Jag söker band som gör symfoniliknande musik, men gärna med inslag av andra, lite våldsammare, genrer. Exempel:
Lacrimosa spelar precis den typen av musik jag söker, men jag har lyssnat igenom allt de gjort på tok för många gånger. De har spelat in album med London Symphony Orchestra och Hamburg State Opera men klassas enligt Last.fm som "Gothic". Under denna tag hittar man dock oftast bara trams, helt utan den orkestrala biten.
Haggard gör också bra men samtidigt väldigt unik musik. Med 16 bandmedlemmar på instrument som cello, fiol, klarinett och oboe blandar de renässans/medeltidsmusik med growl och lite hårdare inslag.
Om någon känner till band som spelar liknande musik, med stort fokus på orkestralbiten, vore jag intresserad att få veta vad de heter!
Min favoritskiva alla tider är nog Projector med Dark Tranquillity. Är det nån som spontant känner att de vet någon skiva som låter väldigt lik? Gärna med något annat band nu då
Satt och lirade lite Tony Hawk, och hörde en låt som hette "Dead American Radio" av Left Alone, och kände igen "sologitarren" (kanske fel ord, men kom inte på bättre), och undrar om någonvet en låt som liknar den, den lät grymt mkt som nån låt jag kände igen, men kommer inte på vad den heter!
Kan någon tipsa mig om brittpop, i allmänhet. Har typ mest hört Libertines, Suede och Morrissey, kanske inte är exakt brittpop men förhoppningsvis vet ni vad jag menar...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!