För att inte dra igång en tråd för en enkel förfrågan så provar jag här.
Vad är det för melodi som dom spelar här, dom började precis
där detta klipp startar, eller några sekunder innan.
För att inte dra igång en tråd för en enkel förfrågan så provar jag här.
Vad är det för melodi som dom spelar här, dom började precis
där detta klipp startar, eller några sekunder innan.
Tänker osökt på Otis Gibbs bara på rösten. Kanske Fred Eaglesmith kan ha något också. Även The Big Lebowski, Jeff Bridges själv, har ju lirat in lite musik som är raspig och rå
Om du söker brittiska låtskrivare av rang så kan jag rekommendera Prefab Sprout. Sångaren och låtskrivaren Paddy Mcaloon håller jag för en av de bästa låtskrivarna någonsin.
När det gäller ljudet har de ett slags slickat popsound. Huruvida det handlar om en ambient ljudbild vet jag inte, men jag vet att de har arbetat med Calum Malcolm som stod bakom Blue Niles ljud.
Här är en Youtubelänk där du kan höra hela andra LP:n "Steve McQueen". Det finns annars hur mycket material som helst utlagt på Youtube.
Tjenare! Jag letar efter några feta 70-80-90tals låtar med feta solon var tionde sekund o go bas i bakgrunden! Något som är likt "Rock the Night" typ! Allt liknande är välkommet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!