Sen kommer negativiteten till ALLT.

Man kan motargumentera allas åsikter.

Nu har jag flummat runt här för mycket. Har tom glömt varför jag skrev detta.
Men vad är botemedlet. Jag vill vara en snäll svensk som inte tänker på hur/varför utan bara accepterar. Känns meningslöst men man blir lycklig.

Dumma personer är gladare som man brukar säga
Citera
2007-01-17, 22:47
Medlem
2500s avatar
Tom hela detta inlägg kan motargumenteras så att det blir fel. Tragiskt
Citera
2007-01-17, 23:15
Medlem
Ja, du "ägde" precis dig själv.

Nej, men till allvaret så är det väl så, när man blottar sina åsikter och värderingar så hamnar man i en utsatt position, självklart. Men samtidigt så finns det vissa saker man inte riktigt kan förstå varför man känner så starkt för men ändå envisas med att hålla fast vid. Sådana argument motargumenteras, men kan inte "falsifiseras".

Exempel:
Jag tror på Gud.

Varför tror du på Gud?
- Jag vet inte, jag gör bara det.

Här kan personen då lägga fram världens ansats av vetenskapliga bevis, men i grund och botten kan du som person fortfarande hävda att den andre trots allt inte kan dementera någonting som inte går att förklara; och att hela diskussionen egentligen är omöjlig om båda har väldefinierade åsikter varvid din åsikt i mitt tycke står kvar.

Detta gäller dock inte detaljfakta i t.ex. en vetenskaplig teori, eller någonting dylikt, där kan det faktist finnas ganska objektiva "rätt och fel".

Men det är en enda stor soppa alltihop, jag håller givetvis med, och den bästa positionen är man självklart i så länge man inte förtäljer något om sig själv; börja därför alltid dina meningar i diskussioner med: min åsikt är oväsentlig, men däremot... ,
Citera
2007-01-17, 23:19
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Sen kommer ribban. Det var roligare så den Gula färgen är inte rolig längre. Min "Glad" ribba är höjd så att säga

"Glad" ribba? Är det samma sak som erektion? Hur som helst, du kan aldrig motargumentera sex. Knulla is the shit! Om du har något argument emot det så innebär det bara att du är oskuld!
Citera
2007-01-17, 23:38
Medlem
2500s avatar
NilsL Väldigt intressant. Kom på mig själv att jag blir arg på sånna personer för logiken visar till 99.99% att det är fel. Men det är som du säger. Dom kan bara svara: Jag bara tror på det.

ren fakta är svårt. Men alltså åsikter angående faktan kan man snacka sig runt och ja oändliga grejjer som värderingar osv =)

Jag behöver aldrig använda "min åsikt är oväsentlig, men däremot" ^^ För i disskutioner vill folk bara få ur sitt eget och det är aldrig någon som frågar: vad tycker du? Det gynnar mig Mähä

Fahlenovic

okej ska vi börja nudå? jag kan inte motbevisa att du tycker det är "KÖNG"

Men jag kan använda logik för att slå ner sex ur synvinkeln "köng"

Lite svårt nu när du inte svarar efter varje mening jag säger. Sitter jag å skriver det nu så kan du ju ha svarat annorlunda och det kan bli helt fel.

Men det jag kan svara på direkt är att du kan snacka om det även fast du är oskuld. Anv fakta, logik, spekulationer.......

Förövrigt är sex fan inte det bästa. Jobbigt å kånka på för den där lilla njutningen. Finns sätt att arbeta mindre för större njutning. Ta ett skjut Heroin och du vill aldrig knulla igen om du får båda valen framför dig.....Jag har aldrig använt Heroin men kan endå använda det i exemplet. Däremot vet jag itne din utgångspunk eftersom du inte kan svara. Du kan ha gjort annorlunda och jag måste försöka på anant sätt.....
Innan jag knullat hade jag fortfarande kunnat säga detta? Allt du säger är FEL!
Men ja du har inte kunnat svara så denna disskution ger inget

Hänger du med?
Citera
2007-01-17, 23:56
Medlem
Är svamp involverad i dia funderingar?
Du hävdar att "....logiken visar till 99.99% att det är fel..." Vad har du för bevis att så är fallet
Citera
2007-01-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Du hävdar att "....logiken visar till 99.99% att det är fel..." Vad har du för bevis att så är fallet
Vad har du för bevis att det behövs bevis att visa att fallet är så?
Citera
2007-01-18, 00:06
Medlem
Citat:
Okej jag har jusst kommit på en pryl sedan en av mina gammla vänner jusst sa upp bekantskaps kretsen men mig för att jag är så negativ och sur i allt hon säger och gör att alla hennes åsikter är fel.

Jag är fan som snubben i "thank you for smoking"

Nu har jag kommit på en sak. Jag säger aldrig mina egna åsikter. Hon frågade vad jag gillade och jag vart stum. Jag vågade inte säga det. Det sätter mig i en svag possition. Har kommit fram till att allting. Ja nästan allting iaf. Kan motargumenteras så att ens egen åsikt blir fel om man inte frågar den andra vad den tycker är bra. Istället för vad den tycker är dåligt, hänger ni med?

Det finns ett fåtal saker som inte kan motargumenteras. Saker som man männsklig överlevnad. Eller alltså den riktiga sk "moralen" Men det kan också motargumenteras kom jag jusst på. Vi är idag vad vi är idag och vi är inte robotar från framtiden som tittar tillbaka.

Varför Jag skriver detta är för att jag vill se om det finns fler som jag. Igentligen är vi dom svagaste. Men endå inte.

Bäbisar är lyckliga för dom tänker bara i en bana. Ex: En gul färg, ROLIGT.

Sen kommer det är inte roligt längre, när dom växer upp och kan hittar nya saker.

Sen kommer varför är det roligt?

Sen kommer Varför blir jag glad? Jag blir inte det utan det är bara hjärnan som spökar.

Sen kommer. Men jag är endå människa så även om hjärnan spökar så tror hjärnan på spöken.

Sen kommer negativiteten till ALLT.

Man kan motargumentera allas åsikter.

Nu har jag flummat runt här för mycket. Har tom glömt varför jag skrev detta.
Men vad är botemedlet. Jag vill vara en snäll svensk som inte tänker på hur/varför utan bara accepterar. Känns meningslöst men man blir lycklig.

Dumma personer är gladare som man brukar säga

Allt kan argumenteras, även varför allt ens skall argumenteras.

Varför argumentera(bort) livet, istället för att leva detsamma; snacka om att göra livet svårare än det alls behöver vara...Men det finns säkert argument till/ för detta, också.
Men vilket är då argumentet till/ för att göra sitt liv svårare än det alls behöver vara? Och vet man alls detta? Eller "argumenterar" man bara, för "sakens skull"...?
Citera
2007-01-18, 00:38
Medlem
2500s avatar
Ha allt är struligt =D Jag tänker inte svara på alla hur och varför frågor. Man kan hålla på i oändligheter =)

Men ja allt kan argumenteras och det är inte så lätt att ibland bara strunta i allt. Det händer ju. Men har bara blivit värre och värre med tiden.

har tom en psykolog som jag pratar med det om och hon säger att jag inte tillåter mig själv att vara glad. Har aldrig fattat det ordentligt men förstår nu

Har även funderat på det där om varför argumentera. Det finns ju ett varför inte också. Och är man allmänt less på allt så är det de enda som lyfter upp en istället för att bara nicka
Citera
2007-01-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ha allt är struligt =D Jag tänker inte svara på alla hur och varför frågar. Man kan hålla på i oändligheter =)

Men!? "Jag kan motargumentera ALLAS åsikter"= din rubrik.
Citera
2007-01-18, 00:41
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l4in
Vad har du för bevis att det behövs bevis att visa att fallet är så?

Mina formuleringar kan vara skruvade. Men den där alltså ?!?!?!
Citera
2007-01-18, 00:43
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Men!? "Jag kan motargumentera ALLAS åsikter"= din rubrik.

Menade inte att jag skulle sitta natten lång och göra det. Funkar inte på nätet så bra som nämnt i mitt 3dje inlägg. Sen får jag ingen speciell tillfredställelse av det här på fb faktiskt om det inte kommer upp påståenden som det där med sexet

Jag vill ha funderingar kring min text. Som du skrev tidigare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in