2007-01-17, 08:02
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Är du säker på att det var 5g? Läser på wikipedia att:
Jo, fem gram var det i just den studien. Dock kanske jag skulle ha skrivit att en vanligare dos är mellan 5-15 mg/kg.
Citera
2007-01-17, 08:47
Medlem
Pachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Jag trodde koffeintabletter var receptbelagda nu...

Nej det finns kvar , finns på hyllan där upp piggande står som gineseng osv. Annars är de bara o fråga. Men de är dyrt... 40 kr för 30 tabletter tror ja de kostade
Citera
2007-01-17, 11:48
Medlem
Det finns en gräns för hur många tabletter man får köpa, åt gången. Helt sjukt.

Hitills har jag inte fattat vilken den är dock, eller så skiter dom i den - förmodligen det senare.
Citera
2007-01-17, 18:12
Medlem
De enda koffeintabletter som finns på apoteket är 100mg allt större än de blev receptbelagt.

Jag dricker vanligen 3-5koppar kaffe per dag, märken i princip ingen skillnad om jag ta i mig ett par tabletter innan träningen.
Citera
2007-01-17, 19:14
Medlem
Pachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gislo
Det finns en gräns för hur många tabletter man får köpa, åt gången. Helt sjukt.

Hitills har jag inte fattat vilken den är dock, eller så skiter dom i den - förmodligen det senare.

Jasså är de sant jag köpte 4 burkar innan thailand och kärringen i kassan tog bara betalt med en sne blick men hon sa inget Kanske beror på HUR många man köper, men 4 burkar va lugnt iallfall
Citera
2007-01-17, 19:16
Medlem
dajolles avatar
köpte 200st 200mg för 79kr
Citera
2007-01-17, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pacha
Jag brukar köpa koffein tabletter på apoteket (jag vet skit dyrt men va faan ) Och ofta lördag morgon innan mitt 1,15 min intensiv pass tar jag 300mg koffein o dricker oxå en red bull light. Kl är då runt 9 när jag tar tabeltterna o på cykeln sen trampar jag mer o har jäkligt mycket mer ork än vanligt

Jag tycker koffein e asbra för o vara lagligt Jag tävlar ju inte i nånting förutom med mig själv på spinningcykeln

Beställde koffeintabletter från nätet för ett par veckor sedan 90 tab 200mg för typ 78kr tror jag det var, tyckte inte jag var dyrt. minns inte adressen, har den hemma, är ju inte hemma utan på jobbet och tråkar...
Citera
2007-01-17, 19:23
Medlem
JemyMs avatar
Jag har för mig nån hade ihjäl sig genom att äta koffeintabletter och sen dess har de varit begränsat.
Citera
2007-01-17, 19:25
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Jag har för mig nån hade ihjäl sig genom att äta koffeintabletter och sen dess har de varit begränsat.
nja, i många självmordsförsök användes koffeintabs av unga tjejer... bra att de är receptbelagt nu för de flesta överlevde. Så nu kanske de hittar något mer kraftigt...
Citera
2007-01-17, 19:41
Medlem
snömannens avatar
Citat:

det stämmer, det var dock en norrman...

de blev förbjudna i norge efter den incidenten.
Citera
2007-01-17, 21:45
Medlem
Pröva denna istället för bara koffein, tycker den funkar riktigt bra.

Finns på www.bigboss.nu

BIGBOSS BOOSTER
För dig som vill öka både i styrka, muskelmassa och uthållighet. Stimulerar kroppens produktion av adrenalin samt testosteron. BOOSTER intas ca 10-20 min före träning och gör det möjligt attträna både hårdare, med högre vikter och mera uthålligt. Du kommer att känna lätta stickningar i huden efter ca 10 min vilket är helt normalt, dessa försvinner gradvis.

Doseringar per förpackning: 30

Per dosering: 1skopa (räcker med en halv också)

4000mg: Beta-Alanin
1000mg: Taurin
400mg: Koffein
200mg: Magnesium
200mg: C-vitamin
200mg: Vitamin B.6
100mg: Pantothenic acid
100mg: Vitamin B.3
100mcg: Vitamin B.12
Citera
2007-01-17, 22:47
Medlem
Pachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rozzi
Beställde koffeintabletter från nätet för ett par veckor sedan 90 tab 200mg för typ 78kr tror jag det var, tyckte inte jag var dyrt. minns inte adressen, har den hemma, är ju inte hemma utan på jobbet och tråkar...

Ja de va ett shysst pris Jag köpte tidigare koffeintabeltter 250mg på nätet men då kunde man inte handla under 300 spänn vilket gjorde att jag fick koffeintabeltter till förbannelse .... Va de inte samma där du beställde? Att de va en mini summa typ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in