2007-02-19, 23:29
Medlem
Viforss avatar
Min MAMMA tippsade mig om Tull igår :S
det är bland det bästa jag har hört och jag håller nu på att tanka allt dom har gjort!
tack ska ni ha ;0
Citera
2007-02-20, 22:06
Medlem
Tänkte checka om ni hade några hårda låtar med kryptiska intron a la End of the World med God Forbid eller Black-7 med Soil.
Detta inom Hardcore/Metalcore/Metal (och subgenrer).
Tack på förhand.
Citera
2007-02-21, 22:25
Medlem
Qw4z1s avatar
tja! skulle vilja ha tips på "speldosemusik". typ gamla vaggvisor och dylikt, eller nyare elecrtonicaalster eller vad som helst som har det där sköna speldosesoundet! någon som har några tips? oO
Citera
2007-02-22, 02:09
Medlem
Bathbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
hej alla flashbackare har rätt nyligen upptäckt cradle of filth å jag e helt fast, d känns som om jag har sprungit omkring hela mitt liv helt omedveten om en musikstil som för mej e otroligt exotisk å mörk, å nu vill jag ha mera.

har köpt allt jag hittar med dom å låtar som, The Rape And Ruin Of Angels och dusk and her embrace, framkallar känslor i mej som påminner mej om upplevelser jag har haft när jag har sett på diverse vampyrfilmer när jag yngre.

nu till frågan. jag undrar om ni skulle kunna vara så vänliga att ge mej tips på musik som påminner om cradle. har nästan lyssnat sönder alla skivor jag har köpt å d skulle vara spännande att få utvidga min kunskap om musikstilen.

ser fram emot era förslag. tack på förhand, med vänliga hälsningar mr beefcake

Har du kollat in Dimmu Borgir?
Citera
2007-02-22, 02:18
Medlem
Bathbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanden
Vill ha lite artister liknande cockney rejects

Mest kända i samma genre (Oi!) är väl Angelic Upstarts (kolla in skivan 2.000.000 voices) och Sham 69, även om de inte var renodlade Oi!-band. Abrasive Wheels med skivan When The Punks Go Marching In är en personlig favorit.
Peter and The Test Tube Babies, 4-skins...
Citera
2007-02-22, 02:27
Medlem
Bathbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Kan någon hjälpa mig hitta bra tung reggae/dub.
Har ett antal bland cds utan titlar. Vet inte vad några heter.
Gärna tips på samlingsalbum.

Linton Kwesi Johnson är bra! Iaf skivan Bass Culture.
Clash gjorde några riktigt sköna dub-låtar på Trippel-albumet Sandinista!, bl a Living in Fame och One more dub, kanske inte så tunga dock.
Citera
2007-02-22, 02:49
Medlem
Bathbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foorg
Någon som vet något som är väldigt likt opeth?
Dom är ju sjukt duktiga. Musiken är väldigt genomtänkt och genial. Första gången jag hör något "tungt" band som tämjer på gränserna och gör något musikaliskt av det. Lyssna på ghost of predition till exempel.

http://www.myspace.com/opeth

Memfis från Kristinehamn känns som ett spännande band, i samma anda som Opeth men kanske med mer Hardcore än metal. Har inte lyssnat så mkt på dem dock. Opeth är dock svåra att konkurrera med! Men det finns många andra tunga band som är sjukt duktiga och har genomtänkt och gränstänjande musik, t ex Mehuggah och Dillinger Escape Plan.

Edit: Meshuggah menar jag förstås
Citera
2007-02-22, 13:49
Medlem
emocores avatar
Porcupine Tree låter ibland som Opeth. Frontmannen i bandet har ju varit med Opeth och hjälpt dem på ett antal skivor.
Citera
2007-02-22, 19:43
Medlem
Jag söker efter lite låtar som t.ex. är snarlika

ATB - Ecstasy
ATB - Let u go

Skulle vara väldigt tacksam då jag inte vet så många olika artister inom denna genre. ATB:s sound är riktig skön.
Citera
2007-02-24, 14:36
Medlem
Frantics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qw4z1
tja! skulle vilja ha tips på "speldosemusik". typ gamla vaggvisor och dylikt, eller nyare elecrtonicaalster eller vad som helst som har det där sköna speldosesoundet! någon som har några tips? oO
Hmmm kanske någon av dessa skulle fungera. Jag har bara hittat klipp på några av mina favoriter och en del är väl mer "cirkus" än speldosa, men men :
The Stanglers - Waltzin black
Shinjuku Thief - Walz of the midwives
Jean Michelle Jarre - Band in the rain
Gold Frapp - Oompa radar
Tom Waits - Russian Dance
Citera
2007-02-24, 17:26
Medlem
Qw4z1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Hmmm kanske någon av dessa skulle fungera. Jag har bara hittat klipp på några av mina favoriter och en del är väl mer "cirkus" än speldosa, men men :
The Stanglers - Waltzin black
Shinjuku Thief - Walz of the midwives
Jean Michelle Jarre - Band in the rain
Gold Frapp - Oompa radar
Tom Waits - Russian Dance

cirkus ja! just den typen! hörde en svinskön xylofonvisa i början på en fransk porrfilm en gång i min ungdom, men det är väl ingen som vet vart man kan få tag på soundtracks till sånt va?
Citera
2007-02-24, 17:30
Medlem
Frantics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qw4z1
cirkus ja! just den typen! hörde en svinskön xylofonvisa i början på en fransk porrfilm en gång i min ungdom, men det är väl ingen som vet vart man kan få tag på soundtracks till sånt va?
Tyvärr inte, men om du har fler tips på denna genre så skriv ned dem, för detta är en musikstil som jag ÄLSKAR!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in