2007-07-04, 14:57
Medlem
Stuntman Mikes avatar
Jag är på jakt efter låtar som har samma sound som Damian Marley´s-Welcome To Jamrock, och btw.. Klassas den låten som dancehall?
Citera
2007-07-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Prova: Breaking Benjamin, Trust Company, Drowning Pool, Entwine, Ill Nino, Nothingface, Shinedown, Staind, Spineshank, Unloco och Earshot..

Berätta gärna om jag hjälpte dig och vilka du tyckte om..

Breaking Benjamin har jag redan. Ska kolla in dom andra!
Citera
2007-07-04, 19:28
Medlem
Rafos avatar
Dags för mej att se om jag kan fiska fram några bra rekommendationer.

Letar efter låtar liknande Enemy of the enemy av asian dub foundation.
Den har en fet inledning där det låter som om ljudet snurrar runt dej, letar efter liknande musik i trippiga syften. Inte just så mycket musik utan mer ljud som man kan fokusera på.

Lite musik liknande den av Oasis eller kanske Embrace skulle vara roligt att ha, gärna låtar liknande Stop crying your heart out och andra låtar vilket bara får en att lipa som när man var liten.
Citera
2007-07-07, 15:56
Medlem
williamwallaces avatar
The Killers

Någon som har några bra förslag på grupper/artister som låter ungefär som The Killers?

Tack på förhand.
Citera
2007-07-07, 16:28
Medlem
Lappskojss avatar
nån som känner till nått som liknar Ayumi Hamasaki?
Citera
2007-07-07, 20:27
Medlem
k-nytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogabo
Söker musik som liknar The Knife?
Å då deras låtar där dom sjunger.. Någon som har liknade röst som hon som sjunger typ el nått.. hehe

Tack för svar

Kvinnliga sångaren i Zeigeist(svenskt band) härmar henne... fast i stort sett är dom väl mest influerade av fisherspooner.
Patetiskt krystade live men låtarna fastnar man riktigt för.
Citera
2007-07-07, 20:29
Medlem
k-nytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Någon som har några bra förslag på grupper/artister som låter ungefär som The Killers?

Tack på förhand.

Mycket... franz ferdinand t.ex
På myspace kan du nog hitta ett helt drös med kopior, eller ens hitta, gör ett konto så kommer dom till dig!
Citera
2007-07-08, 14:49
Medlem
Tjena!

Skulle vilja ha liknande musik som hatebreed, stone sour, machine head samt therion med låten summernight city.

Finns det band som är som Therion - summernight city i allmänhet? Alltså tung slö gitarr t.ex.

Tack på förhand! Hoppas på snabba svar då jag tänkte bränna en ny skiva till nattskiftet!
Citera
2007-07-09, 23:02
Medlem
hollos avatar
Någon som vet ett band med lika grym sångare som killen i Shinedown? Han är troligtvis den bästa sångaren jag hört. Ge mig fler mumsiga.
Citera
2007-07-10, 16:08
Medlem
p4nd0ras avatar
Söker ngn form av techno/trance/dance/rave w/e låt som har det där "viol/gitarr-ljudet" som man kan höra i DJ Tiesto - Live at TMF awards och infected Mushroom - Stretched.
Citera
2007-07-15, 02:31
Medlem
broes avatar
Söker brittisk hiphop i likhet med t.ex the streets, dizzee rascal och the mitchell brothers..

tack på förhand!
Citera
2007-07-16, 02:14
Medlem
Smaskenss avatar
Annorlunda request

Jag fascineras av starka känslouttryck både inom musik och film, speciellt när det upplevs som genuint. Jag kan läsa en artikel om en musikers svåra barndom och genast uppskatta hans låtar om hur han hatar sina plågoandar mycket mer t.ex. Jag lyssnar med behållning på hatisk musik som Marilyn Manson, rå black metal och även nazistisk musik med aggresiva texter. Just politiskt extrem musik är något jag är ute efter nu. Det kan vara i stort sett vad som helst, gärna musik från nuvarande oroshärdar som Irak och Tjetenien, där unga människor spottar ur sig sitt hat genom musiken. Låtar som behandlar Israel-Palestina-konflikten är också välkommen. Hårdrock är självklart det bästa valet.......... Gärna på ovanliga språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in