• 1
  • 2
2007-01-17, 19:59
Bannlyst
Jag beställde kaktusfrön från en hemsida och han som sålde la i en påse datura-frön. Så nu undrar jag hur man odlar datura och hur man blir bäng på det (för det blir man väll?).

EDIT: Att odla datura är väll lagligt?
Citera
2007-01-17, 20:08
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
Jag beställde kaktusfrön från en hemsida och han som sålde la i en påse datura-frön. Så nu undrar jag hur man odlar datura och hur man blir bäng på det (för det blir man väll?).

EDIT: Att odla datura är väll lagligt?

Du vill inte bli bäng på det kan jag ju säga. Tror du kan koka te på några blad och sedan dricka och bli bäng. Fast jag lovar dig du vill inte bli bäng på datura! Det är ett nervgift.

Edit: Ja det är lagligt tanter gör det hela tiden!
Citera
2007-01-17, 20:54
Medlem
DrGreenthumbs avatar
lagligt och dumt, jag har 2st datura, samlarobjekt såklart, jag är inte idiotiskt nog att knarka på datura, men om du verkligen vill odla vilket ingen kommer att hindra dig från så finns det frön du kan köpa på impecta, kostar omkring 18-22kr per pack tror jag det var.
Citera
2007-01-17, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
lagligt och dumt, jag har 2st datura, samlarobjekt såklart, jag är inte idiotiskt nog att knarka på datura, men om du verkligen vill odla vilket ingen kommer att hindra dig från så finns det frön du kan köpa på impecta, kostar omkring 18-22kr per pack tror jag det var.
som sagt har jag redan frön som jag fick på köpet.

Så att knarka datura är inte bra? Vad kan hända och vilka effekter har det ?
Citera
2007-01-17, 20:56
Bannlyst
Citat:

Sök på datura och läs!! Finns massa trådar om det här och på andra ställen.

Jag har aldrig tagit det, men det man har läst så verkar det vara ett jävla gift.

Denna kan du läsa med: http://www.flashback.org/showthread.php?t=354523
Citera
2007-01-17, 21:00
Medlem
S_o_Ns avatar
Finns MÅNGA trådar om det.. Sök!
Citera
2007-01-17, 21:00
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:

aha oki såg inte, men checka in på tripprapporter, det var nån som vågade sig in i daturans värld, icke trevligt. som ovan sagt, det är ingen kanrk, ingen berusningsmedel, bara sinnerförvirrande gift!
Citera
2007-01-17, 21:03
Bannlyst
har läst en tripprapport om datura. Tråkigt att det kan vara dödligt, han som gav mig påsen på köpet ville väll ha ihjäl mig
Citera
2007-01-17, 21:04
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
har läst en tripprapport om datura. Tråkigt att det kan vara dödligt, han som gav mig påsen på köpet ville väll ha ihjäl mig

antagligen, ack ack för den jäveln!
Citera
2007-01-17, 21:26
Bannlyst
jaja, får väll odla skiten ändå o ge den till morsan som snart fyller år...
Citera
2007-01-17, 22:35
Medlem
West-ens avatar
En liten dos i testningssyfte då?
Som jag förstod i den där rapporten så blev man så långt ifrån normal som det bara går! Finns det folk som har skadat sig själv eller andra på detta?
Citera
2007-01-17, 22:47
Medlem
akvariefisks avatar
Datura är trevlig och enkel att odla. Tycker om mycket näring och sol. Däremot är det riktigt korkat att använda det som drog om man inte är ordentligt insatt i vad det är man sysslar med. Många har dött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in