2007-03-23, 00:03
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostboll
Musik som är lik Klaxons.
Så nu-rave stuket.

Finns så många genrer men du kanske hittar nåt här:

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html (Detta är en guide med samplingar från låtar från massor med genrer inom elektronisk musik...)

(Du menar alltså http://www.myspace.com/klaxons ?)

(Tycker dom har en massa olika genrer: "Untitled" är dark ambient iaf....)
Citera
2007-03-23, 12:23
Medlem
askers avatar
Jag söker band som gör symfoniliknande musik, men gärna med inslag av andra, lite våldsammare, genrer. Exempel:

Lacrimosa spelar precis den typen av musik jag söker, men jag har lyssnat igenom allt de gjort på tok för många gånger. De har spelat in album med London Symphony Orchestra och Hamburg State Opera men klassas enligt Last.fm som "Gothic". Under denna tag hittar man dock oftast bara trams, helt utan den orkestrala biten.

Haggard gör också bra men samtidigt väldigt unik musik. Med 16 bandmedlemmar på instrument som cello, fiol, klarinett och oboe blandar de renässans/medeltidsmusik med growl och lite hårdare inslag.

Om någon känner till band som spelar liknande musik, med stort fokus på orkestralbiten, vore jag intresserad att få veta vad de heter!
Citera
2007-03-23, 18:23
Medlem
majken_60s avatar
söker nåt band som spelar liknande musik som Dropkick Murphys, Flogging Molly och The Bloody Irish Boys
Citera
2007-03-23, 20:57
Medlem
thereins avatar
Min favoritskiva alla tider är nog Projector med Dark Tranquillity. Är det nån som spontant känner att de vet någon skiva som låter väldigt lik? Gärna med något annat band nu då
Citera
2007-03-24, 11:32
Medlem
mojo_13s avatar
Jag söker några sköna låtar som har samma stil som
Jonathans Richmans - Ice cream man
Citera
2007-03-25, 15:09
Medlem
Satt och lirade lite Tony Hawk, och hörde en låt som hette "Dead American Radio" av Left Alone, och kände igen "sologitarren" (kanske fel ord, men kom inte på bättre), och undrar om någonvet en låt som liknar den, den lät grymt mkt som nån låt jag kände igen, men kommer inte på vad den heter!
Citera
2007-03-27, 11:10
Medlem
Är inne just nu på Breaking Benjamin, är det någon som har tips på grupper (av någon kvalitet) med liknande musik?
Citera
2007-03-30, 13:19
Medlem
zappzapps avatar
nåt som låter som luckyiam.PSC??
Citera
2007-03-31, 12:33
Medlem
Jag vill veta dels vart jag kan hitta och ladda ner album eller låtar med Diablo Dimes och sen vill jag ha tips på liknande musiker?
Citera
2007-03-31, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Är inne just nu på Breaking Benjamin, är det någon som har tips på grupper (av någon kvalitet) med liknande musik?
Mercenary - The Hours that remains
Takida?
Trust Company
Citera
2007-03-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krucifix
Mercenary - The Hours that remains
Takida?
Trust Company

Tack för tipset, Takida har jag hört en del på Bandit, kan vara värt och undersöka dem närmare. Ska kolla upp de 2 andra banden...
Citera
2007-03-31, 22:28
Medlem
Kikkomanis avatar
Kan någon tipsa mig om brittpop, i allmänhet. Har typ mest hört Libertines, Suede och Morrissey, kanske inte är exakt brittpop men förhoppningsvis vet ni vad jag menar...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in