2007-03-04, 15:07
Medlem
skallepaer_s avatar
Söker sköna aukustiska plocklåtar.
Exempel:

Bruce Dickinsson - Tears of the Dragon
RHCP - Road Trippin
SOAD - Roulette
Citera
2007-03-06, 05:32
Medlem
keso_411s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotel
Visst finns det en viss likhet. Tyvärr lysstnar jag redan på dem. Några fler förslag?

muse?
Citera
2007-03-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vifors
jag har den senaste tiden susat in på lite ..hur ska man säga, anurlunda musik..
Captain Beefheart, Frank Zappa.. lite nyare motsvarigheter som The Mars Volta, At the drive in.
Jag undrar om nångon har något bra tips på fler band som är lite "udda" eller som hade sin storhetstid någonstans mellan 62-80 nångång..

Kolla även upp tidiga King Crimson
Citera
2007-03-06, 19:13
Medlem
Musik liknande mario vazques och everlast önskas
Citera
2007-03-07, 00:51
Medlem
lodjurs avatar
söker låtar i stil med:

sonata arctica - tallulah
Citera
2007-03-07, 08:46
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beggan
Musik liknande mario vazques och everlast önskas

lloyd, jaheim, trey songs
Citera
2007-03-09, 12:30
Medlem
jofss avatar
Social Distortion

Denna briljanta grupp är underbara, någon som har fler artister/grupper som liknar dom?
Citera
2007-03-09, 17:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skallepaer_
Tja jag söker musik av typen metal eller hardcore där skrik/growl och ren sång blandas.

Exempel:
- Triviums i princip hela skivor Ascendancy och Ember to Inferno.
- Slipknot - Wait and bleed, Left Behind
- As I Lay Dying - Darkest Nights, Distance Is Darkness
- In Flames - Crawl Through Knives

Finns oändligt mycket.
Gillar du Slipknot bör du gilla Dry Kill Logic.

As I Lay Dying finns det många band som liknar i USA. All that remains gillar jag bäst.

Sen finns en litet annan typ av Metalcore i Tyskland. Enligt mig 1000 ggr bättre än den amerikanska. Kolla definitivt upp banden Caliban, Heaven Shall Burn och Neaera!

In Flames-liknande band är väl tex Soilwork (som du inte bör lyssna på då de är extremt dåliga och gay), Blinded colony (vars album från i år "Bedtime Prayers" är jävligt bra).

Och tipset om Opeth är helt skevt. Likheterna är pyttemaliska. Men du kan ju kolla upp dem ändå. Jag tycker dock Opeth tillhör kategorin världens mest överskattade band.
Citera
2007-03-10, 03:42
Medlem
roaders avatar
En av mina absoluta favoritlåtar är "Sick cycle carousel" med Lifehouse, det är introt som är grejen. Akustisk gitarr med riktigt mörk skön stämma till. Lungt ska det vara och gärna bra text
Citera
2007-03-10, 10:20
Medlem
skallepaer_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Finns oändligt mycket.
Gillar du Slipknot bör du gilla Dry Kill Logic.

As I Lay Dying finns det många band som liknar i USA. All that remains gillar jag bäst.

Sen finns en litet annan typ av Metalcore i Tyskland. Enligt mig 1000 ggr bättre än den amerikanska. Kolla definitivt upp banden Caliban, Heaven Shall Burn och Neaera!

In Flames-liknande band är väl tex Soilwork (som du inte bör lyssna på då de är extremt dåliga och gay), Blinded colony (vars album från i år "Bedtime Prayers" är jävligt bra).

Och tipset om Opeth är helt skevt. Likheterna är pyttemaliska. Men du kan ju kolla upp dem ändå. Jag tycker dock Opeth tillhör kategorin världens mest överskattade band.

Ah tackar för svaret.
Soilwork har jag lyssnat en del på redan men aldrig riktigt fastnat för dem. Ang Opeth så har jag lyssnat på dem ganska länge men det är (trots att det passa in på min ganska breda request "growl+rensång") inte den typ av musik jag letar efter.

Dry Kill Logic, Caliban, Heaven Shall Burn, Neaera, All that remains och Blinded colony skall kollas upp.
Citera
2007-03-10, 17:21
Medlem
Zencores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jofs
Denna briljanta grupp är underbara, någon som har fler artister/grupper som liknar dom?

Du kan ju i alla fall kolla up Mike Ness solokarriär. Lite mer country än SD men med sina guldkorn.
Citera
2007-03-15, 21:32
Bannlyst
Planet Alliance - The Real You
Har inte hittat något mer om bandet så finnd de får ni görna länka. Är deras övriga låtar lika? Liknande låttipps skulle uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in